Inlägg från: lindgrenmaria91 |Visa alla inlägg
  • lindgrenmaria91

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-04-27 19:52:22 följande:
    Stämmer. Min man har ett yrke där han bara jobbar 2-3 vardagar i veckan (sen varannan helg). Mycket natt. Men när lillen fyllt 3 får han vara där 15 timmar hur vi än jobbar.
    Men om man är sjukskriven tror jag att han får vara där mer. Jag jobbar på förskola och får jag sån foglossning igen är det ett omöjligt jobb.
    Men jag gör jättemycket förberedelse nu för kroppen för att slippa (om det nu går). Det känns bättre i mina höfter redan!
    Ja okej, va bra att det är så. För man kan ju omöjligt ta hand om en 3-åring om dagarna om man får så ont som du hade sist. Va skönt att det också känns bättre, får hålla tummarna att du slipper smärtan (åtminstone det värsta) med barn nummer 2 :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:01:46 följande:
    Hur stora var era första barn? Det sägs ju att man får större och större barn. Det hoppas inte jag :P
    Hon var 52 cm lång och vägde 3515g :) Ganska lagom tyckte jag :D
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:09:56 följande:
    Min vägde 5300 g och var 56 cm lång.
    oj, måste ha varit tungt på slutet? Var du/pappan så stora när ni föddes? :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:14:03 följande:
    Ja det var lagomt! :) vilken vecka födde du? 
    Hon kom BF + 2. Första dagen över tiden var världens längsta dag haha
  • lindgrenmaria91
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:16:38 följande:
    Hon kom BF + 2. Första dagen över tiden var världens längsta dag haha
    Din då? :D
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:26:17 följande:
    I v 16 var jag tjockare än många är i v 30 så många trodde det var tvillingar. Jag blev riktigt tjock. Vill inte det igen!
    Jag var nog normal på 3500 typ men mannen min är tvilling och båda tvillingarna var normalstora så för att vara tvilling var han ju stor.
    men oj, jaha! Men märkte dom inget på RUL då? Att den kunde tänkas bli större än normalt? Det borde man väl kunna se redan då? :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:27:12 följande:
    På bf datumet :)
    åh, va häftigt ändå :D haha! Skönt att du slapp gå över :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:30:44 följande:
    Jag fick hinnsvepningen hos bm dagen innan bf, och dagen innan hinnsvepningen blödde jag lite i samband med att slemproppen börja lossna. Det var nog på gång av sig själv men fick lite hjälp på traven med hinnsvepningen :) 
    Jaa det var det säkert :) hade du haft förvärkar och sånt något under graviditeten? Hur lång tid tog det från första känning tills att han var ute? :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:39:46 följande:
    Fråga mig inte. Jag förstår inte hur ett barn kan få bli över 5 kg tungt och ingen reagerar. Det kan vara en fara för både mamma och barn att genomgå den förlossningen. Jag var öppen 8 cm när vi kom till BB. Öppen 10 tre timmar senare men det dröjde ytterligare 9 timmar innan han blev född. Då var han helt lealös, grå och andades inte. Han fastnade och var helt slut.
    Jag minns inte mycket av förlossningen. Var sjukt hög av lustgas.

Förstår inte jag heller, man går ju på RUL, möten på MVC osv just för att se så allt är okej och för att se barnets storlek osv.

Som Corran skriver, så lär du ju få gå på fler ultraljud nästa gång och säkert bli igångsatt innan!

• lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:50:21 följande:
    Nä inga förvärkar, några små ibland (typ efter sex) men det försvann direkt.

2 dagar innan bf när slemproppen börja lossna då hade jag svag svag molvärk bara, somna sen och på morgonen precis innan hinnsvepningen kom ännu mer blodigt slem sen gjordes hinnsvepningen och då fick jag mer molvärk, sen var det så hela dagen fram till ca 16 då jag börja känna lite mer men oregelbunda värkar.
    Åkte in till förlossningen vi 22, var öppen 2-3 cm då bara men det konstaterades att han hade bajsat i fostervattnet så blev inskriven och fick sovdos (tyvärr), förlossningen var överbelastad den kvällen så de hade väl inte tid för mig :/
    Iaf så kom det igång rejälare vid lunch tid dagen efter sen föddes han kl 19 på kvällen. 

Ja okej. Jag vaknade upp kl 05 och hade förvärkar, dom kom tätare och tätare under dagen och åkte in vid 19:30 på kvällen, 01:42 var hon ute sen. Så det gick rätt lagom fort för oss, vill inte att det ska ta längre tid eller gå fortare haha :D Dock blev själva förlossningen utdragen i sig vilket jag inte vill uppleva igen!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)