• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-08-24 19:24:33 följande:

Äl + 9 idag, neg test imorse. Fick dock en miniblödning nu på kvällen, känns för sent för att kunna vara nidblödning? Alla jag läst om som fått nidblödning har varit på äl +5-7 typ..

Till saken hör även den att jag ALLTID har spotting ca 3 dagar innan mensen (bim om 5 dagar)..så det får mig att tvivla ännu mer på att det är en nidblödning. skulle verkligen inte förvåna mig om det är mensen som smygstartar nu 5 dagar innan mens..

Tråkigt... men håller tummarna för er
  • Kawinna
    corran skrev 2014-08-25 19:03:55 följande:

Nu vände hoppet plötsligt då gravidtestet visade ett svagt svagt streck! Dock så fick jag det förra månaden också men det blev inget mer av det. Nu hoppas jag innerligt att det blir starkare imorgon! Vore helt underbart att få logga in här imorogn och meddela att jag är gravid! Men men man ska inte ta ut nåt i förskott.

Håller tummar och tår för dig
  • Kawinna
    corran skrev 2014-08-26 14:46:09 följande:

Kunde inte ha gått bättre  Hela jag skakar fortfarande! Som jag väntat på det här! Äntligen! Hoppas allt går bra nu!

Men stort grattis! Fy fan va härligt
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-08-26 15:52:18 följande:

ni gravida.. vilken vecka e ni i nu och hur mår ni?

Jag är i v. 12 och mår ganska bra spytt någon gång nu senaste veckan. Troligtvis fått graviditetsdiabetes men men, får tänka att det är bra att jag fick reda på det så tidigt.
  • Kawinna

Corran, hoppas allt är bra! Hade ganska mycket växtvärk till och från i början av graviditeten så det är nog normalt

Här så har jag fått graviditetsdiabetes konstaterat så ska till diabetessjukskötersk i veckan och s-mvc nästa vecka så får vi hoppas allt blir bra

• Kawinna
    corran skrev 2014-08-31 21:43:47 följande:
    Ja nu känner jag mig lugn! :)

Nä va jobbigt men det kommer gå bra ska du se! Antar att det innebär en väldigt strikt kost för din del nu?
    Hur mår du annars? :)

Skönt att testet blir "starkare" :)

Ja, bara fullkorn, osötat och nyttiga grejer. Svårt, men det måste gå! :) Blir nog lättare för mig att inte gå upp så mycket i vikt också.
    Annars mår jag hyfsat. Blir spyfärdig varje kväll när jag tvättar ansiktet och borstar tänderna men annars är det lugnt. Märker att jag inte orkar lika mycket längre.

Milleman skrev 2014-09-01 12:12:23 följande:
    Jag är bara på dag 23 och jag har ju lång cykel, ofta på 36 dagar. Så det verkar ju ologiskt. Men undantag kan ju klart ske.

Skulle kunna vara mensen. Din kropp kanske har kommit lite i obalans.

• Kawinna
    corran skrev 2014-09-01 18:58:23 följande:

Kawinna - låter jobbigt men det kommer du fixa!! :) Vilken vecka är du i nu? :)

Är i v. 13 (12+4) tiden går fort men långsamt
  • Kawinna
    corran skrev 2014-09-01 20:28:39 följande:

Oj redan?? :) snart får du känna sparkarna :D

Det hoppas jag verkligen! Men räknar med dem först i v. 20 så någon vecka kvar
  • Kawinna
    Erli skrev 2014-09-02 13:49:17 följande:

Blodtryck och hb var bra, så järntabletter var inte aktuellt än.

Men ja, hon sa att det låter precis som migrän så får vänta på att läkare ska skriva ut nån smärtlindring.

Dock ringde bm strax efter jag kommit hem och hade då fått ett återbud till läkaren så imorgon får jag komma dit :D sååå skönt!!

Men de kollade inget järnvärde alltså? Inte ens vid inskrivning?

Jag hade 134 i hb men lågt järnvärde, kan vara bra att veta att det är olika saker
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)