• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-09-01 09:37:14 följande:
    Tror att äl test även kan ge utslag vid mens? Det finns ingen möjlghet att det kan vara mensen? 
    Jag är bara på dag 23 och jag har ju lång cykel, ofta på 36 dagar. Så det verkar ju ologiskt. Men undantag kan ju klart ske.
  • Milleman
    corran skrev 2014-09-01 18:59:46 följande:
    Tror faktiskt också att det är mensen! Min cykel va på 30 dagar en månad sen nästa 26 helt plötsligt.. inte lika stor skilland som för dig men det kan vara möjligt! Kroppen har balla ur ibland! Du får börja test med äl test tidigare nästa månad :)
    Fast nu har blödningen avtagit. Vi får se helt enkelt. Haha tänk vad kroppen kan spela spratt ibland.
  • Milleman
    Erli skrev 2014-09-02 10:07:53 följande:
    Med sonen kände jag i v 15+ men moderkakan låg då baktill. Nu ligger moderkakan fram så det lär väl dröja innan jag känner något denna gången :/ 16+3 idag.

Väntar nu på att bm ska ringa upp. Haft huvudvärk i ca två veckor (har gått över med alvedon, men fått äta alvedon dagligen). Sedan i söndags har jag sprängande/ bultande huvudvärk, illamående och kan bara ligga still och blunda. Alvedon hjälper inte ett dugg.

Detta i kombination med foglossning som blir värre för varje vecka, det tar all energi från mig :(

Blir så ledsen, jag vill ju må bra och njuta av vår kommande lilla bebis.. Stackars sambon har fått sjukanmäla sig från jobbet för att ta hand om sonen de senaste dagarna, jag kan inte ens ta mig ur sängen för tillfället..

Blääää! Förlåt men behövde få gnälla av mig lite.

Någon som haft sån här huvudvärk som vet vad det kan bero på?

Vid inskrivning låg blodtrycket på 100/50, hb 131 så det var ju bra då. Hur snabbt kan det ändras?
    Jepp jag hade så. Nästan konstant migrän i vecka 10-12. Fick citodon mot det. Hade även grym foglossning. När man har ont spänner man ju sig och det kan vara det som ger dig huvudvärk.

Men ingen läkartid på två veckor??

Det går ju att få akuttid väl?
  • Milleman

Här är det fortsatt galet. Oklart varför. Men min fog gör ont, likaså i ljumsken. Känns precis som när jag var gravid. Men test är ju neg.

Det enda som också kan vara orsak var att jag halkade i vårt kök i söndagskväll så risken är att jag sträckt mig. Men så jobbigt att vara osäker och pendla mellan tankarna.

• Milleman

Erli: krya på dig! Tur att du fick komma till läkare så de kan kolla upp dig ordentligt!

• Milleman

Jag ger upp att se nått mönster i min cykel :P jag vet inte om jag ens haft nån ägglossning denna månad. Jag är på dag 27 nu. I lördags och söndags hade jag ju riktigt ont i magen och blodblandade flytningar. Dock ej pos äl-test men kanske var det ägglossning trots allt.

Men vi tar det som det kommer, vi kan inte göra mer.

Jag har känt mig väldigt stressad inuti senaste veckorna, det kanske rubbat kroppen.

• Milleman
    saranen skrev 2014-09-05 10:17:16 följande:
    Jag & sonen var på väg till förskola/jobb. Stannade för fotgängare vid övergångsställe. Då smäller bilen bakom oss in i oss i mellan 50-70km/h. Min bil far 15m fram o blev bara skrot. Tack o lov klarade sig sonen men jag har fåt kraftig whiplash med blödningar i nacken. Så går sjukskriven o blir lite knäpp här hemma. Men glad att vi lever!
    Usch vad hemskt! Hoppas din nacke läker bra så du slipper dras med det länge!

Att krocka med sitt barn dessutom, vilken tur att han klarade sig utan skador! Sitter han bakvänd? Många vänder sina barn så tidigt.
  • Milleman
    Erli skrev 2014-09-05 15:09:33 följande:
    En om dagen nu över helgen och därefter en vid behov. Ska ju inte användas för mycket för risken att bli beroende. Just nu känns det väldigt skönt.

Och vet du vad ? Tror jag känner små sparkar från bebisen :) kände det igår kväll flera gånger, några cm ovanför troskanten. Typ att det kittlades och små små buffar. Kände det nyss också (var väldigt kissnödig och det sägs ju att en full blåsa trycker ut livmodern, om du förstår vad jag menar ;) )..
    Rörelserna var verkligen häftiga att känna :D

Vad bra att du fick citodon och vad underbart att den hjälpte så snabbt! Jag åt citodon under graviditeten och de sa att bebisen kan bli lugnare i magen av dem. Så jag fick inte ta nån från att jag trodde att förlossning var på g.

Men jag fick en relativt frisk unge så citodonen har nog inte gjort honom något ont :)
  • Milleman
    saranen skrev 2014-09-05 22:11:34 följande:

Tack kära ni!

Läkarna har goda förhoppningar om att även min bröstrygg/nacke ska läka men att det kommer ta tid då det var så enorm kraft vid kollisionen. Tack o lov är jag en sån som envisas med att barn ska sitta bakåtvända tills det är fysiskt omöjligt, så han satt bak - bakåtvänd. Hade jag dock ej haft barnvagn i bagaget hade han kunnat fara illa smile4.gif Men det låter vi bli att tänka på!

Jag är likadan, vi funderar på att köpa större bil för att sonen ska få plats så länge som möjligt. Han får sitta fram nu för att få lite extra benutrymme. Han är 103 cm lång.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)