• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-05-09 22:11:20 följande:
    Ja, kan ju ha varit ett mycket tidigt mf men eftersom att jag inte vet det säkert så tänker jag se detta som en vanig mens. Den kom ju iaf punktligt på bim så nu får jag sikta in mig på en februaribebis, är redan taggad ;)

Kan ju ha varit ett spökstreck bara samma här
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-10 15:46:55 följande:
    Verkar som att vi har nästa bim samtidigt så det blir roligt :D

Ja, det blir spännande! hoppas man får några symtom, alltid lika roligt :p
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-11 20:31:15 följande:
    Konstigt. Tog ett äl-test nyss bara för att. Positivt. Men det var mer positivt i onsdags. Borde ju inte vara positivt idag då.

Men var det lika starkt som kpntrollstrecket? Som jag har förstått så är äl-tester enbart positiva när båda strecken är lika starka
    corran skrev 2014-05-11 21:19:27 följande:
    Haha ja, tycker man har alla möjliga symptom direkt efter äl utan att vara gravid :P de kanske är när man är helt symptomfri som ma blor gravid ;)

Haha ja precis :p när jag var gravid för några år sedan så var första symtomet att mina bröst blev väldigt stora så tittar efter det nu också :p
    Josephine88 skrev 2014-05-11 21:34:30 följande:
    Vi ska också försöka oss på syskon :) Precis i dagarna fått tillbaka första mensen nu efter cerazette så i juni har vi tänkt oss första försöket till barn nr 2 :)

Välkommen! hur snabbt blev ni gravida förra gången?
  • Kawinna
    Josephine88 skrev 2014-05-12 09:16:11 följande:
    Tack! Ja förra gången tog det sig på 1:a eller 2:a försöket :P Så man känner sig nästan lite kaxig och väntar sig att det ska gå fort även denna gång.. Vi får väl se ;)

Okej, vad skönt för er om det skulle gå lika snabbt nu vi tänkte att det skulle gå lika snabbt för oss men nu är vi inne på tredje försöket. Fast det är ju inte lång tid ändå! :p
  • Kawinna
    Josephine88 skrev 2014-05-12 19:18:05 följande:
    Jo, i teorin vet man ju att det lika gärna kan ta ett år att få syskon även om första gick på direkten. Men man är som ändå lite inne på att det bör gå fort.. Jaja, det borde inte komma som en chock iallafall om det inte går direkt  Vi är redan så långt fram i planeringen (ooh we love to plan) så det skulle kännas lite surt om det tar fast bara ett halvår, inte så lång tid egentligen och verkligen inte i jämförelse med vad en del par får gå igenom innan de lyckas! Vi kommer förmodligen inte ens försöka nu första ÄL i maj utan vänta till den i juni.. Som sagt, man är lite kaxig.. Vill hellre ha bf från mars och framåt.. Hur gammal är ert/era barn? 

Haha ja men det blir ju att man tänker på framtiden som om man redan var gravid:p vi har inga barn sedan innan, formulerade mig lite konstigt :p
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-14 18:27:52 följande:
    Så segt att vänta äl, finns det något tråkigare.. Mensen tog slut idag så typ 8-9 dagar kvar till äl.. Blä

Äh ni får väl träna
  • Kawinna

Är det någon som kan rekommendera några billiga äl-tester?? funderar på att testa denna månad för att veta om jag ens har äl. Hur många dagar ska man testa?

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-14 21:05:20 följande:
    Jag köpte på Tradera. Nått pack med 30 äl-test och 10 gravtest om jag inte har helt fel.

Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att äl-testen ger utslag (om än pyttelite idag) nu när det är en vecka sen jag borde haft äl. Jag vet att äl-test kan vara positiva för att man faktiskt blivit gravid, men jag gjorde ett gravtest som inte visa nått.

Idag somnade jag på lunchrasten, inte likt mig. Och jag var inte ett dugg sugen på pizza ikväll haha. Just nu kan man sätta ihop allt med graviditet :P

Får kika där då

Hoppas det betyder något positivt
  • Kawinna
    Saris09 skrev 2014-05-16 14:25:57 följande:
    Och på 3:e försöker kom + :D Är såååå lycklig men kan inte riktigt förstå att jag faktiskt är gravid :s

Grattis, vad roligt!
  • Kawinna
    Saris09 skrev 2014-05-16 21:28:09 följande:
    Tack :D nu är det bara att hoppas att allt ska gå bra :) känns väldigt långt till 20/1 :/

Du ska se att tiden kommer springa iväg! Brukar bli så när man väntar på något kul
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)