• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Nallebjörnis skrev 2014-06-24 19:48:17 följande:
    Jag har BIM den 3e igår fick jag ett hugg i ena sidan som satt i ett tag och idag har jag mått illa och haft molvärk i tjejmagen

Spännande kan ju vara ett ägg som fäst!

Fick som stickningar igår i höger sida livmodern så hoppas det betydde något bra
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-24 21:39:30 följande:
    Åh vad jag vill att tiden ska gå fortare så jag kan testa.. Av dessa 4 försök vi gjort nu så är det den här som känns extra bra på nåt sätt, säkert inbillning men det känns som att något är på gång i kroppen till skillnad från de tidigare försöken.

Hoppas det betyder något bra
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-24 21:39:30 följande:

Åh vad jag vill att tiden ska gå fortare så jag kan testa.. Av dessa 4 försök vi gjort nu så är det den här som känns extra bra på nåt sätt, säkert inbillning men det känns som att något är på gång i kroppen till skillnad från de tidigare försöken.

Milleman skrev 2014-06-24 22:56:33 följande:

Jag vill också kunna testa snart!!

När ska ni testa? :) Jag plussade ju på äl +9 förra månaden så kommer nog ha svårt att hålla mig längre än så skulle jag tro...
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-25 07:49:00 följande:
    Jag hade nog tänkt efter bim. Eftersom jag har så oregelbunden cykel så vet jag egentligen inte när bim är.

Jag tror jag går efter om jag har symptom med :)
    Okej, tålmodigt ;)
  • Kawinna
    maddec88 skrev 2014-06-25 19:30:06 följande:
    Hejsan! Jag hoppar in i tråden. Här försöks det med att skaffa en bebis, inte lika lätt som vi trott dock, det vill aldrig bli plus på stickan känns det som!

Välkommen! Hur länge har ni försökt då?
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-25 19:30:08 följande:
    Ska försöka vänta till minst äl +10, får se hur det går.. Har ju tst hemma aå lär ju int gå att vänta haha

Ska också försöka hålla mig längre denna gång men har också test hemma... hhar iaf svårare att testa i veckorna eftersom jag jobbar, så borde kunna hålla mig till bim
  • Kawinna
    maddec88 skrev 2014-06-25 20:13:26 följande:
    Tack :) Vi har försökt sedan början av året, så egentligen är det ju inte så jätte länge, men det är så många av mina kompisar som blivit gravida sedan dess så nu är det bara jag kvar och jag är jätte glad för deras skull, men då vill man ju förstås själv oxå. 

Hur länge har ni försökt (om du inte hunnit blivit gravid förstås)

Nej, det är ju inte så länge men blir jobbigt när många nära har plussat. När har du bim eller äl?

Vi är inne på 4:e försöket. Fick mf förra månaden så nu hoppas vi att det blir ett plus som stannar
  • Kawinna

Usch försöker dra ner på kaffet och jäklar vilken huvudvärk jag får! Hoppas det går över snart :)

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-26 08:17:40 följande:
    Jag är beroende av Coca Cola Zero och vill också dra ber. Svårt nu på sommaren bara. Om jag inte dricker Cola en dag får jag spränghuvudvärk och skakar som ett asplöv. Funderar på att köpa koffeintabletter.

Jag är irriterad på mig själv med. Från nyår har jag tränat och ätit sunt för att ha en bra vikt och kropp inför graviditet. Men när jag nådde mitt mål i maj så slappnade jag av och började äta skräpmat osv. Förra graviditeten var jag så stor och tjock så jag inte ens vill se foto på mig själv. Det var alldeles för tungt för min lilla kropp. Vill slippa det denna gång :/
    Jag försöker stå ut bara, sista jag försökte dra ner så tog det drygt en vecka sedan gick det bra. Men koffeintabletter är väl inte bättre? Det är ju koffeinet som inte är bra för bebisen.

Vill försöka hålla min vikt ungefär som den är nu, även när jag är höggravid. Är idag överviktig och tror att jag lätt skulle gå upp under en graviditet.
    Var det för att du åt mer eller var det vätska eller något annat som gjorde att du la på dig mycket sist?
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-26 17:12:02 följande:
    Det är rätt mycket koffein man ska få i sig vad jag förstått innan det påverkar bebisen.

Jag tänkte kanske ta koffeintabletter i övergången, tänker att en del av beroendet ligger i att jag är van att dricka det. Så tänkte vänja av att dricka Cola men vill ändå vara pigg. Typ. Men efter semestern ska jag dra ner det. Eller om jag skulle plussa nu, då blir det neddragning direkt.

Förra graviditeten var jag sängliggande och tröståt mycket. I slutet var det även grymt mycket vätska i min kropp. Nästa gång kommer jag tänka mycket mer på vad jag äter.

Jaha ja, men det är ju det som gör det så svårt att sluta, för att det är en vana liksom.

Okej, var det en jobbig graviditet i övrigt? Jag är rädd att jag kommer börja svulla men hoppas verkligen att jag kan hålla mig ifrån massa godsaker!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)