• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Tog epidural i slutet, den ska definitivt ta nästa gång också!
    Vi tänkte att det va roligare och lättare att förbereda och inhandla kläder m.m om vi visste kön, även som du sägar att vi kände att vi kunde knyta ett helt annat band till barnet då vi visste att det var en han. Kunna säga hur mår HAN istället för den/barnet :) 

• corran
    Saris09 skrev 2014-03-16 15:26:40 följande:
    Hoppar in jag med :) är 23 och har precis börjat jobba på första beben ;) Har BIM nu på tis så är sååååå otålig.
    Välkommen! :) Ooo så spännande, håller tummarna för dig att mensen uteblir! :) 
  • corran

hehe jag ville inte heller ta den först av just den anledningen som dig att jag va rädd för nålen, drog ut på det in i det sist men tillslut klarade jag inte av värkarna länge så bm övertala mig att ta den iaf när jag va öppen 8 cm och är såå tacksam för det!

Nålen kändes inte, fick lokalbedövning först :)
    Eftersom jag tog den så pass sent så han jag knappt vila något alls, ca 10-15 min sen kom krystvärkarna! Nästa gång ska jag försöka hålla ut så länge jag kan sen ta epiduralen :)

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-16 21:51:27 följande:
    Skönt med lokalbedövning först! Men jag hade fått för att man inte kunde få epidural så sent, men då var det fel
    Så länge inte krystvärkarna börjat tror jag att du kan få epiduralen om jag inte har helt fel :) 
    Hade även lite rädsla över att jag inte skulle känna av krystvärkarna pga av epidralen men det gick bra, jag kände ju värkarna med de gjorde inte ont.
  • corran

Ja det kanske är olika för alla :) Men det är ju bra att det finns den möjligheten att få den för de som vill :)

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 10:01:53 följande:
    Hur ser er vardag ut? Jobb, studier, mammaledig?
    Jag är mammaledig, jobbar annars inom vården som vikarie. Sambon jobbar heltid som väktare (oftast nätter) så jag och sonen är ensamma mycket, men när han väl är ledig så är han ledig längre perioder :)

För er då? :)
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 10:39:27 följande:

Jag jobbar också inom vården, som sjuksköterska på en vårdcentral just nu maken jobbar på en daglig verksamhet för utvecklingsstörda.
    Skönt att kunna vara lediga lite ihop nu när du är hemma ska din sambo vara pappaledig något?
    Trivs du bra på jobbet? :) 
    Ja det är verkligen skönt när han är hemma längre perioder, nu är han ledig ändå till nästa onsdag! Men hur kommer det gå när jag är gravid igen och ligger och spyr hela dagarna och samtidigt ta han om sonen?? :O Lite nerövs för det men på nåt sätt ska man väl klara av det också :) 
    Jag kommer förmodligen va hemma ända tills han ska börja dagis, ev att sambon blir pappa ledig lite strödagar i sommar så jag kan jobba något pass i sommar man vi får se :) 
    Sen om jag nu blir gravid igen så blir jag väl mammaledig på nytt sen :P
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 12:28:30 följande:
    Jobbet är jättekul, men har bara det någon månad till sedan ska jag jobba på ett boende
    En kompis till mig blev gravid när hon var hemma med sitt första barn och hon mådde illa som tusan! Men hon fick en medicin från läkare så då gick allt bra
    Okej när ska sonen börja på dagis?
    Ja det finns ju några tabletter jag vet att man kan få utskrivet, hoppas det är en lösning om man skulle må skit! :)
    Det har vi inte riktigt bestämt än, han är 7 månader nu och vill gärna ha honom hemma tills han är 1.5 iaf :) Lagomt till nästa bebis kommer att man kan ha honom 15h på dagis i veckan :) Har inte jätte bra koll på hur det funkar med dagis om man samtidigt är mamma ledig men sitt andra barn
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 12:40:51 följande:

Ja, ett och ett halvt år tycker jag är ganska passande för dagis tror man får ha syskon på dagis några timmar när man är hemma iaf.
    Jo, det känns bra. Har varit där förut så vet att jag trivs
    Ja 1 år känns för tidigt så runt 1.5 blir nig lagomt! :) Spec om han bara kommer vara på dagis npgon enstaka h om dagen om jag nu blir mamma ledig sen igen :)
    Ja har för mig att det är 15h i veckan man får ha men är inte säker :)
    Låter som att jag antar att jag kommer bli gravid snabbt men man kanske inte ska hoppas för mkt :/
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)