• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Sofie92 skrev 2014-03-26 14:22:17 följande:
    Hoppar in här jag med. Jag är 22år gift och har en dotter på 5.5 månad och planerar en till redan =) Min mens är oregelbunden så vet inte när jag har äl osv. Vi började igen nu för det tog 1.5 år för mig att bli gravid med dottern så vill inte vänta längre om det nu skulle vara svårt att bli gravid igen. Så jag hoppas bli gravid snart igen =) Har min mens nu så det är bara att försöka igen denna månad och hoppas på ett +

Välkommen! Hur länge har ni varit gifta? hoppas att det tar sig snabbare denna gång! Hur "aktivt" förslkte ni förra gången? Använde ni äl-tester och sånt?
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-03-27 07:39:26 följande:
    Vi har varit gifta i 1,5år =) Vi var väldigt aktiva förra gången istort sätt varje dag, men vi är lite sex galna så. Jag använde äl stickor i början så att jag visste att jag hade ägglossning.Vi började även utredning men de hittade inget "fel" på varken mig eller mannen. Vi skulle avvakta ett halv år och hade jag inte blivit gravid då skulle det bli IVF. Vi avvaktade då jag hade gått ner i vikt, var inte överviktig men hade lite överflöd. Så jag hoppas det går fortare nu.

Va härligt okej. Ska själv till gyn om en månad för undersökning, men mest för att jag aldrig varit på någon.
  • Kawinna
    Dakine skrev 2014-03-28 13:54:44 följande:
    Sparade morgonurinet nu imorse, och tog det på eftermiddagen. Är det en svag skugga där eller är det ett spök? Jag plockade isär det för att kunna se tydligare... ÄL+11. 

Tyvärr så ser inte jag någonting. .. testa igen om några dagar kanske någon som är bättre rutinerad än jag som ser
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-03-31 13:58:51 följande:
    Någon som har provat rosenrot och det har fungerat? Jag har börjat äta det nyss, dels för att jag har hört att det hjälper att bli gravid men även för att de ska göra en piggare och det behöver jag verkligen bli.

Jag älskar rosenrot! Blir mycket piggare av det och mitt humör blir bättre funkar super för mig iaf!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-31 22:53:27 följande:
    Hade äl 27e och hade bara sex den 24e, sambon jobbade mktså det blev inge mer än så men jag tror nog att simmarna lever minst 3 dagar dygn kan :)

Inte helt otroligt att det tagit sig, hoppas!
    sjl89 skrev 2014-03-31 23:37:39 följande:
    Ja det är iofs sant ;D Nu hade vi sex på morgonen den dagen det blev ett starkt streck på äl-stickan och dagen efter. Tror du vi "måste" ha sex inatt också när min sambo kommer hem från jobbet? Iofs skulle vi inte ens försöka den här månaden men här sitter man och hoppas iaf haha!

Det är ju lite klurigt med det där om hur ofta man "ska" ha sex... men när ägget har släppt så kan det väl bara bli befruktat någon timme efter? Eller har jag fattat helt fel?? :p
  • Kawinna
    corran skrev 2014-04-01 08:28:05 följande:
    Ja hoppas, har molvärk till och från också. Ska bli så spännande att se om det tagit sig :D

När ska du börja testa?
    sjl89 skrev 2014-04-01 08:55:48 följande:
    Ja du, 12-24 timmar har jag för mig att ägget är "fruktbart" :p

Då har man ju inte så många timmar på sig att lyckas just vid äl :p tur att spermierna överlever några dagar i oss!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-04-01 09:40:29 följande:
    Äl+5 idag så ska försöka vänta till äl+9 iaf :) känns inte som att det är någon idé tidigare?

Okej nej, det är det väl inte.
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-04-01 13:47:44 följande:
    Jag hoppas det hjälper. Efter hur länge började du märka skillnad? Sen hoppas jag på att bli gravid denna månad =) Så man måste ju ladda upp med energi om jag kommer bli lika trött som förra graviditeten.

Jag märkte det bara efter någon dag kanske inbillning men hjälper det så hjälper det! Ja, energi är alltid bra att ha
  • Kawinna
    sjl89 skrev 2014-04-01 11:41:28 följande:
    Jag köpte 20 gravtest från tedtlagret förra månaden, kostade bara 150:- så jag har en bunt ;)

Alltid bra att ha! själv har jag gjort en fuling och snott några test på jobbet, ser det som en bonus!
  • Kawinna
    Älskarlivetkärlek skrev 2014-04-01 23:52:36 följande:
    Jag har BIM den 8/4 .vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa. Haha . Funderar på att testa på lördag. Kanske tillochmed på fredag;) tror ni de kan synas då!? :)

När hade du äl? borde kunna synas något, kanske. Beror nog på om du är hög- eller låghormonare
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)