• sjl89

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Har inte hunnit med nått ältest idag så får väl börja imorgon Dag 10. Blir det för sent att börja om jag räknar min cykel på 28 dagar? Hur hinner ni som tar testen när ni jobbar? Tänkte ta imorgon på dagen, ska jag smita in på toan på jobbet då? Jobbar till 14.30 tänkte ta testet vid 12 :)?:

• sjl89
    corran skrev 2014-03-27 20:56:23 följande:
    Nej det är nog inte för sent :) Jag fick positivt igår (på dag 13) :)  ja smit in på toa, eller också ta ett test typ kl 15 när du kommer hem :)

Ja men det kan jag ju göra, haha vad dum jag är ;D 15.00 imorgon får det bli! När du fick positivt på testet innebär inte att äl är samma dag va eller hur fungerar det?:)
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-28 09:38:57 följande:
    När man får positivt så släpper ägget efter 12-36 tror jag det är :) 

Okej då får jag börja idag, Vi är barnledig en hel vecka då dottern är hos farmor så förhoppningsvis va det rätt vecka för henne att åka bort ;)
  • sjl89

Jag började med ägglossningstest i torsdags på Dag 9 då va det bara ett kontrollstreck. Dag 10 svagt svagt streck kl.15 Dag 11 starkt streck men kanske inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket kl 15 Dag 12 svagt streck kl.10 och kl.15 Idag dag 13 inget streck alls bara kontroll kl.14 Kan jag anta då att jag haft en stegring och den borde vart Dag 11 eller va tror ni? Man ser ju helt klart att sträckan blev starkare och efter dag 11 svagare och nu borta igen? :)

• sjl89

Oj vad snurrigt mitt inlägg såg ut :p Hoppas nån förstår nu haha :D

Jag började med ägglossningstest i torsdags på  Dag 9 då va det bara ett kontrollstreck. 
    Dag 10 svagt svagt streck kl.15
    Dag 11 starkt streck men kanske inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket kl.15
    Dag 12 svagt streck kl.10 och kl.15
    Dag 13 (idag)  inget streck alls bara kontroll kl.14 

Kan jag anta då att jag haft en stegring och den borde vart Dag 11 eller va tror ni?  Man ser ju helt klart att sträckan blev starkare och efter dag 11 svagare och nu borta igen? :)

• sjl89
    corran skrev 2014-03-31 21:12:48 följande:
    Vissa kvinnor har väldigt kort stegring och det kan ha varit så att du hade fått positivt om du testat dag 11 på kvällen :) låter nästan som så.

Vilka test har du?:) alltså vilket märke?:)
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-31 22:36:36 följande:
    Äl+4 idag och idag har jag haft sjukt mot flytningar.. Vitt tjockt klegg i trosa hela tiden. Riktigt vidrigt men hoppas det kan vara ett tecken?

Hoppas hoppas!! :D Hur hade ni sex runt äl?
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-31 22:53:27 följande:
    Hade äl 27e och hade bara sex den 24e, sambon jobbade mktså det blev inge mer än så men jag tror nog att simmarna lever minst 3 dagar dygn kan :)

Okej, ja det gör dom ju. Tycker det vore enklare om man va som hundar, nästan garanterat gravid vid varje mens ;) skulle bli enklare haha!
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-31 23:08:56 följande:
    Haha ja eller hur men då skull man ju bara ha typ 2 chanser per år att bli gravid ;)

Ja det är iofs sant ;D Nu hade vi sex på morgonen den dagen det blev ett starkt streck på äl-stickan och dagen efter. Tror du vi "måste" ha sex inatt också när min sambo kommer hem från jobbet? Iofs skulle vi inte ens försöka den här månaden men här sitter man och hoppas iaf haha!
  • sjl89

Ja du, 12-24 timmar har jag för mig att ägget är "fruktbart" :p

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)