Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!

Självklart ska dottern få träffa sin pappa men då ska han vara drogfri. Ett sätt är att ha umgänget via socialen till en början där han får lämna drogtest innan.

Farmodern har egentligen ingen rättslig rätt att träffa barnet och om du är ensam vårdnadshavare så är det du som bestämmer vad farmodern får och inte göra med dottern och det gäller även att lämna barnet till en missbrukare utan uppsikt.

Vill pappan ha umgänge får ni ta detta via socialen tycker jag .

Anonym (inte ok) skrev 2014-03-09 22:12:22 följande:

TS, som jag ser det så har du två separata problem...

1.) Farmor lämnar bort ditt barn till någon annan utan din vetskap; för min det hade det inneburit en omedelbar "time-out" för farmor tills hon lärt sig sin läxa. INGEN tar sig friheter med mina barn, särskilt inte de som innebär fara för barnet. 

2.) Är det dags för pappa och dotter att utveckla en relation? Jag hade lyft luren och ringt hennes pappa för att höra vad han har att säga, har han sitt missbruk under kontroll? Vill han skapa en relation till sin dotter? Isf är det väl dags att sätta ett umgängesschema tillsammans med socialen, vilka även kan kontrollera att han faktiskt håller sig ren. Om han inte haft någon relation med dottern de senaste 10 åren så känns ju övernattningar en bra bit in i framtiden.

Mycket bra inlägg!
    Anonym (Mamma TS) skrev 2014-03-11 18:47:11 följande:

Så svåra frågor :( Med oss har hon hela sitt liv framför sig, kärlek, trygghet, omvårdnad, vi kan erbjuda henne allt. Han har inget att erbjuda henne förutom sitt ursprung som en biologisk pappa. Han har aldrig haft ett jobb, har boende via socialen, går på subutexprogrammet, kämpar för att klara en sysselsättning, inge körkort, ingen ekonomi, etc.

Förvisso är inte materiella ting nått. Men känns som att får hon ta del av hans "liv" så kanske det även kan påverka hennes framtid i negativ riktning. Tycker ni jag är helt ute och cyklar när jag resonerar så?=(

Jag tycker ni ska gå genom socialen om han och dottern vill träffas så de kan drogtesta honom. För dotterns skull! Hon ska inte behöva utsättas för sin pappa om han är påverkad.
Svar på tråden Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!