Inlägg från: Kittten |Visa alla inlägg
  • Kittten

Första barnet, november 2014

Hej hej allihopa! Hoppas på att få hoppa in här? Är 22 år och väntar första barnet. Är i v6(5+6)! Kul att följas åt med andra förstföderskor! Vi är beräknade den 20 november :)

• Kittten
    Anna84 skrev 2014-04-01 07:37:25 följande:
    Illamåendet har verkligen slagit till nu, vaknade både igår och idag vid ca kl05 och mådde så illa att jag va tvungen att gå upp, kunde inte ligga kvar...la mig på soffan nere i vardagsrummet somnade om och vaknar illamående igen.

Det värsta är att jag kan inte kräkas längre, fysiskt. Då jag gjort en Gastric Bypass för 2 år sen....så fruktansvärt frustrerande!

Usch då, när man kräks känns det ju oftast bättre. Jag mår också väldigt illa nu morgon som kväll, är i vecka 8 (7+1), men kräks oftast bara på morgonen.

Jag är också extremt trött! Vilket blir jobbigt när man har universitetsstudier att sköta, mycket hemmaplugg som inte blir av direkt som innan för att jag sover istället.
  • Kittten
    1a skatten skrev 2014-04-05 17:15:58 följande:
    Hej allihopa!
    Jag vet inte om jag har tur eller nåt, men mitt illamående och även trötthet har dämpats jätte mkt! Har inte mått illa på en vecka nu ungefär! Även om det är skönt så blir man ändå orolig och tänker "amen hallå jag kan må illa, skitsamma" haha.
    Men det kommer säkerligen tillbaka! Har mycket molvärk idag, och har gått in i vecka 10 idag!
    Inskrivning måndag och tidigt ultraljud på tisdag! Spännande men nervöst!
    Hur har det gått för dig? :) 
  • Kittten
    1a skatten skrev 2014-04-09 22:01:14 följande:
    Var som sagt på inskrivning i
    Måndags som gick super bra och ultraljud igår, är i vecka 9+6 nu då! Och man fick se den lilla plutten, hjärtat slog och man kunde till och med se den röra sig, armar och ben och sånt, helt sjukt att det går så fort!
    Lyckorus igår efter, känns mer verkligt men ändå overkligt på nåt sätt :)

Och för dig? :)
    Vad roligt och spännande!! Längtar tills det är dags för mig. Jag har inte inskrivning på MVC förrän den 22 april. Har en så länge endast varit på hälsoinformation där, i grupp. Längtar tills det börjar hända lite =) 
  • Kittten
    Anna84 skrev 2014-04-17 15:42:13 följande:
    Blev så ledsen häromdagen över en kompis som också är gravid dock i typ v 20.

Jag tyckte det va lite kul eftersom våra barn då kommer att va ca 3 månader emellan. Då jag berättade för henne att vi också ska ha barn och får till svars ja men du har ju inte gått 12 veckor än så tänk på att mkt kan hända innan dess. Jag fick missfall i vecka 10...så d så!

Jag blev så besviken på henne att hon inte kunde glädjas istället och så bara säga att hon hoppades att allt ska gå bra, så nu när hon frågar hur jag mår så vågar jag knappt säga nåt för då är det väl risk för missfall eller nåt! Känns så tråkigt bara

Men fyfan... blir så himla trött på "allt kan hända snacket", som att man måste vänta med att vara glad. Jag är i v 9 och förväntar mig att allt går som det ska, jag är jättelycklig över det kommande barnet. Går man runt med "det kan bli missfall" i tankarna hela tiden så blir kroppen stressad och kan säkert ha en negativ effekt. Tråkigt att du inte kan prata med henne om graviditeten, hon verkar inte direkt glad för din skull? Hon kanske ville vara ensam om att vara gravid. Hur som tycker jag du gör rätt i att inte prata med henne om det just nu.
  • Kittten
    Anna84 skrev 2014-04-18 07:00:58 följande:
    Ja, d känns lite som att jag kom och klampade in i hennes egen lycka lite!
    Vilket absolut inte var meningen, mest bara att det faktiskt är kul att vi kommer kunna ha sällskap av varandra under mammaledigheten....
    Jag går i i vecka 9 imorn och jag känner samma som dig! Jag väntar barn och inget missfall...
    Jag hoppas hon inser det också snart!

Men grattis till oss iallafall och glad påsk!
    Tack för stödet...ibland känner man sig bra ynklig
    Ja, det kan ju faktiskt vara så och då borde hon ju inse det snart! Det är ju drömläge att ha en kompis vid sin sida under denna lyckliga tid. 

Så lite så, det är skönt att man kan stötta varandra så här. Speciellt så tidigt när man kanske inte berättat för andra nära och kära än! 

Glad påsk :)
  • Kittten
    Misa skrev 2014-04-24 20:42:59 följande:
    Vad kul! Vi hade också tänkt berätta för familj och vänner när jag fyller år om en och en halv vecka :) Kommer att gå in i vecka 13 den dagen. Min bästa kompis är ju också gravid med sitt andra barn så det blir kul att se/höra hennes reaktion. Hon har ju velat att jag också ska skaffa barn :) Hon kommer att få sitt barn två månader innan mig.
    Misa skrev 2014-04-24 20:42:59 följande:
    Vad kul! Vi hade också tänkt berätta för familj och vänner när jag fyller år om en och en halv vecka :) Kommer att gå in i vecka 13 den dagen. Min bästa kompis är ju också gravid med sitt andra barn så det blir kul att se/höra hennes reaktion. Hon har ju velat att jag också ska skaffa barn :) Hon kommer att få sitt barn två månader innan mig.
    Perfekt att berätta genom en tårta då ju! Har sett många göra så, tycker det ser så roligt ut =D

• Kittten

Är det någon mer än jag som gråter väldigt lätt? Speciellt av att se t.ex. när någon blir gravid/föder barn i tvpgrogram och så. Det går bara inte att hindra tårarna! 

• Kittten
    EnPetra skrev 2014-05-05 18:27:05 följande:
    Ja! Jag har alltid levt mig in i tv/film och varit känslig så, men nu är det ju groteskt.

Även annars, om jag skrattat för mycket/för länge, så slår det om helt mitt i skrattandet och jag blir ledsen och börjar storgråta istället. Tur det bara hänt hemma med min sambo, annars hade väl folk börjat undra hur det är ställt med mig ^^ 
    Ja, har själv varit känslig innan men detta är löjligt haha, helt sjukt! 

Jag känner igen mig, man får hoppas att man slipper brista ut i gråt mitt bland folk :D
  • Kittten
    clu81 skrev 2014-05-11 19:47:19 följande:
    Härligt att höra att nån tänker på detta också smile1.gif Jag orkar inte prata med folk om det för de ser bara dumt på dig... Men det måste ju för sjutton vara normalt att reagera på att ens kropp ändras? 
    Blir lite förvirrad också med tanke på att nån får mage tidigt och andra sent. Nån säger att det är huruvida du är smal/"normal"/tjock innan mens andra inte.
    Man skall ju inte jämföra sig men jag blir ju jäkrans nyfiken smile1.gif

Detta med räkningen blir jag aldrig klok på heller men i folkmun säger man 13 om du är i vecka 12+1 osv. Tror man får mer exakt datum när man varit på ultraljud i vecka 18-20.
    Jag tänker också mycket på kroppens förändringar, som tur är så har jag en väldigt förstående familj som jag kan prata med. Min mamma och mina systrar har alla fött barn, flera barn och för dem är det helt naturligt att prata om att kroppen förändras och även tycka att det är jobbigt ibland. Tråkigt att andra ska se konstigt på en för att man pratar om en naturlig del i graviditeten... 
  • Kittten
    1a skatten skrev 2014-05-21 13:00:33 följande:
    Halloj!
    Imorgon går jag in i vecka 17, och inte en tillstymmelse till mage har man! Hur är det för er andra? :) och hur mår ni?
    Jag har fått en mage redan nu (är i v14), den är helt omöjlig att dölja också! Börjar må mycket bättre nu, slipper för det mesta illamående men blir direkt illamående så fort jag känner konstiga/äckliga lukter. Ganska trött fortfarande men börjar bli piggare och piggare. Försöker att bara njuta över att vara gravid nu! Hur mår du? 
Svar på tråden Första barnet, november 2014