HäckHäxan skrev 2014-05-12 14:37:46 följande:
Gah wunderbart.
Alltså barn har de mest fantastiska sätt att få en att känna ren lycka när man minst anar det något vi borde bejaka mer.
Idag älskar jag hela världen märkligt nog. Idag har jag tänkt på min döda kusin med lycka i själen. Sorgen finns alltid där bak. Men den styr inte på samma vis.
Tänk vad lyckligt förunnad jag var som fick växa upp med min kusin som en bror. Någon att slåss med, tävla med, skratta med och retas med. Någon som var så jävla olik mig på alla sätt och vis, som älskade mig exakt som jag var oavsett hur knäpp jag var. Som aldrig drog ner min sprudlande energi utan gled med på vägen trots hand egen mer sävliga person. Mannen som skrockade åt alla mina misstag och idéer. Mannen som fortsatte vara min vän som vuxen. Mannen som litade på mig fullt ut även i de stunder han tvivlade på alla andra. Vilken gåva. Allvarligt vilken jävla gåva. Så stor och ändå så självklar. Tänk vilken tråkig barndom jag hade haft utan honom. Resan mot vuxenvärlden vi delade var högst förvirrad men tokig och rolig och hård.
Det är en sak jag kommit underfund med min kusin är en av få som aldrig försökte platta till mig eller sätta mig på plats. Vi kunde vara oense i många frågor men han försökte aldrig det där inte en enda gång kan jag minnas att han försökte förminska mig. Och det vänner och fiender är rätt ovanlig i min värld.
Är man en naturkraft så stör det alltid någon
Ja, livet är så skört..
Man möter människor som påverkar ens liv både positivt och negativt.
Man får uppleva kärlek, kanske den inte alltid håller men den fanns där en gång.
Glädje, lycka, vänner, familj, födelse,
man får även uppleva sorg, separation, död och besvikelse.
Allt formar en som människa. Vissa erfarenheter hade man gärna vart utan, vissa får man lära sig utav så man kan växa.
Idag fick jag veta att en liten kämpe gick bort igår.
En liten hjälte som motbevisade alla, inklusive läkare och vården i stort, att trots smärtor, svårigheter och daglig kamp så överlevde han sin 3-årsdag fast han inte "borde" ha överlevt sitt första år ens..
Lille prins... Vila i frid...