Inlägg från: Utbrytarkonst |Visa alla inlägg
  • Utbrytarkonst

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej, får man vara med här?

Är 21 år (snart 22) och har en son på 22 månader och jag har precis slutat med p-piller och skall börja försöka bli gravid nu :)

• Utbrytarkonst
    Kawinna skrev 2014-05-17 22:44:25 följande:

Självklart! smile1.gif härligt! Hur lång tid tog det förra gången att bli gravid? smile1.gif

Det tog inte länge alls, 2 försök :)

Slutade med p-piller förra månaden och har nu läst att det kan ta åratal innan man blir gravid efter användning av piller, så är lite orolig nu att det ska ta två år eller något! :/ 

Har dock bara använt det i ett halvår så det kanske är skillnad om man använder det i flera år... 

Har du barn sedan tidigare? :)

• Utbrytarkonst
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-19 11:51:34 följande:
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    21/5 Milleman, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    24-25/5 Sofie92, 22år, 3:e försöket 2:a barnet
    25/5 jemi01, 1:a försöket, 2:a barnet
    28/5 Utbrytarkonst, 21 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    ??/6 Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet
    6/6(?) kawinna, 22 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6 corran, 20 år, 3:e försöket, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 lilljohansson, 26 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/6 Josephine88 26 år, 1 försöket, 2:a barnet

GravidGravida - BF -listaGravid
    13/1 Älskarlivetkärlek, 23 år
    7/1 Snoddasen
    ??/? Saris09
    Tack så mycket!:)
  • Utbrytarkonst
    Snoddasen skrev 2014-05-19 19:54:00 följande:
    Finns det någon från Skåne här i gruppen?

Jag bor i Skåne :)

Vart bor du?

• Utbrytarkonst
    Kawinna skrev 2014-05-19 12:03:55 följande:

Vad skönt! Det är nog olika för alla när det tar sig efter pillerstopp, vissa blir ju gravida direkt smile1.gif Nej, inga barn så vi hoppas vi får vårt första 2015!
    Okej, hoppas att det tar sig snart för er då :)
  • Utbrytarkonst

Undrar om man verkligen kan bli gravid på en gång när man slutat med p-pillren!?

Jag slutade bara för en månad sedan, och hade ägglossning för två veckor sedan, och känns nu som att jag är gravid!? 

Gör ont i livmodertappen när vi haft samlag bakifrån, brukar aldrig göra det annars, men gjorde det förra gången som jag var gravid också... och de senaste dagarna har jag haft väldigt svullen mage, alltså ser ut som en rund boll typ som i fjärde månaden ungefär, och magen kan väl bli uppblåst även vid tidig graviditet? 

Har inga andra symtom, men så drömde jag igår natt att jag tog upp en digital gravid test och där stod det "gravid 2-3 veckor", alltså vet att det inte låter så pålitligt med drömmar men ändå, har även en allmän "känsla" att det är något. 

Känns bara så osannolikt att jag redan skulle vara gravid när jag just slutat med p-pillren? Hade iallafall väntat mig att det skulle ta tre månader eller längre. Tänker iallafall inte testa ännu!

• Utbrytarkonst

Som jag trodde så är jag gravid! :D

Tog just ett test och det var inget tvivel om resultatet, det vart helt knallrött.

Känner mig så oerhört lycklig just nu!

Räknade ut att jag borde vara i vecka 5 eller så nu, men ska köpa ett sådant test som säger veckor imorgon. 

:)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)