Vad heter jag?
My
Tack så hemskt mkt för alla förslag :) Vi har dock inte hittat rätt namn ännu...
Nej, Nelly blir det inte. Och inte Freya (gillar dock Freja bättre) eller Fanny heller :P
Kanske tid o droppa lite preferenser om inget fallit in i smaken än! Viktigt det här ju.
Längre och mer elegant eller kort och gott!?
Saken är den att vi har så extremt svårt att komma överens. Gillar jag ett namn, så gillar inte maken det. Gillar han det, så tycker inte jag om det. Vi har googlat, frågat runt bland vänner och bekanta, läst almanackan, tidningar, böcker osv. Redan när första barnet föddes, för dryga 7år sedan, så hade vi bara ett namn vi tyckte om och under alla dessa år när det har varit tal om syskon, så hade vi varit överens om att syskonet lär bli namnlös :P
Haha som jag misstänkte, maken tyckte inte riktigt att Fanny var passande. "Tänk om hon vill flytta och plugga eller jobba utomlands, tex England, hur kul är det att heta Fanny då?", det var hans reaktion :P
Ellie, Juno, Ylva, Tilly... Hm.
Ja, det blev bra, men vi är glada att vi ifrågasatte namnvalet. Nu vet vi med säkerhet att det inte finns något annat namn som skulle passat bättre :P