Inlägg från: Stenungsundsbo |Visa alla inlägg
  • Stenungsundsbo

Första barnet, november 2014

Hej! Jag hänger också på! Jag är 35 år och känslan att se gravtestet med texten gravid var magisk. Bf 18/11. Ringde MVC idag, fick tid nästa vecka för inskrivningssamtal.

Jag mår bra. Enda symptomen är lite småvärk i magen från och till och ökad hunger. Enorm lyckokänsla i kroppen, vill bara att tiden ska fort nu så värsta risken för mf är över. Vill skrika ut nyheten, men vi väljer att ligga lite lågt, ett tag i alla fall.

Jag valde dock att berätta direkt för bästa kompisen. Kändes som en självklarhet för mig. En sak att prata med sambon om tankar och vad man känner, men en annan sak att prata med någon som vet vad det handlar om, någon som redan har barn.

• Stenungsundsbo

Jag är 35 år och sambon 32 år. Slutade skydda oss inför ägglossning i januari. Förvånad att det tog sig så snabbt. Inskrivning på onsdag.

• Stenungsundsbo

Jag var på MVC i veckan. Hälsosamtal och provtagning. Ska tillbaka veckan efter påsk för att ta blodprov för KUB samt diskutera provvärdena. Även om KUB bara ger statistisk sannorlikhet för kromosomförändringar så kände jag och sambon att vi vill göra det. Jag är 35 år så börjar komma till åren. Rädd för resultatet, vill inte gärna göra fostervattensprov, men måste vi så måste vi. Abort om proven visar skadat barn är en tanke jag inte vill tänka, men vi är ändå överens om att så nog blir fallet. Längtar till vecka 12 då vi får se pyret för första gången (KUB-ultraljudet), men samtidigt nervöst att få reda på KUB-resultatet.

Är i vecka 7 nu och mår rätt ok. Lite illamående, men klarar mig ganska bra så länge jag äter ofta. Ständigt hungrig och sugen på mat så äter gärna ofta. Dock enormt trött. Senaste veckan har jag fått lägga mig och sova någon timme efter jobbet.

• Stenungsundsbo

Hej!

Jag gick in i vecka 15 idag och jag har liten liten bebismage. Traderashoppade i helgen, 2 par 3/4 byxor i mammamodell. Tänkte att de kommer väl till användning om någon månad eller så. Men fick hem dem idag och provade dem. Så sköna och inte alls för stora. Visst finns det att växa i för magen, men funkar absolut redan nu.

Läst för mycket på nätet och levde på hoppet att kommer man bara in i vecka 12-13 så ska man må bättre. Varit grymt trött sedan plusset samt gått med småillamående i stort sett hela dagarna (illamående som ökat på kvällarna), men inga kräkningar. Så kom jag in i vecka 13-14, då ökar illamåendet och kräks flera gånger i veckan. Runt tretiden på dagen är energin totalt väck. Sitter på jobbet och kan knappt hålla ögonen öppna. När tröttheten slår till ökar illamåendet. Från femtiden är det bara liggandes ställning som fungerar. Minsta ansträngning (som duscha, eller gå upp för trappan i huset) innebär stor risk att behöva kräkas. Fått en tid i em på vårdcentralen för att diskutera deltidssjukskrivning ett par veckor. Kanske medicin, inte bestämt mig än. Apoteksvarianterna funkar inte alls. Men vill egentligen inte stoppa i mig mediciner. Får trots allt behålla det mesta jag äter så det bör inte vara någon fara för bebisen. Tyvärr har min mvc inga läkare kopplade till sig, så jag blev hänvisad till vårdcentralen. Segt... 

• Stenungsundsbo

Hej!

Tar och uppdaterar listan efter RUL, är nu 22 november som är BF. Så är väl möjligt att det till slut blir ett decemberbarn, men det får vi se då.

RUL visade att vi ska få en grabb:)

Jag har stillasittande jobb (kontor) så jag hoppas att jag fixar att jobba oktober ut. Funderar dock på att nöja mig med 75-80 % efter semestern. Har dels lite semester jag kan ta en dag i veckan ett tag och sen gå ner i tid lite sista veckorna. Vill inte börja ta av föräldradagarna förrän i november... vill ha så mycket kvar som möjligt till att vara med barnet.

1/11 Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm

13/11 Kaye, 25år, Bohuslän

13/11 Hanosa, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå 

20/11 EnPetra, 24 år, Luleå

22/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

Svar på tråden Första barnet, november 2014