• anette85

Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014

Hej,

Jag och min sambo flyttade till vallentuna, ormsta för ca 1 år sen. Vi har en dotter på snart 3 år och en son på 6 veckor och jag känner mig rätt ensam nu när jag är föräldraledig så jag hänger gärna med på nån träff framöver om jag får. Har båda barnen hemma.

• anette85

Jag kan hela dagen på tisdag. Det jag skulle göra på förmiddagen blev inställt

• anette85

Jag kommer ha med båda barnen så kanske gå till en lekpark någonstans? Jag har dock svårt att gå på någon längre promenad då vår stora bil är på service så jag rymmer ingen barnvagn om jag ska ta bilen någonstans.

Vilka kommer ha med äldre barn?

• anette85

Ja är inte helt hemma på var alla områden är men är det lekparken där vid takpannevägen / murstensvägen som du menar? Jag är inte helt säker på att det är åby ens men jag vet att det finns en stor lekpark där. :) jag bor på en av landskapsvägarna inte allt för långt från ormsta station.

• anette85

Jo jag kan ha bil om jag skjutsar sambon till jobbet på morgonen bara att det är en liten bil så jag rymmer ingen barnvagn i den. Vår stora bil är på service till på onsdag. Så om jag ska ta bilen någonstans är det bra om man inte behöver gå så långt från bilen för då kan lillen sitta i bilstolen.

Men om det är okej för alla andra kan vi gärna träffas i den lekparken i åby så kan jag gå dit och slipper köra sambon till jobbet. :)

• anette85

Onsdag är jag tyvärr upptagen men om ni vill träffas då är det ok, jag kan vara med nästa gång istället. Jag tror dock att det kan vara ungefär lika varmt på onsdag som imorgon, iaf enligt vädret för ormsta. Jag har ingen aning om hur det är med skugga i lekparken här, jag har bara varit i den en gång i början av sommaren. Men om ni vet någon lekpark som har bra med skugga så kan jag fixa bil och ta mig dit bara jag vet om det ikväll.

• anette85

Jag kan en timme före middagen, annars kanske tidigare på förmiddagen kan va ett alternativ, typ 9 eller 9.30. Då bör det ju inte heller va fullt så varmt som mitt på dagen

Svar på tråden Föräldraledig Täby/Vallentuna, BF Sommar 2014