Anonym (Signe) skrev 2015-05-03 00:43:42 följande:
Så där, ja. Jag hittade nåt från i förrgår. Du undrade hur det gick med chefandet? Jag håller på för fullt med att sätta mig in i allt som är på gång och allt som har avhandlats på tidigare ledningsgruppsmöten som ägt rum innan jag blev gruppchef. Alla medarbetare får protokollen från de mötena, men då har man ju bara ögnat igenom dem lite slarvigt. Nu måste jag nöta in allt riktigt ordentligt så att jag hänger med på mötena och ta ställning i olika frågor. Jag har haft synpunkter förr, men nu måste jag se till att de verkligen är välunderbyggda och inte "bara tyckanden" utan substans. Jobbigare än man kan tro men det kittlar i magen när jag tänker på att nu får jag ju faktiskt inflytande. Hoppas det i alla fall, det finns några stolpskott i ledningsgruppen som gärna verkar vilja bestämma själva och inte är så benägna på att lyssna på andra. Annars håller jag bland annat på med semesterlistor och tråcklar ihop det så att vi inte ska vara obemannade i sommar, haft möte med facket och skyddsombuden. Undrar när jag ska hinna jobba, ha ha. På fredag kommer jag att ha min första redovisning av läget på jobbet inför medarbetarna och nästa vecka åker jag på kurs för nya chefer och ska få tips om hur man kan hantera känsliga situationer m.m. Så har jag haft det. Har knappt hunnit med att känna efter om det är roligt för det går i ett hela tiden.
Dagarna flyter ihop lite...
Det låter ändå som att du har full koll på läget. Det är väl den bästa av anledningar till att tacka ja till en chefsposition, att man vill ha möjlighet att påverka.
Själv överlämnar jag gärna det till andra och så länge jag får pilla med mitt är jag nöjd.