• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Maalon skrev 2014-04-27 18:25:43 följande:
    Jag har funderat på det.. Har ätit piller i 9 år och aldrig känt av ägglossning, så det är säkert värt för mig då.. Men tror att jag kommer bli superstressad av det och mer besviken om det inte tar när jag vet att vi haft sex på exakt rätt dagar.. Hur gör du, rekommenderar du att köra med äl-stickor? Om d nu gör det alltså :)

Ja du har nog en poäng där, gör det som känns bäst för dig :) Jag har använt äl test för att sambon jobbar mlt pch det är svårt att få till mys varannan dag i 1.5 veckors tid därför om jag vet när äl är så blir det lite enklare :) men nu har jag fått utslag på öl test på dag 14 första cykeln och denna på dag 15 så nästa månad om det inte tar sig nu så kamske jag skippar testwn för då vet jag ju ungefär vilket dag jag har äl då mim cykel är regelbunden :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 18:40:09 följande:
    Jag genomgick en tuff graviditet sist och är rädd att en ev nästa blir likadan. Sist kunde jag ju ligga och vila när jag ville men nu har man en livlig 3-åring som vill ha uppmärksamhet.

Jaha :( var det något spec som gjorde graciditetn jobbig eller var det alömänt?
  • corran
    {#emotions_dlg.flower} BIM - lista {#emotions_dlg.flower}
    8/5 - corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet 

Skriv så lägger jag in er eftersom! :) 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 19:09:48 följande:
    alltså gud vad snurrig jag känner mig, tänkte på nästa ÄL. Så skippa mitt ;) haha skyller på för mycket sol! ;)

Haha men vadå om du vet när äl är då vet du på ett ungefär när bim är? :)
  • corran
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 19:28:49 följande:
    Jag hade foglossning deluxe. Från v 8 och sen heltidssjukskrivning och kryckor från v 10-12 eller vad det var.
    Nu är det snart 3 år sedan förlossning men jag känner fortfarande av fogarna. Men skräms inte ni som ska ha första barnet :) jag var en av få som fick extremt.
    Men huva :( hur är det, får man ha barn på dagis när man är sjukskriven? Har inte så bra koll på det då jag inte har något barn på dagis själv. 

Jag hade en mycket bra graviditet faktiskt, illamående och spydde första typ 12 veckorna, sen lite bättre fram till v 18 då det blev helt bra. Upplevde gravidteten som allra bäst mellan v 20-35 :) Sista veckorna var rätt jobbiga mitt i sommarvärmen haha :P 
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 19:58:27 följande:
    Haha hata autokorrekt!!

Nog och favoritveckor ska det ju såklart stå!!!
    Hahahaha satt och funderade och kom fram till att det kanske var ett nytt checkt uttryck för något bra som jag inte lärt mig än hahaha
  • corran

Vilken tur att det är så! Om du skulle ha sån otur att få det lika besvrälig igen så har du iaf några timmar under dagarna du kan vila och sen får när och kära och sambon när han är ledig hjälpa dig när de kan. Men hoppas iaf att du slipper den värsta smärtan nästa gång :)

• corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:01:46 följande:
    Hur stora var era första barn? Det sägs ju att man får större och större barn. Det hoppas inte jag :P
    3750 g och 51 cm :) Han kom på bf-datumet efter lite hjälp på traven med hinnsvepning hos bm dagen innan :) dagen innan hinnsvepningen började även slemproppen lossna och blödde lite så det var nog på gång av sig själv men hinnsvepningen kicka igång det lite extra :) 
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)