Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

J a d e d skrev 2014-04-08 19:47:21 följande:
    Du kan välja vilken hastighet (?) du läser på. Du får söka vilka distansutbildningar du vill som du är behörig till, precis enligt vanliga principer.
    Låter ju skitbra. Måste försöka komma på vad jag vill plugga för något. Egentligen vill jag jobba med något där jag inte berör människor, där alla bara är siffror och ikoner men inte människor, alltså att jag inte ser dem som människor. Men det rimmar illa med vem jag är och jag är inte heller tekniskt, matematisk så det passar ju inte mig egentligen då.

Har vart inne på att köra 75 %. Vet du om man kan höja det under resans gång om man känner att det är enkelt och flyter på, för rent krasst läser jag ju gärna 120% eller mer om saker flyter liksom. Ser ingen mening med att ha massor av dötid att slå ihjäl. Blir hellre klar och har fritid senare i livet. Sover gör jag ju inte så mkt ändå
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-08 19:53:32 följande:
    Du får ligga precis var du vill.

Och du!! Du ÄR uppskattad och viktig, sådetså! *hjärta*
    Tack kära underbara vän med flätad särbo
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Schna skrev 2014-04-08 19:55:27 följande:

Nej, nej, nej.. du får läsa vilken (högskole)utbildning du vill utan att bo där och det vimlar med distansutbildningar, med eller utan sammankomster. Hur många som helst. För tentor och så kan man gå till närmaste lärcentra och det har du säkert där du bor. Du kan ju plugga 25-100% men du kan inte vara sjukskriven samtidigt. (Såvida det inte är bisyssla, t ex kvällskurser) Mao, du kan jobba halvtid och vara sjukskriven halvtid, men det går inte att studera på halvtid och vara sjukskriven på halvtid. Enbart heltid. Om jag förstått det rätt.

Det är inte intensivare att plugga distans men det kan bli jobbigare om man är en sån som lär sig mest på föreläsningar. Jag funderar allvarligt på att börja läsa på distans istället för på plats, då kör det inte ihop sig lika mycket när barnen blir sjuka. (Vilket är typ 75% som det känns.......) Känns dessutom mest tidseffektivt så, faktiskt.
    Ja lärcentrum finns här ( gamla komvux då ) om de inte går den vägen så dör jag inte av att åka till gbg då och då Kan ju passa på att hälsa på familjen eller vänner när jag ändå är där

Att man inte kan vara sjukskriven försår jag. Men man kan tex jobba halvtid och plugga halvtid då? 

Intensivt gör mig inget, jag älskar att läsa, lära, ifrågasätta, är ju i grunden en bokmal. Föreläsningar i all ära, men de tar jag bara åt mig av ifall den som har den är jäkligt bra är den inte de, så kan jag dagdrömma bort en hel dag utan att ta in något alls. Böcker hyperfokuserar jag på, allt som är intressant hyperfokuserar jag på. Men hur ligger det till med mailkontakt med mentor/ lärare där man kan bolla eller undra och fråga? Jag ifrågasätter ju *harkel* allt Tyst

Distans borde ju funka bättre för dig när livet är sådär, förstår helt hur du tänker.

Jag är ju nattuggla och kan mycket väl se att jag nog kommer sluta sova på natten och plugga istället, lämna mini på skolan och sen sova några timmar medan hon är där. Eller det är min reservplan att göra så även om jag inte pluggar och hon börjar i riktiga skolan om jag fortfarande är sjukskriven då. Så jag vet att hon kommer i tid och allt sånt där.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    MrMom skrev 2014-04-08 19:17:01 följande:
    Undrar vad Elin kommer att säga om dina hot...?  FlörtDrömmer
    Elin kommer hjälpa mig verkställa hoten. Två mot en, du vinner
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (Grottis) skrev 2014-04-08 19:46:09 följande:
    Jag har total uppvärmd yta på 280 kvadrat och med hushållselen fick jag inte högre räkning i vinter än 2300.
    Japp bv är absolut det bästa som finns.Skrattande
    Ja jag har varmt inne.
    Gahhh lyx.!!!! Tror min räkning förra månaden var på 2800 spänn, för EN månad!!!!! Skrikandes eller om det var månaden innan, skit samma, hög var den!

Jo huset är på typ 90 kvm eller egentligen mer men det är snedtak där uppe så ytan som räknas försvinner ju där. Men de är gammalt, typ torpargrund och drar ta mig fan överallt. Fast å andra sidan så kostade lägenheten jag bodde i innan ungefär samma i månaden som huset gör utslaget på ett år med el och hyra, blir några hundralappar dyrare här, men då är det större och det finns trädgård OCH framför allt så mår jag bättre här där jag inte har grannar över och under mig ( allergiskt mot människor tror jag och inte bara mot mina katter )

Men ibland längtar jag till lägenhet, ingen gräsmatta att slåss med mm. Undrar ibland över exakt hur osund jag är som hyr ett hus när jag fan är halvt invalid i kroppen. Hur smart är det egentligen att knö runt en tung gräsklippare med en nackskada och axel som krånglar Men vem sa man måste vara smart jämt! Om jag hade kunnat hitta typ en radhuslägenhet, med nån liten tomtplätt så kanske jag hade övervägt att lämna huset, som jag överväger att lämna varje vinter för att glömma bort det till våren när världen blir ljus och varm igen Solig

Varmvatten, gött. De enda jag verkligen saknar är badkar, just för ovanstående nämnda skada då, verkligen guld Hjärta
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-04-08 19:54:18 följande:
    Karln jobbar ju med sådant så han vet ju vad han talar om och vad som passar vårt hus..

Kan också tänka mig solceller!
    Ännu bättre ju, han har full koll

Bv och solceller OCH gratis ved *drömmer mig bort igen*

Fan låt mig vinna ett par miljoner på lotto!!!! Moder natura jag ber dig på bara knän, snälla!
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 20:37:04 följande:
    Nu vet jag! *räcker upp en hand* 
    Please do tell va fan! Han försvann och återkom i ny hemlig tappning! Demon
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (Grottis) skrev 2014-04-08 20:41:08 följande:
    Dåså, har mina aningar om vem du är med!Kyss
    Du kan ana till fan löser av daj
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    J a d e d skrev 2014-04-08 20:46:13 följande:
    Kan ni inte bara säga vilka ni är så att man slipper känna sig stressad och nervös om det är Kåt-Anders eller nån annan megamupp som fluktar över damerna här.
    Grottmannen = grottis

Resterande är uppenbarligen hemligstämplad information only the men in black knows!
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 20:51:33 följande:
    Lovar att jag inte är Kåt-Anders. Kyss
    Gudrun är det du? 

Canis meus id comedit
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!