• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

lollan90 skrev 2014-11-06 19:26:02 följande:

Hej

Jag och min sambo längtar så efter en liten skrutt. Vi är inne på vårt första försök. Och första barn

Hade ägglossning den 26/10 enligt clearblue ägglossningtest digital. Och har bim 9/11. Inga symtom ännu och tog ett gravtest igår som visade negativt kunde inte hålla mig.... men kanske för tidigt för test nu. Men som sagt inga symtom så får säkerligen mens under nästa vecka.

Tycker det är kul och intressant att följa er andra också hoppas så många som möjligt plussar snart

Va roligt! :) Hehe ja det är ju så svårt att hålla sig från att testa, nästintill omöjligt ;)

Hller tummarna för ett plus! nu under helgen eller i början av nösta vecka :)
  • corran
    Kawinna skrev 2014-11-06 21:03:05 följande:
    mår bara bra tyvärr blev min tid hos bm flyttad till måndag.

Hur är det själv? Fått någon koll på äl?
    Skönt att höra! :)
    Ja jag tror att jag hade äl i måndags, är isf på äl +3 idag :)
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 18:57:59 följande:

Jag hoppar in här om det är okej :)

22år och har en dotter på 19 månader. Första försöket till syskon och äl är beräknad på måndag :)

Va roligt! Välkommen :) Då håller vi tummarna även för dig att du får ett plus om några veckor! :)
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 19:16:54 följande:
    Tack :)

dottern kom till så fort vi ens tänkte på att börja försöka så jag hoppas på samma tur denna gång.. fast jag tvivlar haha :p

Hur går det för er alla? :)
    JA omöjligt är det ju inte att det går fort denna gången också! :)
    Vi började försök i mars i år, plussade i Augusti men det slutade tyvärr i ett MA som upptäckter i v 11 nu i oktober.
    Men tror att jag hade äl nu i måndags så nu hoppas vi på ett nytt plus <3
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 19:31:18 följande:

Haha ja jag hoppas :)

nej vad trist :( håller alla tummar och tår för att du ska få ett fint plus den här månaden! ????????

Tack :) <3
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 19:58:14 följande:
    Bläddrade igenom tråden lite och såg att du var från norrland!:) kul med fler norrlänningar! :)
    Vart bor du? :)
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 20:46:26 följande:

Piteå :)

Jaha kul :)  synd de va en bit bort härifrån.
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 21:18:06 följande:

Haha hade faktiskt inte tackat nej till att flytta till en större stad :p min bästa vän bor umeå! :)

Du närmar dig bim va? Har du fått några symtom?:)

Ja flytta hit tycker jag! :)

Äl + 4 idag, inbillar mig en massa saker (som man alltid gör) men med lite logiskt tänkande så är det ju omöjligt att känna av något så här tidigt :P Men jag hoppas för fullt!
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 21:40:57 följande:

Haha hade inte suttit helt fel!:)

Jaha, det var så tidigt! :) När började du känna med första?

Ja tyvärr ;) Önskar dagarna kunde gå lite fortare!

Har haft halsbränna som absolut första symtom båda gångerna jag varit gravid, halsbrännan har dykt upp flera dagar innan. Har haft halsbränna hela dagen idag men det kan ju bero på mycket annat också. 

Men graviditeten med sonen och den här gången med MA var väldigt olika. Men sonen hade jag vart enda symtpom man kan ha tror jag, denna gången hade jag endast halsbränna och det gick ju dåligt så nästa gång jag plussar hoppas jag att jag mår skit så jag vet att allt är som det ska! :P :)

Hur mådde du under din graviditet? :)
  • corran
    er92 skrev 2014-11-07 22:01:46 följande:

Så hemskt med ma..:( får jag fråga hur du upptäckte det? Ja då ska jag hoppas att du mår skit snart :d

Det enda symtom jag hade med dottern fram till v14 var att det stack till ganska kraftigt på höger sida 6dagar efter äl sen märkte jag inte av något mer.. gjorde priva ul på norrlandsklinien v12 för att jag kände mig så enormt ogravid :) fick dock smaka på en hel del symtom från v24 till födsel. Kräktes var och varannan dag,migrän i stort sett varje kväll pågrund utav envist järnvärde som vägrade gå upp trots järn tillskott och mängder av broccoli..:)

Hur upplevde du förlossningen?

Allt började egentligen med att jag småblödde från bim+3, typ rosa flytingar inte mer än så. Det hade jag även när jag vänta sonen så jag försökte att inte bry mig så mycket om det då småblödningar tidigt i graviditeten ska vara normalt säger dom. 
    Men blödningar fortsatte och efter 2 veckor fick jag en tid till ul (v 6+2) till min stora lättnad fanns en miniärta där inne med tickande hjärta!
    Blödningarna avtog i ca 2 veckor för att sedan komma tillbaks, fortfarande inte mer än rosa små flytningar så brydde mig inte för hade ju nyss fått se hjärtat slå så trodde ju allt var bra. v v 10+4 ca kom det lite mer blod, färskt rött blod (dock inte alls mycket) men ringde in och fick en tid dagen efter för ul.
    Måste nog säga att den blev ett chock när läkaren inte hittade någon hjärtaktivitet och att fostret som borde varit 10+5 bara var 8+4..
    Men såhär i efterhand så hade jag nog ändå känslan av att något var fel då jag som sagt inte hade ett enda tecken på att jag va gravid. 
    Läkaren föreslog att jag skulle vänta ut kroppen och låta den få mf av sig själv men då kände jag bara nä ut med fostret, ville inte gå runt och vänta på ett mf som egentligen redan skett bara det att kroppen inte fattat det. Fick tid för "abort" 2 dagar efter och det gick faktiskt mycket smidigt. Dagarna mellan beskedet och aborten var väldigt jobbiga men efter aborten kändes det rätt skönt på något sätt att det var klart och jag kunde börja fokusera på att börja försöka igen. 

Är så väldigt glad över att kroppen verkar ha hanterat detta mf bra, blödde bara knappt 2 veckor och äl verkar ha kommit igång fortare än jag vågade hoppas på så nu känner jag mig bara taggad och ivrig att försöka på nytt :)
    Blev typ en hel novell de här men men...  :P

Knepigt att illamåendet började då, brukar ju ofta vara då man mår som bäst efter v 20 ;) Jobbigt med huvudvärk usch, hoppas du slipper det nu nästa gång :)

Förlossningen (som blev på bf dagen) har jag bara fina minnen från, så jag ser väldigt myket framemot nästa förlossning :) Du då? :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)