Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

SAD skrev 2014-04-08 21:14:10 följande:
    Släppte precis in en annan katt.. Inte ska väl missen behöva vara ute i regnet
    Jävla galna katt-tant jag är då!
    Du kan få mina två om du har en önskan om fler......

Då behöver jag bara hitta ett nytt hem åt hund och kanin, fast kanin kan egentligen redan flytta och hunden är 5 år i år och lever väl inte så länge till.....
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-08 21:07:23 följande:
    Och jag önskar jag kunde bo i hus... Men här i Stockholm är det ju bara att glömma.
    tråkigt

Jag trivs i vårt lilla ruckel. Egentligen vill jag måla väggar och sånt. MEN jag vet aldrig hur jag vill ha det och oftast ser jag inte ställena jag bor på som mitt hem fast de ändå är mitt hem. Men det verkar för mig mest vara en plats jag bor på och därmed rätt oviktigt hur fan väggar och sånt ser ut, det är som om jag inte ser det ifall jag inte medvetet funderar på det. Sen kan jag inte heller bestämma mig för vem som skall bo i vilket rum Det rum som jag har som sovrum är egentligen inget rum, jag har gjort det till ett rum genom att sätta upp jalusidörrar mellan det och nästa rum, annars går köket ett rum till och detta rum nästan i ett, så jag tror något haft tanken med kök, matrum och mitt sovrum som vardagsrum, finna inga dörrar i mellan bara breda öppningar som fyrkantiga valv typ. Så Freja måste gå igenom mitt rum för att komma till sitt rum, hade tvärtom förut men ångrade mig, har ångrat mig två gånger på 3 år inser jag, för jag hade detta rum först när vi flyttade hit också haha.

Nå det finns ett rum där uppe som står och samlar skräp typ ( förråd kasta in stuff rum ) iaf jag har en tanke på att sätta Freja i det rummet, bara nojjar som fan över att bo på två olika plan TÄNK om det börjar brinna samtidigt säger logiken att de kan börja brinna när jag glor på tv där uppe också elelr hon gör och de är lika kört då också. Nå jag får suga på den ett tag till. Skall kolla takhöjden där uppe och se om man kan köra cross trainern där, för i så fall överväger jag att flytta ner vardagsrummet hit där det är mindre och ställa trainern där uppe och köra hem min motionscykel också och ha där. Fast då förlorar jag möjligheten till mitt målar och verkstadsrum som jag egentligen vill ha. Odla kroppen eller odla själen, svårt val!
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    J a d e d skrev 2014-04-08 20:51:53 följande:
    Är helt säker på att du kan ändra det under resans gång.
    Funderar du på att läsa ett program?
    Ja något där jag blir något rakt av och där det finns jobb. Så jag tänker helt praktiskt här, jag vill jobba och därmed får jag anpassa eventuell utbildning mot den arbetsmarknad som finns, så tänker jag. Vad jag själsligt vill syssla med skiter jag högaktningsfullt i. De får jag göra när jag är pensionär eller i mitt nästa liv.

Så något som ger mig en yrkesutbildning helt enkelt. Inget flumläsande eller dravel. Nytta, något nyttigt. Sen när jag är klar kan jag ta hela den faktorn med storm
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Schna skrev 2014-04-08 21:13:15 följande:
    Det brukar gå väldigt bra att få tag i lärare att bolla med, vad jag erfarat i alla fall. Likaså kursare emellan, i forum. Jag har bara pluggat distans på Umeå universitet, Linnéuniversitetet och BTH, så jag kan inte säga säkert hur det är på andra ställen. Jag tror definitivt att du är vass på att hyperfokusera! Jag har nog inte samma fallenhet där. När jag läste psykologi hade vi en kurs i taget, och det passar mig perfekt. Annars lägger jag 100% på båda halvtidskurserna.. Alternativt 5% vardera. Död

Plugga halvtid och jobba halvtid går jättebra. (Bara du inte tjänar för mycket) Det är bara själva sjukskrivningen som inte blir godkänd om man pluggar ens det minsta, märkligt nog. Men du kan ju alltid köra nattstudier som sagt där.

Gud vad sugen jag blev på distansstudier nu! Spank you!
    Nå det borde ju fungera likvärdig eller iaf med forum och andra kursare, hur lärare är kan ju variera. Men eftersom de "lär" vuxna så har ju vuxna krav på deras lämplighet till tjänsten de har ( fan hade ett helt annat ord i mitt huvud, ett mer logiskt och korrekt men de flydde iväg i mitt bollhav där inne )

Jag tappar fullkomligt tid och rum, bara två saker som får mig att göra det, när jag läser och när jag målar. Bara då lyckas jag stänga ute hela världen och surret i mitt huvud. Så konstigt nog finner jag det rätt avkopplande Tyst  Just för jag slipper alla miljoner intryck och ljud som jag annars har med mig HELA tiden.

Nä tjäna för mycket är dumt. Var så pantad en gång när jag pluggade och jobbade, så körde jag ändå heltidslån fast jag mycket väl hade kunnat leva på halvtidslån och på min lön, helt idiotiskt. Men jag var nyss 20 fyllda och hade inte en tanke på att de där jävla lånet skulle bita mig i röven en dag, vilket det numera gör då, hårt som fan hugger det!

Så jag kan rent krasst testa söka en kvällskurs fast jag är sjukskriven? Fan att jag inte visste det innan, då hade jag ju gjort det och kunnat peta av en hel del ämnen *suckar lite djupt*

Men kör på på distansen då, det verkar ju ändå som att det kan underlätta ditt liv i övrigt och då är det ju absolut av godo tänker jag Skål
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 21:11:38 följande:
    Men om jag säger så är det ju inte hemligt längre. Nej, det går inte!
    Men va snål då *snålis* Död
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-04-08 21:16:52 följande:
    Jo, det har han.. Ganska gött faktiskt!

Jag lovar att om jag vinner 154 miljoner så kan du få ett par till en egen liten lya närmare "stan".
    Tack sweet, du är en riktigt kompis. Jag lovar det samma, skänker dig några på rak arm om jag vinner. *cross my Hjärta and on my honor*
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 21:17:00 följande:
    Dau menar Gun, vim annars??
    Jaooo Gun. Varför får jag alltid för mig att hon heter Gudrun??? Jämt. Samma sak med fisken utan minne i hitta Nemo, jag kallar henne Gladys JÄMT och hon heter fan Doris!
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    J a d e d skrev 2014-04-08 21:18:32 följande:
    Men gud i himmelen, vem är Grottmannen då? Obestämd Måste jag hänga mer på FL? Känns obehagligt att ha så här dålig koll.
    haha du hänger i för ytliga trådar babe

Hade du haft sinne för musik så hade du vetat *himlar med ögonen rullar dem åt vänster ( de ser coolare ut än höger) * Drömmer

Fast jag brukade kalla honom Herr Hedenhös hahahah

Kallades förövrigt för Flisa när jag var lite, det är så mitt namn kom till faktiskt. Så jag kan tacka författaren till Familjen Hedenhös för mitt tilltalsnamn. Eller nej egentligen författaren till serietidningen Lisa och Sluggo, min morbror ville jag skulle heta Lisa för hans hund hette sluggo ( fråga mig inte om logiken där för jag har inte hittat den på 34 år ) Mammas kompis hörde fel och hörde Flisa, så hon kallade mig för Flisa efter det och det kunde jag inte säga, så jag sa en egen variant och det är idag mitt namn.

Fan vad omständlig jag är hahaha
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-08 21:20:04 följande:
    Men lovely. En ny stalker på halsen...

Varför råkar jag ut för såna nötter som inte kan ta ett nej utan att bli knäppa?!

Vad vore ett liv utan stalkers... ehhh.. enklare tror jag bestämt..

Jag fick en känga häromdagen här inne något om varför jag inte sköter mina barn bla bla hönger på fl. Fan kommer inte ihåg ordagrant. Måste kolla upp tråden.

Där:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m72902847.html

Fast de var gällande min tid på fl såg jag. Nå poängen var väl samma.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (Grottis) skrev 2014-04-08 21:31:49 följande:
    HH
    Hela sanningen är ju att även lån och amortering måste räknas in för att göra en rättvis bild av kostnaden.Glad
    Absolut. Annars får man ju aldrig fram en faktiskt månadskostnad, till och med jag kan såpass mycket matematik och då är jag usel på matte och passerade A kursen med min lärares goda vilja Tyst 

Jag hyr ju, så det är ju hyra jag betalar för huset och hyra jag betalade för lägenheten. Var lite så jag räknade ut skillnaden innan jag flyttade, genom att slå ut husets dåvarande årskostnad och jämförde med lägenhetens årskostnad + hyra. Tror huset gick på 250 kr mer. Fast jag glömde visst lägga på sophämtning på huset så tja de är några hundra där i kvartalet också, typ 450-500 eller nått, jag betalar mest och låtsas se glad ut
    Canis meus id comedit
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!