Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Konstant positiva äl-test?

Jag slutade med p-spruta i dec, dvs det var då tre månader sedan jag tog min senaste p-spruta. Jag fick mens andra veckan i januari, och sedan fick jag mens igen 26 februari.

På tionde dagen efter mensen den 26 februari, så började jag med ÄL-tester. Clearblues digitala. Jag fick "highly fertile", en blinkande smiley. Jag trodde då att jag snart skulle få en lysande smiley, där själva ägglossningen skulle ske. Men nu, efter nio dagar i rad har jag endast fått den blinkande smileyn! Hur går det till?

Tilläggas kan är att jag är 26 år, har fyra barn som jag blivit gravid med naturligt, just nu bär jag på ca 30 kg övervikt, men har ingen extra kroppsbehåring. Innan mitt första barn föddes trodde man att jag hade PCOS då jag hade väldigt oregelbunden mens, genomsnittet låg på ca 90 dagar (!)

Jag har ofta ont i äggstockar och livmoder, det känns nästan alltid som när jag har ägglossning annars. Jag förstår liksom ingenting. Skulle verkligen behöva svar.

• Svar på tråden Konstant positiva äl-test?
  • Anonym (Sarah)

Tack för svar! Jag har ju aldrig fått någon diagnos om PCOS, det var bara en fundering från barnmorskans håll. Första barnet tog 11 månader att bli gravid med, de andra har gått på första försöket. Jag har alltid haft övervikt och lätt att bli gravid efter första barnet. Två dagar innan (på den åttonde dagen efter första mensdag), så fick jag ett helt negativt äl-test med samma stickor. Men det kanske inte gör någon skillnad?

Varför visar mina tester "halvt" positivt hela tiden?

• Anonym (Sarah)

Aha, då fattar jag varför alla äl-tester jag tagit sedan dec visat halvt positivt:) Tack!

Svar på tråden Konstant positiva äl-test?