• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2015-02-24 15:54:29 följande:
    Hoppas kan man ju. Att den blir bra, alltså.

Hemester är ju inte fel det heller. :-P
    Med lite tur får jag vara husvakt i Götet igen! smile1.gif
    Götlaborg är fantastiskt på sommaren (har iofs aldrig varit där någon annan tid på året) Kanske borde flörta lite med Taquine så hon går med på det där husbytet Drömmer
  • Brunhilde
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-24 16:11:52 följande:
    Det är ju det! Och huset jag har vaktat är fint med lite trädgård, och jag har lärt känna en av grannarna där också. smile1.gif
    Varför är jag inte förvånad
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-02-24 20:15:57 följande:

Tänk att ha ett litet hus med en liten, liten trädgård som sköter sig själv. Finns det sådana? Jag har faktiskt ägt hus, men inte ensam. Hela familjen var involverad och alla hade en aktiepost. Min salig far var nämligen en sån däringa fastighetshaj som härjade runt och var väldigt...öh...kreativ. Köpte, sålde, investerade i inte helt rumsrena projekt, köpte, sålde och investerade igen och så höll det på att gå åt helvete. Det var andan i halsen för det mesta. "Vad har gubbfan hittat på nu, då?!?!?" Det var en lättnad när han sålde rubb och stubb till folk med ordning och det vete fan hur han bar sig åt för att rensa upp i skumraskaffärerna, men pengar tjänade han, den filuren. Men ett litet hus vore inte dumt som sagt var. smile1.gif

Nej, det finns inga sådana trädgårdar. Tro mig, jag har försökt i åratal att få den självständig, självgående och helt utan mitt inflytande, men den är fortfarande bråkig och vägrar släppa taget, trots alla år av vanskötsel. Nu funderar jag allvarligt på att asfaltera skiten.
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-02-24 20:15:57 följande:

Tänk att ha ett litet hus med en liten, liten trädgård som sköter sig själv. Finns det sådana? Jag har faktiskt ägt hus, men inte ensam. Hela familjen var involverad och alla hade en aktiepost. Min salig far var nämligen en sån däringa fastighetshaj som härjade runt och var väldigt...öh...kreativ. Köpte, sålde, investerade i inte helt rumsrena projekt, köpte, sålde och investerade igen och så höll det på att gå åt helvete. Det var andan i halsen för det mesta. "Vad har gubbfan hittat på nu, då?!?!?" Det var en lättnad när han sålde rubb och stubb till folk med ordning och det vete fan hur han bar sig åt för att rensa upp i skumraskaffärerna, men pengar tjänade han, den filuren. Men ett litet hus vore inte dumt som sagt var. smile1.gif

Hade jag inte varit så fruktansvärt lat och bekväm av mig hade jag helt klart kunnat tänka mig bli fastighetshaj. Property ladder-style.
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-02-24 22:22:50 följande:
    Det blir inget Hollywood på vårat bröllop! Gu' bevare mig väl! Det blir ett sedvanligt judiskt bröllop. Party, party! Sedan vill jag att du köper flera såna där robotklippare, om inte så måste jag nog tänka över det här.  
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-24 23:02:24 följande:

Låter onekligen spännande då jag vet inte alls vad det omfattar men man ska visst inte visst dö nyfiken så jag hakar på. smile2.gif Självklart så får du som du vill, jag är ju världsmästare i toffling. smile5.gif

Åh, trådbröllop! Grattis till er båda!
    Har du redan valt klänning Signe? Har du börjat med att konvertera DHH? Bara att ta cigarrsnopparen och knipsa det allra heligaste, billigt och bra och lite DIY över det hela.

• Brunhilde
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-25 09:25:47 följande:

Äsch den är så liten så ingen människa märker skillnad iaf! Men är bara att skrubba lite med nageln så fixar det sig nog snabbt... om det var så jävla noga.
    Wow, det bor verkligen en liten säljare i dig. Du säljer dig själv med mördande reklam.
  • Brunhilde
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-25 14:31:06 följande:

Är något du köper menar du? smile2.gif
    Jag har köpstopp just nu.
  • Brunhilde
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-25 14:47:32 följande:

Blåser snålvind va? smile2.gif
    Maxat krediten och allt det där.
  • Brunhilde
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-25 15:00:22 följande:

Ja skuldfällan är en jävla rävsax. Många har problem med pengar andra utan...
    Oh ja, shoppar endast lokalt nu för tiden. Enklare att idka byteshandel och att nyttja reklamationsrätten när man inte är nöjd.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!