Inlägg från: Petite87 |Visa alla inlägg
  • Petite87

Första barnet, november 2014

Hej tjejer

Jag hänger gärna på här om det går bra!

Jag(26) och min sambo(28) bor i norrland och har bf den 15/11 med första barnet. Jag mår rätt bra, bortsett från tröttheten :)

Tror jag har känt de första rörelserna i veckan(16+3), får lite puffar/fladdrande mellan varven.

• Petite87

Kul med en lista :)

15/11 EnPetra, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå

19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

• Petite87

Äsch, mobilen la till massa mellanrum :/

Kul EnPetra, två lulebor med samma bf ;)

• Petite87
    EnPetra skrev 2014-06-05 11:19:11 följande:
    Det blev inga mellanrum när man ser på datorn :) Ja! Får se om datumet ändras efter ultraljudet. Har fått tid den 24:e, känns som femton evigheter tills dess. 

Ja de blir säkert en uppdatering efter rul :)

Jag fick tid den 19:e. Hittills har tiden gått superfort, vi har knappt hunnit längta, men sedan fosterrörelserna började så håller vi på att längta ihjäl oss. Men bara två veckor kvar nu :)

Har någon vågat sig på nå inköp ännu? Vi tänkte börja kika barnvagn efter rul, men inget köpt än så länge.
  • Petite87
    EnPetra skrev 2014-06-10 11:14:37 följande:
    Har någon av er börjat fundera på om ni ska gå några kurser under graviditeten? Har så dålig koll på vad som finns, vad som är bra, intressant, roligt. Osv.

Jag och min sambo tänkte gå på par-vattengympa. Man får lära sig avslappningsövningar och småtrix inför förlossningen. Känns roligt när sambon får vara med också :)
  • Petite87
    sessan885 skrev 2014-06-19 09:13:23 följande:
    väntar mitt första barn den 5/11 och et blir en pojke

Grattis!! :D

Vi har rul idag...sega timmar nu innan :)
  • Petite87

Rul visade en livlig liten Loke :D

Allt såg bra ut med bäbisen och vi står kvar på BF den 15/11.

Däremot ligger moderkakan för långt ner, så vi får fara och kika på lilla killen igen i v.32, så ska moderkakan mest troligt ha hamnat högre upp.

Känner mig magiskt glad och tårarna tränger fram mellan varven. Vilken häftig känsla att få se den lilla.

• Petite87
    Kaye skrev 2014-07-05 15:56:01 följande:

Köpte barnvagn igår. Begagnad Brio från förra året i toppskick, och kanonpris. Helnöjd :D

Vi är på gång och ska köpa hus. Längtar tills flytt och sånt är gjort så vi får börja inreda bebisrum. :)

Skönt att ni hittade en fin vagn :)

Spännande med husköp!!! Så mysigt att boa in sig och fixa barnrum.
  • Petite87

Här är det skuggjakt och innemys som gäller, samma här, vilket liv de blir i magen så fort jag är i solen!! Kul att bebben känns och syns tydligt! De är samma här, jag blir så lycklig av att bara titta och mysa :) Jag är i världens toklängtan, ojoj vad jag vill ha november nu!

Hur går det själv 1a skatten? :)

• Petite87

Jag sover 2-3timmar/natt :(

Illamående, ryggont, kissnödighet och bebisbus håller mig vaken långt in på småtimmarna, sedan vaknar jag kring 6-7-tiden för dagen. Usch, låt sista veckorna gå fort!! Längtar så otroligt mycke efter lillpyret och att få tillbaka min kropp :)

• Petite87

Här går tiden fort. v. 34 och veckorna bara swischar förbi. Lillen har fixerat sig men sprattlar för fullt. Jag mår rätt bra nu, går hemma med gravidpenning.

Jag är pepp och längtar till förlossningen. Vill så gärna träffa lillpyret nu!

Håller på att packa BB-väskan. Känns som att det blir så himla mycke grejer. Vad har ni tänkt packa med?

• Petite87

Här går tiden fortfarande snabbt! Är i v. 36(35+4) nu. Sammandragningarna börjar vara kraftiga och de känns som att jag ska pinka på mig(eller att han ploppar ut) i dom värsta. Sover okej och mår rätt bra.

BB-väskan är nästan färdigpackad, ska bara skriva ut förlossningsbrevet och pula ner lite godis och pappans saker.

Allt är inköpt så nu får han gärna komma ut till oss!

• Petite87
    sessan885 skrev 2014-10-16 20:07:38 följande:

Jag var till barnmorskan idag och ingen av barnmorskorna var nu säker på att pojken låg neråt så vi fick ett ultraljud direkt, Åkte till CSK och där såg vi att pojken ligger med rumpan neråt och trivs väldigt bra.

Men eftersom jag är i vecka 38 idag så tyckte de att ett vändningsförsök var aktuellt och ett bra alternativ vilket vi här hemma också tyckte. Så dom bokade in mig på ett vändningsförsök på förlossningen i morgon bitti vid nio tiden.

Nån som har erfarenheter av detta?

Har nu packat klart väskan och tagit fram stolen till pojken så allt åker med i morgon, man har ingen aning om vad som sker i morgon egentligen.

De har ju sagt att de har aldrig varit med om några komplikationer men eftersom jag mår så pass dåligt så känns det som ett bra beslut att ta med rubbet i alla fall. Sen finns säkert de folk som tycker man är tokig som tar med väska och stol till ett vändningsförsök men då får det va så.

Hoppas att allt kommer gå bra .

De låter klokt. Jag hade också tagit med allt.

Lycka till idag och håll oss uppdaterade ;)
  • Petite87

Ingen bebbe här. Två veckor till BF och Lillpyret verkar trivas bra i magen. Han härjar på för fullt och triggar många kraftiga förvärkar.

• Petite87

Här kom det en liten Loke den 10/11 kl 03.23! Allt gick toppenbra men nästa gång struntar jag i min nålrädsla och tar eda i tid!

Efter två dygn med täta förvärkar och tre sovdoser så satte äntligen förlossningen igång. De blev lustgas och kvaddlar för att komma förbi den där envisa "4 cm spärren" sedan öppnade jag mig till 9 cm på 45min, varpå de blev en akut eda för att smärtan blev för hög. Sedan tog det 5 krystningar så var han ute, helt otroligt vad kroppen kan!!

Han var 49cm lång och vägde 3295g. Vi for hem samma dag och allt har flytit på bra sedan dess.

Svar på tråden Första barnet, november 2014