• Mrs LW

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej hej!
    Hoppas det är lugnt om jag också hoppar in här..?
    Jag och maken har försökt bli gravida sen början av december 2013, men har de senaste månaderna tagit det lite lugnt pga bröllop, sjukdomar, stress etc. Nu känner vi däremot äntligen att det är dags att börja försöka igen! Vi har en son på 2,5 år som vi hoppas få bli storebror till 2015. Hjärta

Enda sen vi började försöka med nr 2 har min mens varit helt åt helvete.. Cyklerna varierar mellan 31-65 dagar, jag blöder mycket mer och längre etc.. Någon som har tips mot det? Jag ska såklart kontakta gyn också..

• Mrs LW
    corran skrev 2014-05-31 09:43:10 följande:

Völkommen hit :) lpter jätte jobbigt med sån oregelbynden mens :( har hört att roaenrot kan hjälpa?
    Ja jag har också hört det.. Någon här inne som testat?
  • Mrs LW
    Milleman skrev 2014-05-31 12:03:39 följande:
    Tror att jag fått missfall faktiskt :( helt annorlunda mensen och så den klumpen igår.
    Nej vad tråkigt!! Sitter i samma sits just nu.. Dock väldigt tidigt.. {#emotions_dlg.flower}
  • Mrs LW
    corran skrev 2014-06-01 12:10:56 följande:
    Stiger det int varje dag? :O eller jag har ingen aning haha
    Det stiger ju hela tiden, men man brukar säga att det fördubblas varannan-vartredje dag..
  • Mrs LW
    Kawinna skrev 2014-06-01 19:08:12 följande:

Jaha, är det så det ligger till! Bra att någon har koll smile5.gif tänkte iaf vänta någon dag så jag är säker på att det blir starkare smile1.gif
    Ja om någon dag lär det vara starkare.
  • Mrs LW
    Kawinna skrev 2014-06-02 16:06:16 följande:
    Första bilden är trixad den andra är otrixad. Bilden togs typ 20 minuter efter att jag tagit testet. Är på eftermiddags urin, hållt mig ca 3 timmar. Blir nog ett digitalt på fredag för nu börjar jag tro att det faktiskt är något där inne :)

Det där måste ju vara positivt!
  • Mrs LW

Nu verkar det som att jag snart kommer sluta blöda.. Skönt.. Vill börja om nu!

• Mrs LW
    corran skrev 2014-06-04 21:27:45 följande:

Usch förstår din oro :( gör ett test nu och se om du fått någon stegring!? Jag hade bruna och rosa flytningar tidig grav när jag vänta sonen. Höll på typ 1.5 vecka.. Är ändå ganska vanligt att man får små blödningar då bodkärl lättbrister när man är gracid. Så länge du inte störtblöder så är imte hoppet ute! men som sagt förståe orom :(
    Citerade fel va?
  • Mrs LW
    corran skrev 2014-06-05 19:17:54 följande:
    haha oj, ja det gjode jag visst ;) Men skönt att du slutat blöda, hoppas på bättre nu nästa försök. Blir ett 4e försök här nu, neg test idag.. blä! När är din nästa bim? :) 

Nej jag fortsatte visst blöda... Dag 19 idag så jag ska kontakta gyn nu.. Är helt ärligt livrädd... Min mens har varit så oregelbunden sen vi började försöka så jag har ingen aning.. Brukade ha cyklar på 31 dagar (+/- 2 dagar) men nu har det varierat på 31-64 dagar... Nu har jag dessutom haft 2 extremt långa blödningar de senaste cyklerna.. Förra månaden så blödde jag i 36 dagar..  

Håller tummarna för er!

• Mrs LW
    corran skrev 2014-06-11 18:42:52 följande:
    Oj, det låter inte alls bra :( Ja kontakta gyn så du får svar på vad det beror på! Förstår att du är orolig det skulle jag också vara. Har du testat pergotime? 
    Nej, jag vet helt ärligt inte vad det är.. Skäms Har alltid sett det som någon form av kosttillskott som par som söker hjälp kan få som första steg. Ifall det är så kommer jag aldrig få det. Vi har inte försökt tillräkligt länge på långa vägar och jag är för överviktig för att få hjälp med fertilitet...
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)