• Sofie92

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hoppar in här jag med. Jag är 22år gift och har en dotter på 5.5 månad och planerar en till redan =) Min mens är oregelbunden så vet inte när jag har äl osv. Vi började igen nu för det tog 1.5 år för mig att bli gravid med dottern så vill inte vänta längre om det nu skulle vara svårt att bli gravid igen. Så jag hoppas bli gravid snart igen =) Har min mens nu så det är bara att försöka igen denna månad och hoppas på ett +

• Sofie92
    Kawinna skrev 2014-03-26 17:01:27 följande:

Välkommen! Hur länge har ni varit gifta? hoppas att det tar sig snabbare denna gång! Hur "aktivt" förslkte ni förra gången? Använde ni äl-tester och sånt?
    Vi har varit gifta i 1,5år =) Vi var väldigt aktiva förra gången istort sätt varje dag, men vi är lite sex galna så. Jag använde äl stickor i början så att jag visste att jag hade ägglossning.Vi började även utredning men de hittade inget "fel" på varken mig eller mannen. Vi skulle avvakta ett halv år och hade jag inte blivit gravid då skulle det bli IVF. Vi avvaktade då jag hade gått ner i vikt, var inte överviktig men hade lite överflöd. Så jag hoppas det går fortare nu.
  • Sofie92

Någon som har provat rosenrot och det har fungerat? Jag har börjat äta det nyss, dels för att jag har hört att det hjälper att bli gravid men även för att de ska göra en piggare och det behöver jag verkligen bli.

• Sofie92
    Kawinna skrev 2014-03-31 18:10:50 följande:

Jag älskar rosenrot! Blir mycket piggare av det och mitt humör blir bättre funkar super för mig iaf!
    Jag hoppas det hjälper. Efter hur länge började du märka skillnad? Sen hoppas jag på att bli gravid denna månad =) Så man måste ju ladda upp med energi om jag kommer bli lika trött som förra graviditeten.
  • Sofie92

Jag hoppas ni får plus snart och jag hoppas även jag får plus denna månad. Tror jag har ÄL typ nu så jag hoppas det tar sig Glad

• Sofie92
    corran skrev 2014-04-07 17:37:27 följande:

Håller tummarna för dig Också! Använder du äl tester?
    Nej, vi har inte gjort detta till något "jobb" som vi gjorde med förra. Jag var bara stressad och deppig hela tiden men det var mest för att jag inte visste om jag kunde bli gravid. Men det tog 1.5 år att bli gravid då. Så nu köper jag inga tester då jag ofta brukar ha några känningar när ÄL kommer. Men kommer det att dra ut på tiden även denna gång så blir det att köra på äl tester.
  • Sofie92

Det känns som det är första barnet man planerar. Man känner efter för mycket när det gäller symtom, hehe. Man vet ju på ett ungefär hur de olika symtomen känns ändå så inbillar man sig saker.

• Sofie92

Man kan ju hoppas att man är känslig för hormoner nu. Känns lite tidigt att känna symtom som mensvärk och illamående. Men man kan ju alltid hoppas Jag har känt mensvärk i ca 2 dagar nu och jag har mått illa i ca 1 dag

• Sofie92

Jag har egentligen ingen aning då jag har oregelbunden mens. Men det är nog ca 1 vecka dit om inte lite mer.

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)