Schna skrev 2014-04-08 21:13:15 följande:
Det brukar gå väldigt bra att få tag i lärare att bolla med, vad jag erfarat i alla fall. Likaså kursare emellan, i forum. Jag har bara pluggat distans på Umeå universitet, Linnéuniversitetet och BTH, så jag kan inte säga säkert hur det är på andra ställen.
Jag tror definitivt att du är vass på att hyperfokusera! Jag har nog inte samma fallenhet där. När jag läste psykologi hade vi en kurs i taget, och det passar mig perfekt. Annars lägger jag 100% på båda halvtidskurserna.. Alternativt 5% vardera.
Plugga halvtid och jobba halvtid går jättebra. (Bara du inte tjänar för mycket) Det är bara själva sjukskrivningen som inte blir godkänd om man pluggar ens det minsta, märkligt nog.
Men du kan ju alltid köra nattstudier som sagt där.
Gud vad sugen jag blev på distansstudier nu! Spank you!
Nå det borde ju fungera likvärdig eller iaf med forum och andra kursare, hur lärare är kan ju variera. Men eftersom de "lär" vuxna så har ju vuxna krav på deras lämplighet till tjänsten de har ( fan hade ett helt annat ord i mitt huvud, ett mer logiskt och korrekt men de flydde iväg i mitt bollhav där inne )
Jag tappar fullkomligt tid och rum, bara två saker som får mig att göra det, när jag läser och när jag målar. Bara då lyckas jag stänga ute hela världen och surret i mitt huvud. Så konstigt nog finner jag det rätt avkopplande
Just för jag slipper alla miljoner intryck och ljud som jag annars har med mig HELA tiden.
Nä tjäna för mycket är dumt. Var så pantad en gång när jag pluggade och jobbade, så körde jag ändå heltidslån fast jag mycket väl hade kunnat leva på halvtidslån och på min lön, helt idiotiskt. Men jag var nyss 20 fyllda och hade inte en tanke på att de där jävla lånet skulle bita mig i röven en dag, vilket det numera gör då, hårt som fan hugger det!
Så jag kan rent krasst testa söka en kvällskurs fast jag är sjukskriven? Fan att jag inte visste det innan, då hade jag ju gjort det och kunnat peta av en hel del ämnen *suckar lite djupt*
Men kör på på distansen då, det verkar ju ändå som att det kan underlätta ditt liv i övrigt och då är det ju absolut av godo tänker jag