Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Umgänge nyfödd samt ekonomiskt bistånd....

Anonym (?) skrev 2014-03-13 22:16:37 följande:
    Det är ju det jag undrar om det går på något sätt. Jag har svårt att förstå varför man ska gå till ett vuxendagis och sitta av tid och t.ex sticka. Obetalt, leder inte till arbete osv. när det finns ett barn som skulle behöva honom.

Borde ju finnas bättre sk praktikplatser som inte har tid 11-17 utan kanske hela förmiddagar istället. Om han fick va där 7-13, eller 8-14 så skulle han hinna lyckas få en liten stund med sitt barn iaf... Eller varför inte heldag. Det är ändå öppet 7-18 på det där stället så timmarna i sig borde han kunna få "jobba in" för att ta 1 dag ledigt i vecka till sonen. Men de kräver att han ska visa upp sig varje dag där även om han sen inte gör någonting annat än att prata, fika och sticka. Just nu tillsammans med 4 invandrare som går där bara för att lära sig svenska som han ändå inte kan kommunicera med alls. :-/
    Flytta närmare är mitt svar. Plus att det bör vara till en ort där det finns möjligheter till arbete. Hur skulle han hinna det och hur skulle han ha råd?

Svar på tråden Umgänge nyfödd samt ekonomiskt bistånd....