• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 21:39:13 följande:
    njae, när jag kom in var jag öppen 4cm och efter epiduralen så gick det rätt fort. Dock så när själva krystarbetet kom igång så gick det trögt, och det blev för långdraget för bebisen som blev trött och svalde tillslut fostervatten och fick dras ut med sugklockan och andades inte när hon väl var ute. Så målbilden man hade, att få upp bebisen på bröstet skrikandes, den blev ju inte av alls eftersom dom sprang ut med henne direkt.

Jaha, fy va jobbigt :( Jag krystade 30 min så det gick bra men hjärtslgen gick ner i slutet oxh de "hotade" med sugkloka som jag verkligen inte ville ha så jag fick som nya krafter tror jag sen ploppa han ut :P han var kritvit när han kom ut men återhämtae sig snabbt på mitt bröst så det gick bra!
  • corran
    Maalon skrev 2014-04-28 09:26:52 följande:
    Tror jag ska köra utan först, försöka lära känna kroppen :) Så får vi se vad som händer sen :)

Låtr som en bra plan :)
  • corran
    Liisah skrev 2014-04-28 11:32:02 följande:
    Jag och min sambo har precis börjat på bebisverkstan :) vi är 22 och 28 och hoppas vi får veta att vi väntar en liten snart :)

Välommen hit :) håller tummarna stenhårt för det :D
  • corran

Äter multivitamin som nnehåller extra folsyra. äter rätt mkt godis....vill sluta/dra ner men det går inte.. Alltid ätit,mkt godis :(

• corran

Äl + 4 idag och vi har gått runt på stan hela dagen, mitt under shopping rundan fick jag ilninhar typ nån litem cm snett nedanför navel, typ 3 små ilningar sen 3 till nu på kvöllen. Kan drt vara så att ägget fäste? Eööe är det för tidigt?

• corran

Ja hoppas kan man alltid :) mensvärk nu under kvällen.. Men det behöver ju inte betyda något!

• corran
    Milleman skrev 2014-04-30 18:47:45 följande:
    Köpte folsyra idag. Det blev änna lite verkligt nu att vi ska börja försöka oss på syskon :P

Härligt :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 19:29:16 följande:
    Ja :) och skrämmande. Nervöst. Många känslor :) Har haft ont i fogen idag. Det gör mig orolig. Om jag har det redan nu, hur blir det så fort jag blir gravid? :/

Lider med dig som har ont och är orolig :( håller verkligen tummarna att det imte blir som sist! Hjälper bälte?
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 20:16:52 följande:
    Just nu klarar jag mig med vetevärmare men jag har bälte, tens och kryckor i mina gömmor. Man ska vara försiktig med bältet och smärtstillande. Man blir ju lurad att man inte har ont och gör helt fel rörelser för kroppen. Sen när bältet/smärtlindringen är borta får man sota för det.

Okej, ja jag vet ju inte hur det är med sån foglossning. Hade bara lite när jag vänta sonen, får se hur det blir nu nästa graviditet
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 20:25:36 följande:
    Vi får hålla tummarna åt varandra att vi slipper! Hade du några andra besvär under graviditeten? Finns ju en del.

Nja, skulle väl vara ilamåendet och kräkningarna första 12-15 veckorna.. Spydde dagligen, vågadr knappt gå ut i början för hände flera ggr att jag va tvungen att spy i nån buske efter vägen :( men eftervecka 12 aå blev de bättre och bättre. Svullande även upp något hemskt i slutet. Sista veckorna hae jag ont i föttwrna för se var som ballonger, fick åka in till fl utan skor :P Men jag ser ändå på min graviditet som bra :) finns de som har det värre!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)