• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

D W skrev 2014-10-02 23:43:58 följande:
    Låter dramatiskt, i mitt fall var det väldigt jordnära. Hade datorn på golvet varpå en lampa välte på den
    Men nu har jag anledning att skaffa en bättre  

Hur lyckades du få skärmen att brinna? Drömmer
    Jag är osäker men det började vid ingången från laddaren som satt i, så jag tror att det hade med den att göra. Nu kände jag iofs att det fick räcka med den brända stanken och svartbrända skärmen, så jag lät inte det hela gå så långt som till brand.

Ja! Nu har du en oerhört bra anledning till nyinköp! Blir det en ny lampa med? Drömmer
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-03 02:01:29 följande:
    Vi verkar iaf ha samma fucked up dygnsrytm jag och Aniiee Solig
    Jag meeeed Skrikandes Kom i säng 03:30 och kunde inte somna förrän någon timma senare. Och jag är en sån där åldrad person som blir seg en hel vecka om jag lagt mig försent. Solig
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-03 11:22:32 följande:
    Skalman? Är det du?
    HÄR ÄR JAG! Äpple (kisa lite)

• Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-03 11:24:40 följande:
    Jag blir bara odräglig om folk väcker mig för tidigt
    Har väl sovit i drygt fyra timmar iaf. Varför säger folk att man ska vara tacksam för det lilla??? För lite sömn är djurplågeri!
    För lite sömn är tortyr. Jag behöver inte bli väckt, jag är Skalman och vaknar senast 0700. Oavsett när jag lagt mig. Hade jag kunnat sova djupt fram till 10-11 skulle det vara en heeeeeelt annan sak, men tiden för uppvaknande verkar vara oruckbar.

Vad ska du ta dig till nu i detta tortyrliknande tillstånd?
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-03 11:39:10 följande:
    Tänkte först inmundiga tre gigantiska baljor kaffe och sedan gå och träna. Lika bra att få det gjort, jag är ju redan i ett tortyrliknande tillstånd, så det är lika bra att göra något riktigt vidrigt av det.

Själv då?
    Jag ser att vi tänker i liknande banor där, jag ska hjälpa en vän att flytta. Och gå dit. Så fort jag druckit upp kaffet....

Må du finna energi {#emotions_dlg.flower}

• Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-03 12:02:26 följande:
    Detsamma! Må kraften vara med dig {#emotions_dlg.flower}

Just nu följer jag ett buskdrama, som utspelar sig i min förening. Någon självutnämnd småpåve som tyckte de såg "oskötta ut" Borde det inte vara misskötta? Iaf, buskarna är nedskurna och döm om min förvåning när jag kom ut och såg mina ömt vårdade buskar nedskurna till bonsaistorlek. Nowhere to hide

Håller mig utanför fejden, men det är roande läsning
    Åh, tack. Nu är jag åter igen. Gick snabbt.

Säg den förening som saknar dessa! Själv har jag aldrig bott i BR men i villa i villaområde där min granne på fullaste allvar ville (vill) både röja häcken mellan oss och ta bort ett litet insynsskydd vi har på framsidan. Ca 1,5 meter ut från fasaden, en bra bit till tomtgräns åt alla möjliga håll. Detta för att han skulle kunna få lite längre sikt utmed gatan från sin ytterdörr. Inte från sin utfart, utan ytterdörr. Inte för någon sjöutsikt eller naturmark, bara för att se gatan. Drömmer

Men då har alltså någon i föreningen kapat dina buskar utan att fråga dig, mao? Vad skönt att du tar det så bra..
  • Schna
    hännrick skrev 2014-10-03 16:16:17 följande:

Fredag minsann,. på min ära!

Det här inlägget var det som gjorde att jag blev medveten om vilken dag det är idag. Då har jag både fått frågan om vad jag ska göra i helgen av en person, och en annan om jag vill göra något i helgen eftersom denne var här i närheten nu över helgen.

Vilket påminner mig om att jag ligger way efter i planeringen! *panik*
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-10-06 00:40:12 följande:

Jaja, jag får väl masa mig i säng nu, innan fraser hoppar online och jag fastnar i 7 timmar till. Först vill jag dela nästa veckas middagsplaner:

Mån: Köttfärsbiffar med rotselleri

Tis: Chicken Tikka Masala

Ons: Blomkålssoppa med kantareller, Chokladmousse med hallon

Tors: Grekisk potatisgratäng

Fre: Kantarellpaj, Lingon med kolasås

Lör: Krämig renskavspanna, Kladdig kladdkaka

Sön: Fiskgratäng med svamp

Sen vill jag dela kvällens alster. Trots att jag inte är så supernöjd. Byter versmått och nödrimmar och anat dumt. 

Till Dig!

Den dagen du föddes, föddes DU, det har gått några år sen dess

Du var den vackraste nånsin, eller lite ful, eller kanske som barn är mest

Du upptäckte jaget och Livet, och och löftet som Livet gav

Och du var ett löfte till Livet, att Livet ska leva kvar

Du ställde dig upp på vingliga ben, med tillförsikt och mod

Du ramlade allt, med det gör ingenting, det viktiga är att du stod

Du stod, och du växte, och Livet fanns och lovade glädje och skratt

Och du står visst här nu, än idag, som Livets gyllene skatt

Du fick dina törnar, du får de än, du snubblar och faller ibland

Ge dig inte, res dig igen, kämpa, ro Livet i land

Den dagen du föddes, föddes DU, fantastiskt att veta det

Du föddes till tusentals ögonblick, till stunder av Evighet

För du är ett löfte till Livet och Livets löfte är du

Till Livet och Evigheten, till Dig, att du finns här nu

God natt!

Jag ger dig fem kantarellpajer av fem möjliga!

Kan avslöja att vår veckans matsedel inte blir lika spännande..
  • Schna
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-10-06 08:03:49 följande:
    Okej du kan få min som inspiration då...

Makaroner å Falukorv.

Falukorvsgryta.

Ugnstekt Falukorv.

Korvstroganoff (Falukorv givetvis).

Falukorv med mos.

Kokt Falukorv med pepparrotssås.

Makaronilåda (Falukorv här med).

Nästa vecka då är det köttbullar som gäller och veckan därpå pyttipanna...där blir spännande att hitta kombinationer!
    Wow!

Fast Makaroner och korv samt makaronilåda står med på min lista..
  • Schna
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-10-06 09:03:17 följande:
    Haha...jo jag har förstått att du gillar det!

Skämt åsido...

Ang köttbullar, är det någon mer än jag som inte kan äta dom där halvfabrikat eller hel blir det ju egentligen då dom är ju färdiga...fan jag får inte i mig dom där. Konsistensen först, ja tappar man en jävel så då bokstavligen studsar den, när man steker luktar dom rentav as och smaken sen...ja vad fan smakar dom?

Vad är det för äckelskap dom har i egentligen? Tarmar och lunga?

Nu skriver säkert något smartskalle att det är frivilligt att äta, ja det är det och därmed låter jag bli, men seriöst ska inte en köttbulle smaka just köttbulle och inte något annat...som typ åkersork eller daggmask?
    Jag har börjat lära mig äta de däringa bollarna på senare tid, men det är just inget jag gör hemma. Imorgon blir det hemmarullade köttbullar med hemgjort potatismos. Eller om jag ska göra köttfärslimpa..
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!