Son 5 pr börjat kissa på sig på natten. Blöja eller ej?
Min son är 5 år och har den senaste tiden börjat kissa på sig nattetid. Han har innan varit torr på natten med sängvätning nån enstaka gång. Men nu har har kissat på sig varje natt. Det är jobbigt att tvätta sängkläder var och varannan natt men jag tycker det känns kränkande att sätta på han blöja, han har inte haft blöja sen han var 2 år. Hans pappa vill att vi rar på ha. Blöja. Sen några dagar sen har jag tagit upp han 2 gånger natt och kissat han och det har gått bra tills inatt då jag inte vaknade av larmet. Sonen hade då hunnit kissa på sig. När det händer så försöker jag smyga med det så inte sambon vaknar för han blir så arg. ( han sover på golvet) sonen sover med mig i sängen. Men sambon vaknade och skyller direkt på mig att han hörde larmet men att jag inte gick upp, jag tycker ju att han då när han hörde larmet och märkte att jag inte reagerade kunde ha väckt mig eller tagit upp sonen själv men han ska alltid skylla på andra. Jag känner att jag hellre går upp på natten och tvättar om olyckan är framme än att ta på han blöja igen. Tips mottages gärna, tack