• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Josephine88: ja dels har han astma och förr har våra mediciner hjälpt men förra veckan fick vi besöka läkare. Hon konstaterade mycket slem i lungorna men han är en baddare på att hosta upp hårt (och snyta sig) så han löste det mesta själv.

Igår vaknade vi av att han grät, mycket ovanligt, och han pekade att det gjorde ont i revben/lungor och när han reste sig upp såg vi att sidan på halsen under örat svullnat upp massor. Vi var rädda att det skulle påverka andningen så det blev rakt in på akuten.

Det var lymfkörtlarna som svullnat och det onda i revben kunde vara inflammation pga hosta :(

Imorse råkade jag krama honom för hårt så han fick jätteont. Man är inte van att han är skör.

Jag hoppas vi slipper alla läkarbesök med nästa unge. Har utan att överdriva varit hos läkare/akuten minst 80-90 ggr med honom.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-05-14 20:54:27 följande:

Är det någon som kan rekommendera några billiga äl-tester?? smile1.gif funderar på att testa denna månad för att veta om jag ens har äl. Hur många dagar ska man testa?

Jag köpte på Tradera. Nått pack med 30 äl-test och 10 gravtest om jag inte har helt fel.

Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att äl-testen ger utslag (om än pyttelite idag) nu när det är en vecka sen jag borde haft äl. Jag vet att äl-test kan vara positiva för att man faktiskt blivit gravid, men jag gjorde ett gravtest som inte visa nått.

Idag somnade jag på lunchrasten, inte likt mig. Och jag var inte ett dugg sugen på pizza ikväll haha. Just nu kan man sätta ihop allt med graviditet :P
  • Milleman
    Josephine88 skrev 2014-05-14 21:44:53 följande:

Jag är i valet och kvalet om jag skulle köra med ägglossningstest denna gång? Gjorde inte det med förra utan hade sex vid den tid jag borde haft ÄL enligt nån app, vilket resulterade i graviditet på typ andra försöket. Hur tänker ni, använder ni ÄL-test eller inte? Man vill ju som helst bli gravid igår.. ;P

Dotter född juli 2013
    Jag köpte mest för att jag är en liten tekniknörd som vill testa hur allt fungerar. Och för att ha något att pilla med :P

Fast iofs bra om man inte har riktigt regelbunden äl och mens, det vet jag inte riktigt om jag har.

Men hade det inte varit för min nyfikenhet tror jag inte vi börjat med test förrän efter kanske 4 månaders försök. För att se om äl låg annorlunda än vad jag trott.
  • Milleman
    Saris09 skrev 2014-05-16 14:25:57 följande:

Och på 3:e försöker kom + :D Är såååå lycklig men kan inte riktigt förstå att jag faktiskt är gravid :s

Grattis i massor!!! :D
  • Milleman

Jag vet inte vad jag ska tro om detta försöket. Har dragningar i ljumsken och några andra småsymptom men svårt att avgöra om det skulle ha med graviditet att göra.

Ett "bra" tidsfördriv mellan äl och bim är ju att ligga inne på sjukhus med sitt barn. Då kommer tankarna verkligen på annat.

Bim på onsdag, får se vad som händer!

• Milleman
    corran skrev 2014-05-18 10:02:27 följande:

Vargör är ni på ajukhus? :/ Spännande med bim på onsdag iaf :)
    Jag skrev ju att vi varit förkylda länge. Sonen fick så mycket virus att immunförsvaret inte pallade med. Bakterier i lymfkörtlarna nu så han ligger inne med antibiotika intravenöst. Pratades om operation men vi tar en dag i taget.
  • Milleman
    Madelen b skrev 2014-05-18 11:38:33 följande:

Vad använder ni för ägglossnings appar?

Jag använder också WomanLog. Är nöjd med det jag känner att jag behöver veta och se. Har aldrig provat någonannan app.
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-18 21:15:37 följande:

Men när hade du din mens senast? Om ni ligger varannan dag så borde ni ju pricka in? :)

Varannan dag? Hur hinner/orkar ni? ;)
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-19 11:43:59 följande:
    haha sambon jobbar skift och denna vecka jobbar han bara onsdag och torsdag :D men varannan dag är väl inte så ofta? eller? haha :D
    Kanske inte runt äl men för övrigt hade det varit tokofta för att vara vi :P
  • Milleman

Negativt gravtest idag på bim-1 så vi tror inte det tagit sig utan hoppas på nästa månad :)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)