• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Bränner i hela bäcketet typ, sticker till i underlivet som det gör när barnet fixerat sig och pressar huvet neråt. skitskumt, kan det kännas så vid äl..? Antagligen så kan det säkert det men de känns konstigt..  

• corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 21:12:07 följande:

Jag fick hem mina ältest idag så ska läsa igenom hur man gör, är det svårt att förstå sig på? Vilken tid på dygnet kollar du?:) Det är först nu den här månaden vi bestämt att försöka "på riktigt" och mensen tog slut igår så vi har inte riktigt hållet på så länge :p tror vi försöker ha sex varannan dag och kanske varje dag om det blir utslag på ägglossningstesten :D
    Jag tycker de var lätt att förstå sig på! Man dopar bara stickan i urinet sen avläser strecken :) Man får oftast 2 streck men det betyder inte att det är positivt, positivt är det först när båda strecken är lika starka eller om teststrecket är starkare än kontrollstrecket :) 
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 21:26:18 följande:

Okej det borde jag ju klara ;) Hoppas det tar dig för er den här månaden :D hade ni ältester med första barnet också? Min mens va 2 veckor sen nu sist sen blödde jag och hade så otroligt ont. Låg och sov hela dagen när mensen väl kom sen höll den på i en vecka så jag hoppas inte min mens börjar strila nu när vi väl bestämt oss för en till :/
    Första barnet kom till trots p piller, hade varit slarvig med pillerna då. Men det var lika välkommet för det :)
    Knepigt att den va så sen :O Inget tidigt mf då? :/

Glömde visst svara på frågan om vilken tid på dygnet jag testade,, mellan 12-14 testade jag sen 2 dagar innan beräknad äl testade jag 2 gg per dygn, vid 12 och 17-18 ca :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 21:37:22 följande:

Jag vet faktiskt inte, tog ett gravtest som inte visade nånting men den smärtan och så trött jag var har jag aldrig vart förut så kanske :/ Okej men testar du varje dag från mensens sista dag? Eller går du efter den där tabellen man får med. Förlåt 1000 frågor, är helt ny på det här :p
    Va konstigt :/
    Jag utgick från att jag har en cykel på 28 dagar, så gick efter kalendern att äl borde vara imorgon den 27e vilket stämde otroligt bra eftersom jag fick positvt test idag :) Började testa på dag 9 i cykeln bara för att det var första gången, skulle det bli så att jag inte blir gravid nu så kommer jag nästa månad att testa från dag 12 :)  
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 22:10:39 följande:

Okej då tar jag första testet imorgon, jag har dag 9 imorgon så börjar då också speciellt eftersom den va så konstig sist. Hr 21 stycken så klarar mig ju några dagar haha :p vilket datum blir ditt bim? Jag är lite trögtänkt ;p
    10 april :) dagarna kommer gå sååå långsamt nu de närmsta 1-2 veckorna :P
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-27 20:48:24 följande:
    Har inte hunnit med nått ältest idag så får väl börja imorgon Dag 10. Blir det för sent att börja om jag räknar min cykel på 28 dagar? Hur hinner ni som tar testen när ni jobbar? Tänkte ta imorgon på dagen, ska jag smita in på toan på jobbet då? Jobbar till 14.30 tänkte ta testet vid 12 :)?:
    Nej det är nog inte för sent :) Jag fick positivt igår (på dag 13) :) 
    ja smit in på toa, eller också ta ett test typ kl 15 när du kommer hem :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-27 22:39:11 följande:

Ja men det kan jag ju göra, haha vad dum jag är ;D 15.00 imorgon får det bli! När du fick positivt på testet innebär inte att äl är samma dag va eller hur fungerar det?:)
    När man får positivt så släpper ägget efter 12-36 tror jag det är :) 
  • corran

Om jag anstränger mig till max och vinklar skärmen så kan jag (kanske) ana en liten skugga men det går inte att säga att det är början till ett plus :/ Hoppas att du får ett tydligt plus på bim! :) håller tummarna

• corran
    sjl89 skrev 2014-03-31 14:54:43 följande:
    Jag började med ägglossningstest i torsdags på Dag 9 då va det bara ett kontrollstreck. Dag 10 svagt svagt streck kl.15 Dag 11 starkt streck men kanske inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket kl 15 Dag 12 svagt streck kl.10 och kl.15 Idag dag 13 inget streck alls bara kontroll kl.14 Kan jag anta då att jag haft en stegring och den borde vart Dag 11 eller va tror ni? Man ser ju helt klart att sträckan blev starkare och efter dag 11 svagare och nu borta igen? :)

Vissa kvinnor har väldigt kort stegring och det kan ha varit så att du hade fått positivt om du testat dag 11 på kvällen :) låter nästan som så.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)