Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-10-24 00:55:29 följande:
    smile3.gif Vitlök passar i allra högsta grad till nötkött!! Ja, det är vitlök i guacamole.
    Ja, till andra nötköttsrätter med köttfärs te x passar det ju, men tycker inte det passar in på hamburgarna. Då måste man hålla på och anpassa resten av grejerna man har på efter vitlöken.
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-10-26 21:19:39 följande:
    Sure. Här:

Mån: Svamp och falukorvspanna
    Tis: Fiskgratäng med tacosmak
    Ons: Köttfärspanna med thaibasilika
    Tors: Svamppytt med spenat och matvete 
    Fre: Vandrande Halloweenbuffé och en jävla massa halloweengodis (området har tipspromenad med ungarna, med mat/godisstation vid varje fråga/stopp)
    Lör: Hörnpizza. Efterrätt: Bär med chokladkräm
    Sön: Fiskbiffar (vet inte om det blir franska eller italienska, men nåt av det) Efterrätt: Fryst lingoncheesecake

Hoppas något av det kan locka =)
    Oj. Är det inte jobbigt att laga all den där maten?
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-10-26 21:31:39 följande:
    Är det jobbigt att laga mat en gång om dagen? Tja, ibland. Alla har väl bra och dåliga dagar. Rent generellt: Nej. Varför skulle det vara det?
    Min mamma stekte kanske ett par fiskpinnar till mig och gjorde överkokt ris i micron. Mer än så orkade hon absolut inte till vardags. Hon hade ungefär 7 rätter hon gjorde utöver vilka det inte var någon som helst variation. Sen på helgen blev det dock lite godare.

Den skadan du ställde till med när du skrev den där listan är att när jag vände mig om för att se om nallen fortfarande sov såg jag att han stigit upp, satt sig precis bakom mig och börjat läsa listan. Han gjorde cirkelrörelser på magen med ena tassen vilket han alltid gör när han tänker på mat.Nalle Nu vill nallen att vi ska äta många av rätterna på listan och jag har ingen aning om hur man lagar dem.
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-10-29 22:28:42 följande:
    Totalt slut i huvudet idag. Lagade kyckling med currysås. Brynte kycklingen, blandade ihop currysåsen, slängde ned currysåsen i sauteusen med kycklingen, lägger på ett lock, sätter ned plattan på 2an. Tror jag. 20 minuter senare har såsen totalt skurit hop och är lätt vidbränd i botten. För plattan har jag naturligtvis råkat skruva upp till 6an istället för ner till 2an.....

Facepalm var det, ja......
    Kan du eller Brunhilde sitta barnvakt åt nallen i helgen?

Jag skulle verkligen behöva lite ledig tid.
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-10-29 23:45:22 följande:
    Det är ju ett bra sätt =) Jag viste inte att felix hade currybas. Har bara sett någon annan (röd burk/etikett, tror jag).

Tyvärr är jag dålig nalle-vakt på helger, jag ligger sjuk då och tycker synd om mig. Ta en sväng med Birka, annars, de har barnaktiviteter, nallen får säkert vara med Solig Så kan du simma i poolen och ta en hälsodrink så länge. 
    Hmm, det låter bra. Drömmer

Nallen är ganska klängig och vill att vi ska hitta på något skojigt bara vi två, men det är inte alltid jag orkar. Ibland  skulle det vara bättre om nallen hade en kompis i sin egen storlek och ålder att leka med, t ex den här sengångaren:

• lille Birger
    Brunhilde skrev 2014-10-30 00:03:55 följande:
    Jag? smile3.gif Jag är nog den värsta tänkbara nallevakten! Är upptagen i helgen med väldigt barnförbjudna saker.
    Nallen har sett en naken kvinna en gång förut, så det är inte helt nytt för honom.
  • lille Birger
    taquine skrev 2014-10-30 02:25:53 följande:
    smile2.gif Gemensam insamling för Nalles psykoterapi.. 
    Kan du ta nallen över helgen, taquine. Snälla? Nalle
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-10-30 06:59:41 följande:
    Morgonens låååånga rant avklarad. Nu: Säng. I alla fall i någon timme. 
    Länka?

• lille Birger

Jag gick och lade mig vid 20:30, var så trött att jag inte kunde sitta upp. Vaknade vid midnatt och nu är jag hur pigg som helst.

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!