Jag känner samma sak. Det är fuktigt som fan i luften och fukten ihop med värmen gör att andan går ur mig. Bara att bära strandväskan genom skogsstigen till min favoritbadplats känns som en riktig strapats! Orrrkarrr inteee... Det gör typ ont i huden... Men när jag väl är i vattnet kommer jag känna mig som mitt vanliga jag.
Lycka till med era projekt på huset, och hoppas ni kan bada, kanske i en insjö?
Knall skrev 2014-07-29 12:32:18 följande:
Det är ju t.o.m varmare än i helvetet här ute! Då är jag ändå ute på en ö!!! Algblomning också naturligtvis så det går inte att bada! Två trevliga polacker fixar skorstenen på stugan i denna värme, har bjudit dem på kaffe, saft, iskallt vatten och lite mat. De kan vare sig svenska eller engelska, men med lite gestikulerande så går det ändå.. De började igår och är nästan klara! Skickliga som attan! Men att de orkar i denna värme..! Skulle helst se att de tog de lugnt så de inte får värmeslag.. en själv orkar ju inte mycket! Mitt huvud vill inte vara med så har sovit någon timme.. Nä.. Härligt med värmen ön då, men lite regn skulle inte skada både för folk och fä, för att inte tala om naturen.. Gräset är snustorrt, träden börjar tappa löv i förtid och det är svårt att orka med något.. Hade tänkt måla om köket på stugan, samt trappen.. Mina föräldrar har redan gjort lite, men vill gärna hjälpa dem med det de inte orkar/ klarar själva.. Nähä... Om man skulle serva barn, man och tuffa arbetare med glass?