• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Inga sammandragningar för mig. Dock har den äntligen börjat sparka. När jag lägger mig på kvällen känns det ganska långt ner på magen att någon lätt sparkar till. Igår kände min kille också! Kände att jag pustade ut lite:).
    Jag har blivit rätt stor och min mage lika så. Den är liten på morgonen och jättestor ju senare på dagen det är. Har även börjar få känningar runt svanskotan och tror det är foglossning. Måste stå upp vid mitt jobb de sista timmarna på dagen. I morgon går jag in i vecka 19 och på onsdag är det RUL. Hoppas hoppas allt är bra.

• BlankaBlanka

Ja fattar oron, jag undrar om den någonsin släpper... Jag är i allafall väldigt stor! Gud vågar inte väga mig. Började på 57 kilo och nu väger jag ca 64. Barnmorskan sa att det är för att jag var så lite från början. I morgon kl 8:30 är det dax för RUL för mig. Har tagit ledigt hela dagen för om det skulle vara något. Hoppas hoppas allt går vägen. Om det så ska jag fira med att köpa mitt första bebis plagg.

• BlankaBlanka

Jag ville ju gärna komma tidigare. Ringde och försökte ändra tid för 2 veckor sedan och då ville de inte byta. Tydligen räknade de ut från förra UL när det är bäst att ta nästa titt, när vissa saker ska vara utvecklade m.m. Så det ända jag fick som förslag var att komma ännu senare. Kan vara därför man får olika datum. Jag kommer vara i 18+1 i morgon.

• BlankaBlanka

Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Alla organ och allt annat var på sin plats. De kunde inte säga riktigt vilket kön det var. Kanske en kille... Så nu är jag förvirrad. Jag som trodde på en tjej :). Det blir det de blir. Jag blir glad för vilket som. Nu ska jag våga glädjas och idag ska jag köpa mitt första plagg:).

• BlankaBlanka

Tack va snälla ni är. Nu är det bara att hålla tummarna nästa vecka för Danisen och veckan efter för snobben00 så kan vi alla fira ð???

• BlankaBlanka

Hur mår ni i värmen? Jag som älskar värme i vanliga fall håller på att förgås... Hur ska det bli när jag åker till Italien om 3 veckor???
    Benen känns helt blodfulla på kvällen och jag hasar mig fram i en snigels takt :).

• BlankaBlanka

Jag tror den var ca 20 cm. Hon sa inget om det, bara att allt var normalt. Jag var i vecka 19 (18+1). Vad hade ni för mått?

• BlankaBlanka

Oj vi har nästan samma. Skallbredd 38, lårben 27 och huvudomfång 146. Oroa dig inte. Har de sagt att allt är bra så försök att lita på det, de är ju experterna. Alla barn är säkert väldigt olika. Jag och min kille är båda ganska små så jag tror inte vårat barn kommer vara någon jätte precis :).
    Barnet rör sig jättemycket och ofta. Det gör mig lugn att känna att den lever:). Känner du mycket?

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014