Inlägg från: MrsGalotti |Visa alla inlägg
  • MrsGalotti

Första barnet, november 2014

Hej tjejer! Jag "hör egentligen till" oktobergrupperna från början men idag var vi på RUL och det ett nytt BF visar på 1/11 så jag tänkte att jag kan kanske vara med er och dela den tiden vi väntar våra bebisar.

Är en tjej på 29 år som bor i Stockholm tillsammans med min make (33) och en hund (4). Vi försökte skaffa barn i många år men det funkade liksom inte, i början på året fick jag Provera utskriven av en gynekolog för att få ordning på mina mens och så... ja, så är jag här med en liten bebis i magen Superhärligt!

Symtom? Ömma bröst hela graviditeten, hatar kaffelukten sen v 5 och har molvärk lite till och från. Nu för ett par dagar sen kände jag första fosterrörelser Har en doppler men tycker inte om att använda den, första gången hörde vi ingenting, andra gången hörde vi ingenting... det tog mig alltså 3 försök att hitta hjärtljudet och tänk bara hur orolig jag var under tiden!

Hoppas jag får vara med i gruppen. Har ni någon fb-grupp också?

• MrsGalotti
    Kaye skrev 2014-06-05 11:39:33 följande:
    13/11 Kaye, 25år, Bohuslän
    15/11 EnPetra, 24år, Luleå
    15/11 Petite87, 26år, Luleå
    19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

Ska på UL om knappt två veckor, får se om datumet stämmer då :)
    1/11   Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm
    13/11 Kaye, 25år, Bohuslän
    15/11 EnPetra, 24år, Luleå
    15/11 Petite87, 26år, Luleå
    19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund
  • MrsGalotti

Började provköra barnvagnar förra helgen och imorgon är det dags för fortsättning. Kanske köper begagnat sen men vill testa mig fram "live" först innan jag bestämmer mig. Och så har bebisen fått sitt första klädplagg från en av mina kunder igår Men annars köper jag inget än, det känns väldigt tidigt trots att jag är efter RUL, känner rörelser varje dag osv...

• MrsGalotti

Ingen möjlighet till omplacering här, driver eget och är ensam om alla mina arbetsuppgifter, ingen semester heller då det skulle innebära 0 i inkomsten så jag jobbar på till slutet på augusti, sen får vi se vad som händer (förhoppningsvis graviditetspenning godkänd). Men jag ser fram emot att sluta jobba faktiskt, tycker om att vara hemma, har ändå en vovve att ta hand om här så det finns saker att göra - och hemmet måste förberedas inför bebisens ankomst också

• MrsGalotti

Jag rör mig mindre än vanligt men är inte stillasittande - långt ifrån. Hela sommaren har jag hållit mitt företag igång, bara med färre hundar att motionera men måste vara ute och gå minst 4 timmar per dag. Trots det ligger jag på +11-12kg nu i v29... Men men, vi tar det igen när bebisen är ute.

Svar på tråden Första barnet, november 2014