• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-04-27 20:09:56 följande:
    Min vägde 5300 g och var 56 cm lång.
    Men jissus! Det var en stadig bit minst sagt! Födde du vaginalt? Troligtvis kommer du få tul och ev igångsättning tidigare nästa gång! 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:07:26 följande:
    Hon var 52 cm lång och vägde 3515g :) Ganska lagom tyckte jag :D
    Ja det var lagomt! :) vilken vecka födde du? 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:17:00 följande:
    Din då? :D
    På bf datumet :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:24:32 följande:
    Jag skulle in på överburenhetskontroll samma dag som han föddes. Jag är glad att vi aldrig kom dit och fick veta hur stor han var haha!! Då skulle jag gett upp.
    Jag födde vaginalt. Men det tog tid för han fastnade.
    Jag kommer kräva bättre koll på barnet nästa gång.
    Bra jobbat ändå att föda vaginalt! Sprack du? tror nog att du kommer få göra flera tul för att vara säker! Om inte annat så kräv att få göra det.
    hur låg du till på sf kurvan? misstänkte de inte att barnet var stort? 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:28:31 följande:
    åh, va häftigt ändå :D haha! Skönt att du slapp gå över :)
    Jag fick hinnsvepningen hos bm dagen innan bf, och dagen innan hinnsvepningen blödde jag lite i samband med att slemproppen börja lossna. Det var nog på gång av sig själv men fick lite hjälp på traven med hinnsvepningen :) 
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:39:46 följande:
    Fråga mig inte. Jag förstår inte hur ett barn kan få bli över 5 kg tungt och ingen reagerar. Det kan vara en fara för både mamma och barn att genomgå den förlossningen. Jag var öppen 8 cm när vi kom till BB. Öppen 10 tre timmar senare men det dröjde ytterligare 9 timmar innan han blev född. Då var han helt lealös, grå och andades inte. Han fastnade och var helt slut.
    Jag minns inte mycket av förlossningen. Var sjukt hög av lustgas.
    Vilken tråkig och hemsk upplevelse ändå :( Hoppa verkligen du får en bättre fl nästa!
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:33:20 följande:
    Nepp! :)

Jag kommer inte ihåg sf-kurvan men jo hon sa att han skulle vara större än genomsnittet men i efterhand sa hon att hon inte i sin vildaste fantasi tro att han vägde över 5 kg. Hon trodde typ 4500 g.

Jag ska faktiskt försöka få åtminstone en telefontid nu nån dag och prata med dem om att jag är lite rädd för ett stort barn till och att jag vill att de har lite bättre koll.
    Va skönt det iaf! Jag sprack en del och tycker läkningsprocessen var urjobbig och ont som satan gjorde det..
    Ja men gör det tycker jag!
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:32:20 följande:
    Jaa det var det säkert :) hade du haft förvärkar och sånt något under graviditeten? Hur lång tid tog det från första känning tills att han var ute? :)
    Nä inga förvärkar, några små ibland (typ efter sex) men det försvann direkt.

2 dagar innan bf när slemproppen börja lossna då hade jag svag svag molvärk bara, somna sen och på morgonen precis innan hinnsvepningen kom ännu mer blodigt slem sen gjordes hinnsvepningen och då fick jag mer molvärk, sen var det så hela dagen fram till ca 16 då jag börja känna lite mer men oregelbunda värkar.
    Åkte in till förlossningen vi 22, var öppen 2-3 cm då bara men det konstaterades att han hade bajsat i fostervattnet så blev inskriven och fick sovdos (tyvärr), förlossningen var överbelastad den kvällen så de hade väl inte tid för mig :/
    Iaf så kom det igång rejälare vid lunch tid dagen efter sen föddes han kl 19 på kvällen. 

• corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:49:14 följande:
    Ville gå med i en tråd här för att lite rådfråga om jag/vi ska våga gå igenom detta igen. Jag är så sugen på ett barn till :)
    Klart du ska det! Med bättre koll på barnet med tul så behöver du inte oroa dig! Gör som du sa och ring bm och hör dig för, försäkra dig om att du kommer få extra ul och bli igångsatt tidigare om detta barn också skulle vara stort så kommer det gå hur bra som helst :)
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 21:23:43 följande:
    Ja okej. Jag vaknade upp kl 05 och hade förvärkar, dom kom tätare och tätare under dagen och åkte in vid 19:30 på kvällen, 01:42 var hon ute sen. Så det gick rätt lagom fort för oss, vill inte att det ska ta längre tid eller gå fortare haha :D Dock blev själva förlossningen utdragen i sig vilket jag inte vill uppleva igen!

Ja det lät lagomt :) öppnade du dig långsamt wller hur då utdragen?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)