• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (Signe) skrev 2015-05-03 00:08:25 följande:
    Jaha, och hur var det här, då?
    Jasså, så nu passar det!
    Det var ju faktiskt igår jag frågade om dig
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-05-03 00:43:42 följande:
    Så där, ja. Jag hittade nåt från i förrgår. Du undrade hur det gick med chefandet? Jag håller på för fullt med att sätta mig in i allt som är på gång och allt som har avhandlats på tidigare ledningsgruppsmöten som ägt rum innan jag blev gruppchef. Alla medarbetare får protokollen från de mötena, men då har man ju bara ögnat igenom dem lite slarvigt. Nu måste jag nöta in allt riktigt ordentligt så att jag hänger med på mötena och ta ställning i olika frågor. Jag har haft synpunkter förr, men nu måste jag se till att de verkligen är välunderbyggda och inte "bara tyckanden" utan substans. Jobbigare än man kan tro men det kittlar i magen när jag tänker på att nu får jag ju faktiskt inflytande. Hoppas det i alla fall, det finns några stolpskott i ledningsgruppen som gärna verkar vilja bestämma själva och inte är så benägna på att lyssna på andra. Annars håller jag bland annat på med semesterlistor och tråcklar ihop det så att vi inte ska vara obemannade i sommar, haft möte med facket och skyddsombuden. Undrar när jag ska hinna jobba, ha ha. På fredag kommer jag att ha min första redovisning av läget på jobbet inför medarbetarna och nästa vecka åker jag på kurs för nya chefer och ska få tips om hur man kan hantera känsliga situationer m.m. Så har jag haft det. Har knappt hunnit med att känna efter om det är roligt för det går i ett hela tiden.
    Dagarna flyter ihop lite...
    Det låter ändå som att du har full koll på läget. Det är väl den bästa av anledningar till att tacka ja till en chefsposition, att man vill ha möjlighet att påverka.

Själv överlämnar jag gärna det till andra och så länge jag får pilla med mitt är jag nöjd.
  • Brunhilde
    Tänkte att jag skulle se till att äta ur frysen ett tag framöver. Jäklar vad mycket torsk jag har och det kan jag inte äta just nu. Har varit lyckligt omedveten om torskmask tills helt nyligen. Bara tanken på att åta mask får mig att klökas. Jag är vanligtvis inte äckelmagad och kan prata om det mesta vid middagsbordet, men maskar och kackerlackor i maten, där går min gräns.
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 18:41:07 följande:
    Sådär, nu får jag inte i mig fler kalorier idag. Tack!
    Vassegod! Ska preppa alla sötsaker jag har hemma med lite strimlade kackerlackor. I can resist anything but temptation.
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 18:50:31 följande:
    Nu är det verkligen inte läge för att prata desserter här, men jag behöver lite input och här brukar det finnas lite. Någon som har tips på en enkel, inte för söt men god dessert? Som man kan skära bitar av. Jag är ej sugen på tårta, kladdkaka, key lime pie eller punsch-cheesecake då jag är urled på detta, samt att det är för sött som sagt.

Besökarna kommer troligtvis med gåvor till värdinnan men det är besökare som på sin höjd slänger fram en frystårta när de fyller år. Tror det var nån kaka till när de blev 50. Upplever alltså ingen prestationsångest här.

Någon?

Hm, inte för sött. Hur sött är för sött?
    Morotskaka? Eller äppelkaka typ den här:

www.kokaihop.se/recept/appelkaka-i-langpanna-3

• Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 18:53:59 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig en frånvaro av sötsaker istället för sötsaker med kackerlackor i? Kan det vara ett alternativ för dig med? smile9.gif

Visserligen inte lika mycket sport över det... smile6.gif
    Du menar slänga ut sötsakerna? Vilken hädelse!
    Godis och kakor har en förmåga att slinka ner i min varukorg när jag är trött och senaste tiden har jag varit extremt trött. Nästan så jag undrar om något är riktigt fel.
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 19:09:24 följande:
    Mjaaa, kanske för sött. Men jag gillar att receptet med fyra ägg och 7 äpplen var avsett för 1 portion. Verkar lovande. smile9.gif
    Inga konstigheter, det vet väl alla att en långpanna är en portion
    Den intages vid extrem gråtrunkning. Vid närmare eftertanke kanske det är direkt olämpligt om du har gäster hemma.
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 19:14:02 följande:
    Naj men dra ballar i gruse! Jag knep inlägg 21600! *firar*
    Skål
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 19:06:34 följande:
    D-vitaminbrist? smile9.gif Jag fick en svindyr liten burk (Divisun) utskriven nu nyligen, 500 jävla spänn. Men jag börjar undra lite om den inte är värd pengarna ändå.

Men det är nog säkrast att komplettera detta med ett regelbundet intag av sötsaker med.
    Kan vara så eller klimakteriet eller för mycket som händer på en och samma gång. 
  • Brunhilde
    Schnaa skrev 2015-05-04 19:23:13 följande:
    Ingen fara, den ena är psykolog.. smile2.gif
    Perfekt! Bara att köra på ju.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!