Inlägg från: Josephine88 |Visa alla inlägg
  • Josephine88

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Vi ska också försöka oss på syskon :) Precis i dagarna fått tillbaka första mensen nu efter cerazette så i juni har vi tänkt oss första försöket till barn nr 2 :)

Dotter född juli 2013
  • Josephine88
    Kawinna skrev 2014-05-11 21:54:04 följande:
    Välkommen! hur snabbt blev ni gravida förra gången? smile1.gif
    Tack! Ja förra gången tog det sig på 1:a eller 2:a försöket :P Så man känner sig nästan lite kaxig och väntar sig att det ska gå fort även denna gång.. Vi får väl se ;) 
    corran skrev 2014-05-11 22:00:22 följande:

Välkommen hit! :) håller tummarna äcen för dig att det vlir ett plus imom kort. Lägg gärna tilö dig i bim listan, eller så gör jag det om du skrover uppgifterna :)
    Tack! :) Jag fixar det, får man se om mensen blir regelbunden direkt :)
    Dotter född juli 2013
  • Josephine88
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    21/5 Milleman, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    24-25/5 Sofie92, 22år, 3:e försöket 2:a barnet
    25/5 jemi01, 1:a försöket, 2:a barnet 
    1/6 lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    ??/6 Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    6/6(?) kawinna, 22 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6 corran, 20 år, 3:e försöket, 2:a barnet
    8/6 lilljohansson, 26 år, 2:a försöket, 1:a barnet 
    6/6 Josephine88 26 år, 1 försöket, 2:a barnet

GravidGravida - BF -listaGravid
    13/1 Älskarlivetkärlek, 23 år
    7 januari Snoddasen
    Dotter född juli 2013
  • Josephine88
    Kawinna skrev 2014-05-12 17:51:23 följande:

Okej, vad skönt för er om det skulle gå lika snabbt nu smile1.gif vi tänkte att det skulle gå lika snabbt för oss men nu är vi inne på tredje försöket. Fast det är ju inte lång tid ändå! :p
    Jo, i teorin vet man ju att det lika gärna kan ta ett år att få syskon även om första gick på direkten. Men man är som ändå lite inne på att det bör gå fort.. Jaja, det borde inte komma som en chock iallafall om det inte går direkt Glad Vi är redan så långt fram i planeringen (ooh we love to planFlört) så det skulle kännas lite surt om det tar fast bara ett halvår, inte så lång tid egentligen och verkligen inte i jämförelse med vad en del par får gå igenom innan de lyckas! Vi kommer förmodligen inte ens försöka nu första ÄL i maj utan vänta till den i juni.. Som sagt, man är lite kaxig.. Vill hellre ha bf från mars och framåt.. Hur gammal är ert/era barn? Glad
    Dotter född juli 2013
  • Josephine88
    Milleman skrev 2014-05-14 08:32:40 följande:
    Hur går det för alla gravida och ogravida (vilket blev ograciösa i autokorrekt haha)? :) Här har det nog inte tagit sig denna månad men det var ju lite hastigt påkommer att försöka också så det kanske är bra så vi hinner tänka till innan ;) nästa månad hoppas vi att det tar sig :) Det är bara så opepp att mysa när man är förkyld. Världens segaste förkylning har satt sig på mig och sonen. Han har varit förkyld i en månad nu och det har blivit två akutbesök hos först barnmedicin och igår in på sjukhus. Borde inre sjukdomarna klingat av nu i maj? :(

Usch vad jobbigt med sonen är det luftrören som är besvärliga för honom? :/ Vi har första försöket nu nästa vecka när ÄL är, men vi kommer nog hoppa den och köra nästa månad. Vi har bland annat bokat en resa i vinter så känns lika bra att vänta en månad till, så man fortfarande får flyga ;) Första utlandssemestern med flickan så vill helst inte avboka :) Mannen hoppas verkligen att det tar sig innan hösten då han helst inte vill att jag föder under semestrarna dvs juni-augusti. Jag har en sjukdom som egentligen inte påverkar förutom att det kan ställa till det vid förlossning då jag inte får sövas. Förra gången gick det bra men det var lite väl svettigt då jag aldrig fick några krystvärkar men ändå födde vaginalt. Så mannen vill helst att det är ordinarie personal och inga vikarier. Han är lite orolig. Så hoppas för hans skull att vi hinner med ett vår-barn :)
  • Josephine88

Åh fy vad jobbigt! Stackars liten.. Att de har det så besvärligt dessa barn med luftrörsbesvär. Helt sjukt att behöva vara så ofta till läkare/akuten! :/

Dotter född juli 2013
  • Josephine88

Jag är i valet och kvalet om jag skulle köra med ägglossningstest denna gång? Gjorde inte det med förra utan hade sex vid den tid jag borde haft ÄL enligt nån app, vilket resulterade i graviditet på typ andra försöket. Hur tänker ni, använder ni ÄL-test eller inte? Man vill ju som helst bli gravid igår.. ;P

Dotter född juli 2013
  • Josephine88

Milleman:

Haha det är ju lite grann därför jag överväger ÄL-test ;) Nu sysselsätter jag mig med appar i brist på annat, vill som ha något konkret att göra i väntan på ett plus. Men egentligen kan jag ju inte göra så mycket i mina appar, det är ju mest bara registrera mens, få påminnelse om när ÄL bör vara, markera ev. symtom osv ;) Samtidigt blir man kanske ännu mer besatt om man använder ÄL-test, om det nu går att bli det? ;)

Dotter född juli 2013
  • Josephine88

Corran:

Nej då förstår jag att det räcker med de två första gångerna. Man kanske skulle test ändå..! :) Räcker ju som sagt förhoppningsvis med 2-3 gånger om allt är regelbundet.

Dotter född juli 2013
  • Josephine88

Nu skulle ju inte vi försöka denna månad pga bokad resa i vinter osv (kan ju inte flyga som höggravid) men vi "råkade" ju såklart få till det igår.. Det är ju inte optimalt för att pricka in ÄL men spermier sägs ju kunna överleva upp till 6-7 dagar och så vet vi ju inte exakt när min ÄL är.. Så det blev plötsligt mycket spännande att invänta mensen denna gång trots att det inte var meningen. Tänkte in på att det var så nära ÄL. En bebis är självklart så oerhört välkommen den bara kan bli, oavsett när det blir, herregud det är ju bara en resa.. Så det blir mer spännande än vi hade väntat oss här i början av juni Flört

• Josephine88

Den jag använt ovan är Menskoll. Finns ju Womanlogg också men den tycker jag inte är lika bra.

• Josephine88

Inför första barnet hade jag ätit p-piller i totalt ca 9-10 år (trionetta 28 ca 8 år, cerazette ca 2 år). Då tog det ca 4 månader innan mensen blev regelbunden, sen första försöket efter det tog det sig direkt. Nu har jag ätit cerazette i ca ett halvår och bara hunnit få första mensen efter.. Tog 6 veckor..  Vet ju såklart inte om den är regelbunden än.. 

• Josephine88
    KimJo skrev 2014-05-19 21:45:42 följande:
    Jag är lite nojig idag. Tog ett test igår bim -1 som visade negativt. På eftermiddagen idag fick jag mensvärk och det kommer lite rosa/bruna flytningar. Jag har aldrig haft så förut. Vanligtvis börjar jag stört blöda direkt. Jag har tänkt göra ett nytt test på fredag om inte mensen kommit igång på riktigt innan dess men självklart hoppas jag.

Hmm konstigt.. :/ Håller tummarna för dig!
  • Josephine88
    Har använt ÄL-tester sedan i tisdags men har inte fått ens närheten av positivt, ingen stegring heller. Har hört att man kan behöva testa vid olika tider och ja en massa faktorer som kan spela in. Orkar inte börja testa typ 3 ggr per dag så jag tror jag ger mig för denna gång Glad Skulle jag gå på min kropp och appen skulle jag gissa att jag haft/hade ÄL typ idag/under helgen. Så får se när mensen kommer, borde ju bli om 2 veckor. Kanske testar nästa cykel om jag orkar Flört Det är ju som sagt första försöket först nästa cykel så vet inte om jag orkar med ÄL-tester än... Kan ju dessutom ha lite oregelbunden cykel nu när jag precis slutat p-pillren så egentligen hade jag kanske behövt köra med ÄL-tester en vecka till eller så.  
  • Josephine88
    lilljohansson skrev 2014-05-27 14:02:10 följande:
    hmm äl+2 man kan inte känna nåt redan va? 
    Äggen släpper äl+1 eller äl+2 så kanske det i så fall.
  • Josephine88
    corran skrev 2014-05-30 20:13:58 följande:
    Äl + 7 idag, leker med tanken om att testa imorgon men jag vet inte...kan de visa positivt så tidogt?

Det borde vara möjligt, iallafall mina test ska man kunna se 8 dagar efter ÄL, men är väl inte jättesäkert.
  • Josephine88
    corran skrev 2014-06-05 19:28:08 följande:
    Jemi01
    Maalon
    Josephine88
    Gullerumpan
    lindgrenmaria91
    madelene b
    lilljohansson

hur går det för er???? :) 
    Jag borde haft bim 6/6 men cykeln är inte regelbunden än efter pillren så ÄL kom 1 vecka senare än den borde så ny bim blir 13/6. Jag har inga som helst symptom förutom att jag drömt att jag är gravid :P Det i sig kanske är ett tecken för mig, förra gången var det enda gången jag verkligen inte trodde att jag var gravid men så var jag det :) Och jag har ju en MASSA tester hemma så jag lär börja testa säkert redan söndag eller måndag om jag känner mig själv rätt ;) Jag brukar iallafall hålla mig till att bara testa på morgonen, tröstar mig med det iallafall ;)
  • Josephine88
    Åh jag fick nästan för mig att jag var gravid idag.. Jag som varit så inställd på att det inte blir något på detta försök fick upp hoppet för en stund.... :/ Väldigt tidigt under förra graviditeten började jag få ont och samla vätska i fötterna. Jag brukar annars alltid stå upp på kontoret men fick tidigt börja sitta istället. Idag började det göra så ont i fötterna och de svällde upp rejält med märkbart vätska i dem.. Men så kom jag på att det ju säkert bara är att jag samlar vätska inför mensen som är beräknad om 4-5 dagar. Inte för att jag nånsin gjort det innan men mycket kan ju ändras med kroppen, har man ju lärt sig så här dags... 
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)