HäckHäxan skrev 2014-05-08 00:16:09 följande:
Ha! Då är vi två. Tror inte det går att ta mig + tur i samma mening, en ekvation som aldrig går ihop riktigt.
Nå jag kan ändå känna att det är en glädje att man ändå har förmågan att älska någon oavsett om det är besvarat eller inte.
Att bli sviken av den man älskar och litar på är sju resor värre tycker jag personligen, säkert mer än sju resor värre. Det är rätt lamslående helt enkelt. Inget jag har någon som helst lust att utsätta mig för.
Kärlek är vackert och det är fint och stort och underbart och jag älskar att se folk som är kära, som älskar varandra osv.
Men när det kommer till kritan så ser jag det helt annorlunda om det skulle gälla mig. Vill inte lägga mitt liv i någons händer sådär, vill inte vara beroende av någon sådär, vill inte vara sårbar, svag eller ynklig, så jag avstår och springer fort som fan i motsatt riktning om minsta tillstymmelse till något som påminner om varmare kärleksliknande känslor skulle uppstå oavsett om det är från den andre ( då bryter jag hela skiten ) eller om det är från mig själv, då blir jag avståndstagande och gör mitt absolut bästa för att den andra bara skall dra självmant, funkar de inte så flyr jag. Helt jävla stört, jag vet absolut om det. Men brukar stenhårt hävda att jag helt enkelt inte mött rätt man än, vilket ju också är sant, för ingen har rubbat mina mallar sen Jesus gick i blöjor.
Jag är ett enda stort "moment 22".. Är livrädd för att verkligen släppa in någon på livet och älska fullt ut..
Ändå är det jag gjort/ gör..
Tyvärr är jag skadad av tidigare erfarenheter och det får min man dras med..
Tydligen är jag värd besväret eftersom han fortfarande finns kvar och säger sig älska mig mer än livet.
Dock tvivlar jag alltid på mig själv och mina förmågor, så väntar bara på att han en dag ska vakna upp och lägga benen på ryggen..
Jag vågar vara ärlig om min osäkerhet, tankar och tvivel, som enbart handlar om mig, och han lyssnar och finns där.
Blir mer eller mindre galen på mig själv och försöker dagligen arbeta med min självbild för att bli starkare.
Att han kan, och vågar, älska mig trots mina ganska tydliga brister och mindre smickrande kvaliteter är stort..
Trodde inte att jag var värd det...