HäckHäxan skrev 2014-04-08 21:05:02 följande:
Gahhh lyx.!!!! Tror min räkning förra månaden var på 2800 spänn, för EN månad!!!!!
eller om det var månaden innan, skit samma, hög var den!
Jo huset är på typ 90 kvm eller egentligen mer men det är snedtak där uppe så ytan som räknas försvinner ju där. Men de är gammalt, typ torpargrund och drar ta mig fan överallt. Fast å andra sidan så kostade lägenheten jag bodde i innan ungefär samma i månaden som huset gör utslaget på ett år med el och hyra, blir några hundralappar dyrare här, men då är det större och det finns trädgård OCH framför allt så mår jag bättre här där jag inte har grannar över och under mig ( allergiskt mot människor tror jag och inte bara mot mina katter )
Men ibland längtar jag till lägenhet, ingen gräsmatta att slåss med mm. Undrar ibland över exakt hur osund jag är som hyr ett hus när jag fan är halvt invalid i kroppen. Hur smart är det egentligen att knö runt en tung gräsklippare med en nackskada och axel som krånglar
Men vem sa man måste vara smart jämt! Om jag hade kunnat hitta typ en radhuslägenhet, med nån liten tomtplätt så kanske jag hade övervägt att lämna huset, som jag överväger att lämna varje vinter för att glömma bort det till våren när världen blir ljus och varm igen
Varmvatten, gött. De enda jag verkligen saknar är badkar, just för ovanstående nämnda skada då, verkligen guld
Canis meus id comedit
Och jag önskar jag kunde bo i hus... Men här i Stockholm är det ju bara att glömma.