• nymedlem

Venlafaxin Krka 75mg...biverkningar?snälla hur ska jag göra?

Jag tog venlafaxin i några år. Jag förstår inte riktigt vad din läkare menar, skulle du få mer energi av venlafaxin?

De värsta biverkningarna går över på några veckor, det som jag hade kvar hela tiden var svettningar och mardrömmar. Men fick aldrig någon extra energi, tvärtom så blev jag tröttare än vanligt.

Jag tog 225 mg.

• nymedlem
    Anonym (Rastlös) skrev 2014-03-12 11:39:11 följande:
    Känns som att läkaren inte kommer att tro mig utan bara vill att jag ska börja jobba????
    Inte ska du väl behöva jobba under insättningen? Det vore ju totalt vansinne, ingen mår väl bra när man sätter in ny medicin.

Kontakta läkaren och berätta hur dåligt du mår, att du behöver mer tid för att anpassa dig till medicinen.

Venlafaxin fungerar väldigt bra för otroligt många människor så du kommer troligen må mycket bättre inom kort.

Hoppas det går bra för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • nymedlem
    Anonym (---) skrev 2014-03-14 16:17:15 följande:
    Venlafaxin innehåller/påverkar, vet inte riktigt, noroadrenalin, som kan ge lite mer fart. Därför fick jag den när jag innan ätit citalopram vilket hjälpte mot ångest och tvångstankar men ej hjälpte mej att komma ur sängen på morgonen. Mådde skitdåligt de första veckorna  sedan bra :)  men medicinen gjorde mej lite avtrubbad och dimmig i huvudet så jag slutade för två år sedan. trots att jag trappade ner i över ett halvår var de första veckorna utan medicinen riktigt jobbiga :(   Åt 225 mg
    Jag försökte sluta med medicinen många många gånger genom långsam nedtrappning. Men det var totalt omöjligt, mådde så fruktansvärt dåligt.

Till slut bestämde jag mig för att sluta tvärt i stället. Sjukskrev mig och var sängliggande i några veckor tills det värsta hade gått över. Glad att jag är av med det där nu, men utsättningen var mycket värre än isättningen.
Svar på tråden Venlafaxin Krka 75mg...biverkningar?snälla hur ska jag göra?