• Misa

Första barnet, november 2014

Hej allihopa! Hoppas att det går bra att jag hoppar in här :) Jag är snart 23 år och väntar mitt första barn som är beräknat 16/11. Jag plussade förra veckan på fredagen och nu är jag i vecka 9 (8+2). Har min inskrivning först den 28/3.

• Misa
    EnPetra skrev 2014-04-09 14:18:05 följande:
    Vad kul! välkommen :) Jag är 24 år och är också i vecka 9 (8+3), så det var ju jättenära :) 

Tackar! Ja, det var det :)
  • Misa

Jag är jättenervös för att berätta för familj och vänner men vill ändå bara skrika ut av lycka att jag äntligen ska få barn :) Jag är i vecka 10 idag och har min inskrivning om två veckor (28/4). Jag funderar på att berätta för alla när jag fyller år (jag fyller 23 år om tre veckor) för jag har min familj ca 35 mil bort och alla kommer ju ända att ringa mig den dagen ;)

• Misa
    Anna84 skrev 2014-04-24 14:53:05 följande:
    Man räknar ner som bara den,även fast veckorna går fort så vill man att det ska gå liiiite fortare

Vi har bestämt att vi ska berätta för alla när jag fyller år (blir 30 om 2 veckor) då ska vi dra ihop alla våra nära vänner och familj för en födelsedagsmiddag och då kan det väl passa perfekt.
    Familjen vet redan, vi sa det väldigt omgående när vi fick ett plus, då vi haft lite mf sen innan....

Bara 2,5 vecka kvar till UL längtar som bara den!

Hoppas alla mår bra och kan njuta av det fina vårvädret ☀️💐
    Vad kul! Vi hade också tänkt berätta för familj och vänner när jag fyller år om en och en halv vecka :) Kommer att gå in i vecka 13 den dagen. Min bästa kompis är ju också gravid med sitt andra barn så det blir kul att se/höra hennes reaktion. Hon har ju velat att jag också ska skaffa barn :) Hon kommer att få sitt barn två månader innan mig.
  • Misa

Anna84 skrev 2014-04-25 01:11:03 följande:
    Åhh vad kul! Hon kommer nog skutta av lycka...mysigt! smile1.gif

Känns som att sin egen födelsedag är en bra dag att berätta på när alla ändå kommer för att fira! Då har man ytterligare en anledning att fira...ta en extra kaka T.ex smile5.gif
    När vi berättar så har jag precis kommit in i vecka 13...

Kittten skrev 2014-04-25 07:39:41 följande:
    Perfekt att berätta genom en tårta då ju! Har sett många göra så, tycker det ser så roligt ut =D

Precis det jag tänkte :D Berättade för bästa kompisen idag. Hon blev helt till sig av lycka och hon började till och med gråta :) Sen ringde hon och vi pratade i över en timme och bara mös av tanken att vi ska vara mamma lediga samtidigt. Lycka <3
Svar på tråden Första barnet, november 2014