• Dakine

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Följer. 

• Dakine

Här är vi inne på försök nr 16 ... Syskonet verkar inte vilja komma till oss. 
    Sonen blev till direkt, utan problem. Jag har precis fått veta att jag har PCOS. Så nu blir det ner i vikt, sedan börja med hormonbehandling! 

Jag tror att vikten och att jag åt p piller innan sonen blev till spelade in då... 
    Men nu vill vi lyckas ändå! Vill itne direkt börja om med p piller... 

• Dakine
    Kawinna skrev 2014-11-12 09:21:36 följande:
    Hoppas verkligen att ni lyckas med den hjälp ni fått! Hur känns det efter beskedet att du har pcos?

Klart ni kommer lyckas!
    Det kändes riktigt jobbigt att få det beskedet. Då sonen blev till utan problem hade jag aldrig kunnat ana något sådant... 

Har gråtit var och varannan dag! Känns hopplöst. 

Men, jag måste ändå tro att det kommer lösa sig! 
  • Dakine
    corran skrev 2015-01-11 19:08:41 följande:
    Blöder idag också, inte jätte mycket men det är nog helt kört nu.
    Tack för alla tummarna ni hållt för mig iaf!
    Du fick nog ett tidigt missfall för det såg verkligen ut som ett svagt plus. 
    :( Bättre lycka nästa gång! 

Själv är man på försök nr 18. Börjar snart med pergotime. Ska bli spännande! 

• Dakine
    corran skrev 2015-02-11 17:42:23 följande:

Dåligt med aktivitet här inne tycker jag, inte för att jag är bättre själv men att skriva ;) Men är nyfiken på hur går det för alla? Måste ju vara ganska många här inne som fortfarande försöker?
    Håller tummarna för er allihopa! Heja heja!

Japp. Avslutade min pergotimekur i lördags. Var på VUL i måndags. De kunde se en äggblåsa på 17mm som mest troligt skulle lossna i slutet av veckan! Ska ta blodprov på torsdag nästa vecka för att se att det hänt. 

Väntar med spänning, men känner ingen förhoppning alls på att detta kommer fungera! 
  • Dakine
    corran skrev 2015-02-11 18:40:44 följande:
    Hur länge har ni försökt nu? Du använder dig inte av äl tester? 
    Håller verkligen tummarna!!
    Ja, vi har försökt i 2 år till sommaren. Tror det här är försök nr 18 eller 19. Börjat tappa räkningen ;) 

Jo, jag köpte några tester för att kolla denna gången. (Har även gjort det förut). Fick glad gubbe idag så imorgon sker själva ägglossningen :D:D:D Nu kör vi på så det ryker!! 
  • Dakine
    corran skrev 2015-02-12 18:43:06 följande:
    Usch så jobbigt för er att försöka så länge :( Har du barn sen innan? 

Heja heja!! Håller tummarna nu :) 
    Jo vi har ett barn som är född  2010 :) Spontan graviditet, på andra försöket! Så blev lite chokad att det tog sådan tid den här gången... 
  • Dakine
    corran skrev 2015-02-13 08:39:34 följande:
    Ja de är väl inget man förväntar sig antar jag :( Men hoppas verkligen att det blir din tur snart!! <3
    Ja det hoppas jag med :) 
  • Dakine
    Kawinna skrev 2015-02-13 09:39:06 följande:
    Du verkar ändå inte gett upp hoppet, skönt att se! passar bra med äl till alla hjärtans dag
    Ja eller hur!?!? :D:D 
  • Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Dakine
    Kawinna skrev 2015-03-30 14:21:53 följande:

Stort grattis! :)

Vad var det som hände under förlossningen?Grattis grattis! Gud va härligt :)

Man behöver ju inte ha några symtom, ditt test är ju väldigt positivt!

Tack! Nej jag vet. Men jag är så nojig nu... kommer nog inte kunna glädjas förrän efter RUL!
  • Dakine
    saranen skrev 2015-03-30 19:57:38 följande:

Stora grattis

Hade inga symptom alls heller vid början av denna graviditet. Men går så bra så!

Vilken vecka är du i nu? :)
  • Dakine
    saranen skrev 2015-03-30 22:41:27 följande:
    Går in i v 22 imorgon
    Okej, när började du känna dig gravid? :P
  • Dakine
    saranen skrev 2015-03-31 17:10:33 följande:
    Typ i v. 8 när jag började må illa!!
    Okej! 25 april är jag i vecka 8 :P Hoppas att det börjar kännas nå snart. Har mest bara växtvärk/mensvärk och så drar det som i ena sidan... Jag hoppas det är för att livmodern växer eller något. 

Tror dock jag ska boka in ett tidigt VUL om två veckor! 
  • Dakine

Här har illamåendet kommit. Sjukt jobbigt!

Har även haft trög mage men idag åt vi pizza vilket min mage inte tål så då blev det lite far ;)

Jag vill inte gå upp onödigt mycket I vikt den här graviditeten eftersom jag har en övervikt sen förra barnet. Vad ska jag tänka på? Hur kan jag träna? Vad / vilken träning bör undvikas förutom joggning?

• Dakine
    Kawinna skrev 2015-04-14 19:20:41 följande:
    Tror vi har runt samma tid här med. Gud, vad spännande :)
    saranen skrev 2015-04-13 17:40:29 följande:
    Var till läkarn idag och har nu både främre o bakre foglossning, hurra liksom Jaja, bara o bita ihop om 4mån har vi vår lilla skatt!!! Vi är inne på Nilo eller Vilgot just nu. Men inget bestämt.
    Drygt! Är du sjukskriven?
    Söta namn :)Jobbigt...
    Det jag gjorde var att jag inte åt så mycket sött och inte åt mer än vanligt. Den träning jag gjorde var promenader. Hade velat prova gravidyoga men tyckte det var väldigt dyrt... Tror man ska undvika sådant med mycket hopp och liknande.

Jag gick upp 20 kg och svällde pga vätska i min förra graviditet. Gick ner allt, men sen när jag slutade amma har jag gått upp alla 20 igen. (under 4 år). Vill inte gå upp ett enda kg ;) haha. 

Jag har ett promenadband som jag går på, sen går jag utomhus 1 tim/dag. Känner mig osäker vilka styrkeövningar man kan köra... Men ska försöka ta tag i det så fort illamåendet släpper! 

jag äter inga sötsaker nu heller, och har tänkt försöka hålla mig från det så mycket som möjligt. 
  • Dakine

Är i v 9 & ska på vul idag. Skit nervös att det inte ska finnas något därinne!!

• Dakine
    corran skrev 2015-04-27 19:46:01 följande:

Hoppas det gick bra på vul!

Allt såg bra ut ! :)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)