Inlägg från: lilljohansson |Visa alla inlägg
  • lilljohansson

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

[quote=74250141][quote-nick]Milleman skrev 2014-10-28 20:50:49 följande:[/quote-nick]Det är ju rätt stor skillnad på 18/3 och 2/4. Och sen räkna till att man kan gå 2 veckor över tiden. Det blir ju 4 veckor över tiden från 18:e ;)[/

Ja precis.. Men får väl räkna på datumet vi fick idag så får väl räkna med en aprilbebis istället för marsbebis

• lilljohansson
    lilljohansson skrev 2014-10-28 20:10:43 följande:

va på rul idag.. blev flyttad igen..
    räknar man från sista mensens första dag så är det beräknat 18/3
    vid förra ul så blev datumet 27/3
    och idag fick vi datum 2/4 
    vet snart inte vilket datum jag ska tro på :P
    men kommer att få göra ytterligare ett ul runt v.26 då det blir ett tillväxt ul för bebisen verkar va liten..

känns inte som att det skulle kunna vara den 2/4 som är BF för enligt graviduträknaren här på FL så skulle jag blivit gravid typ den 11/7 men det kan väl inte stämma eftersom jag skulle haft min mens den 13/7???
  • lilljohansson

plussade den 20/7 men hade då haft symptom i typ 1 vecka men vågade inte tro på att det skulle vara nåt så vågade inte testa innan..

• lilljohansson
    corran skrev 2014-10-30 15:20:46 följande:

Förvirrande med så många olika datum, men huvudsaken att bebisen mår bra och växer :) Skönt att få ett extra ul! :)

ja det känns väldigt förvirrande.. men på nåt sätt så tror jag inte att bf e den 2/4 utan den 27/3.. japp fick tiden idag så blir ett ul 18/12  hoppas även de kan se könet då för det va omöjligt på rul..
  • lilljohansson
    saranen skrev 2014-11-28 22:07:08 följande:

Finfin födelsedagspresent till mig & maken. Han fyller idag o jag nästa lördag!

Grattis till er!!
  • lilljohansson
    Kawinna skrev 2014-12-23 13:43:31 följande:
    Bra inställning! :)

Idag var jag till läkaren och fick insulin insatt, jag har haft lite högt socker och bebis var stor på tillväxtultraljudet igår. Får hoppas det går bra.

God jul på er allihop, hoppas ni får en riktigt fin jul :)
    din bebis e stor o min klagar dom över e för liten,,,
  • lilljohansson
    Kawinna skrev 2014-12-26 19:43:39 följande:
    Aldrig är dem nöjda :P
    Milleman skrev 2014-12-23 16:23:27 följande:
    Jag fick en stor bebis. Nästa gång skulle jag vilja ha en normalstor för att få känns på det med ;) Milton lyfte ju på huvudet nästan direkt.

Hur stor var hen?
    Gick allt bra med förlossningen och sånt? :)
    runt 1600 g i v. 29...

haha precis.. som de räknar med nu så vid förlossningen ( om den sker på rätt dag 2/4) så borde den väga ca  2800g
  • lilljohansson
    Kawinna skrev 2014-12-28 22:37:02 följande:
    Det var en liten rackare jag räknar nog med en klump på 4-5kg!
    Milleman skrev 2014-12-27 14:46:33 följande:

Ja det gick över förväntan om man säger så. Vi/de visste inte att han var så stor. De kom på det mitt i förlossningen.

Han fastnade på väg ut men det kan ju hända om de väger 4,2 kg också egentligen.

Jag fick sy 3 stygn totalt. Och var uppe och kissa en timme efter. Jag vet ju inget, men jag förstår att det gick förvånansvärt bra.

Han vägde 5300 g.

Skönt att det gick så bra ändå fast han var stor det ger mig lite hopp!
    haha japp =) men allt kan ju ändras.. dom misstänker att det e genetiskt då jag vägde 2700g när jag föddes..
  • lilljohansson
    corran skrev 2015-02-13 08:38:20 följande:
    Åh :D Snart kommer de födas bebisar på rullande band här, så kul!! 
    Hur mår du?
    jo jag mår förvånansvärt bra.. funkar fortfarande att jobba heltid på förskola =) det jag märker mest är trötthet då jag inte sover nåt typ på nätterna..
  • lilljohansson
    corran skrev 2015-02-13 17:51:34 följande:
    Skönt att höra! :) Hur länge planerar du att jobba?
    mitt mål är att jobba sista dagen den 20 mars och sen är det beräknat 2 april
  • lilljohansson
    corran skrev 2015-02-13 17:57:36 följande:
    Oj! Ja sålänge det känns bra för dig så :)
    Jag gick hem i v 34 sist och tyckte det va riktigt skönt att bara koppla av de sista veckorna :)
    ja som sagt det är mitt mål men man vet aldrig :P
  • lilljohansson
    Milleman skrev 2015-02-14 01:27:55 följande:
    Strongt om du tänker jobba så länge på förskola. Igår fick jag ta ett sprintlopp efter två 2-åringar som ville ha egna äventyr i skogen. Skulle sett snyggt ut om jag var i vecka 38 ;)
    som tur är jobbar jag med stora barn.. dock har vi barn med särskilda behov med som är lite oberäknerliga
  • lilljohansson
    Milleman skrev 2015-03-28 19:30:41 följande:
    Grattis! :D mår alla bra?
    Tack! Ja vi mår bra alla, efter en mycket omtumlande förlossning..
  • lilljohansson
    Kawinna skrev 2015-03-30 14:21:53 följande:
    Stort grattis! :)
    Vad var det som hände under förlossningen?
    Dakine skrev 2015-03-29 22:18:56 följande:
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 
    Grattis grattis! Gud va härligt :)
    Man behöver ju inte ha några symtom, ditt test är ju väldigt positivt!

Tack =) Som förstföderska har jag ju ingen aning om nåt när det gäller förlossningen o så, så jag fick ju lita helt på barnmorskorna, och när en barnmorska säger till mig när jag ringer på natten att jag ska ta 2 panodil och gå o lägga mig för värkarna kommer att gå över pga att de har kommit igång pga att slemproppen hade gått..
    värkarna gick inte över men trodde ju att de skulle göra det för att hon sa ju det så blev det istället så att prinsessan nästan föddes i bilen då jag hade krystvärkar hela vägen till förlossningen.
    från det att jag skrevs in på förlossningen tog det 15 min tills hon var ute..
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)