Inlägg från: lindgrenmaria91 |Visa alla inlägg
  • lindgrenmaria91

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-05-01 21:26:40 följande:
    Sonen sover och mannen jobbar natt. Det ger så mycket tid till tankar. På gott och ont. Har så mycket tankar och känslor kring det här med nytt barn. Men då vi inte vill att så många i vårt verkliga liv vet om våra tankar känner jag mig allt lite ensam.
    Vi vill inte berätta om att vi vill ha en till då det bara blir frågor hela tiden om det blivit något. Stressande. Samtidigt vore det mysigt att ha någon att dela det med.

Känner likadant som du, men även fast vi inte sagt något om syskon så tjatar alla på oss och frågar när barn nr 2 kommer och om vi inte borde vara gravida nu igen och då är ändå vår första barn "bara" ett år.
    Är bara min allra bästa kompis som vet om att vi vill ha barnen tätt och hon frågar varje dag om jag är gravid, börjar bli aningen tröttsamt. Och då har vi inte ens börjat försöka få ett syskon, ska börja efter mensen som kommer här vilken dag som helst.

• lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-03 13:38:18 följande:

Ingen aning men va därför jag tänkte att vi skulle göra en bim lista men ingen verkade nappa på den iden haha ;)
    Är väl rätt många nu. Så testa igen tycker jag :D
  • lindgrenmaria91
    Sofie92 skrev 2014-05-03 18:51:02 följande:
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet
    9/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet
    Va roligt att vi är så många :D hoppas vi alla följs åt till plusset och vidare tills dom små tittar ut :D
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-05-03 19:17:12 följande:
    Oh no. Cola zeron slut. En lördagkväll. Är det ödet som bestämt att nu är det slut på allt coladrickande inför graviditet? ;)

Nästa graviditet ska jag äta mycket nyttigare än förra. Då kanske nästa barn "bara" behöver väga 4900 :P
    haha :D Jag åt så jäkla onyttigt under förra graviditeten men hon vägde bara 3500, 52 cm lång. Jag hoppas på en lika "liten" bebis denna gång :D gick du upp mycket med din? :)
  • lindgrenmaria91
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet
    9/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet
    25/5 jemi01, ålder?!, 1:a försöket, 2:a barnet
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-03 20:26:16 följande:
    Jag åt också sjukt onyttigt....äter foryfarande onyttigt :( gick upp 20 kilo med sonen, han vägde 3750g
    Känns inte som om man kan påverka det så himla mycket, jag åt ju som sagt också sjukt onyttigt och jag gick bara upp 8 kilo.
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-03 20:33:16 följande:

Samlade på mig sjukligt mkt vötska så vikteuppgångem berodde nog mkt på det också :)
    Ja precis, jag samlade aldrig på mig det :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-05-03 20:35:58 följande:
    Nog för att jag är rädd för foglossning, men vätskan som samlades i ben och fötter röds jag nästan än mer. Fy vad det var obehagligt!

Hade ni cravings sist? Jag hade inga och var jättebesviken haha :P
    haha nej, eller jag drack litervis med mjölk :D men jag har alltid gillat mjölk så var mer att jag drack ännu mer än innan, men jag ansåg inte det var något cravings. haha blev också rätt besviken, jag som ville skicka iväg sambon mitt i natten för å köpa saker ;) haha
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-05-06 17:09:10 följande:
    Jag vill också göra gravtest!!!!
    jag vill också det haha men om en månad kanske så :D hihi
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-06 18:43:13 följande:
    Mått sååå illa idag, mår fortfarande skit. Imorgon eller på tors blir det ett nytt test ingen mens dykt upp.
    åh, vi håller tummarna för ett plus :D
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)