-
Jag fattar inte vitsen med instagram...... Sen är jag väl inte så mycket för det visuella heller, så att titta på andras dåliga bilder intresserar inte direkt.Schnaa skrev 2015-05-17 21:16:49 följande:Why?
-
Facebook är i alla fall användbart på ett helt annat plan. Men visst, jag är ju knappast Facebookberoende. 5 minuter om dagen lägger jag där, om det inte är något särskilt.Brunhilde skrev 2015-05-17 21:21:16 följande:Förstår dig. Har lika svårt med ägaren till Instagram.
-
ja, kan tänka mig det =P Men som jag brukar säga: Jag kan inte rita en streckgubbe så jag målar med ord istället. Detsamma gäller för att uppskatta bilder resp text.Schnaa skrev 2015-05-17 23:05:51 följande:I see! Jag är till skillnad från dig OERHÖRT visuell av mig
-
Jahapp, jag får väl fortsätta semitraditionen att dela veckans matlista....
Måndag: Pannbiff med rödbetor
Tisdag: Italiensk pastasallad
Onsdag: Vegetarisk curry, Smulpaj
Torsdag: Laxburgare
Fredag: Pan-asiatisk fläskkarré, pannacotta med limemarinerade jordgubbar
Lördag: Pasta "carbonara" fast med räkor, Chokladmousse med rostad kokos
Söndag:Randig pizza
-
Nä, slut =PBrunhilde skrev 2015-05-20 16:30:13 följande:Du har inget kvar sedan i måndags?
Men jag har kvar av baket jag gjorde igår. Jag stod i 4 timmar och bakade småkakor, muffins och kanelbullar =)Bakmaskinen jobbade varm. -
Jag får teleportera en bild =PBrunhilde skrev 2015-05-20 16:39:59 följande:Kanelbullar duger bra. Teleportera några hit är du snäll!
-
Aj, då..... Ät en ostmacka...Brunhilde skrev 2015-05-20 17:10:19 följande:thx, man jag är fortfarande hungrig.
-
=P Så kan det gå.Brunhilde skrev 2015-05-20 18:48:18 följande:Wow, du är synsk! Slök precis en och märkligt nog verkar den ha botat huvudvärken.
-
Ojdå, vilken intressant patient du måste vara =PKnall skrev 2015-05-20 19:05:38 följande:
Ligger i sängen och inväntar lasagne..
Denna vecka började i kaos, men slutar förhoppningsvis bättre.
Fick i söndags åka ambulans för andra gången i mitt liv.. minns inget av den här färden heller..
Legat inlagd och varit hög på smärtstillande i 2 dygn och sagt en del märkliga grejer.. (mer än vanligt) Bl.a om de kunde dra för gardinerna för solen lös rakt i mitt ansikte (låg i ett mörkt, fönsterlöst rum på akuten) och så undrade jag när tåget skulle stanna för det gick för fort! (Stillasittandes i en rullstol i ett väntrum hos kvinnokliniken ).. tydligen försökte jag även ragga på sköterskan som tog emot mig på kk... med mannen bredvid mig... *hrm*
Inger allvarligt. Bara svåra smärtor pga endometriosen och så blödde jag som en gris på slakt så de ville smärtlindra mig och hålla koll på mitt blodvärde.
Men, men.. grillparty på lördag, lugn stund på söndag, barnvakt nästa tisdag, till Uppsala nästa onsdag på torsdagen åker jag och mannen till PRAG!!! *Hoppar jämfota och fnittrar*
Kan den här veckan gå snabbare????
Åh, Prag som är en så trevlig stad. Nu blir jag avis..... -
Jag fick inte göra vaniljbullar för resten av familjen, fast det var det jag VILLE göra. Tråkmånsar....Djävulens Högra Hand skrev 2015-05-20 20:02:18 följande:Skulle lätt kunnat betalat en femhundring för en påse nygräddade vaniljbullar med extra eller trippel fyllning. Ja hemgjorda nästan så varma att man skållade sig...
Fan jag kan mycket men baka då suger jag.
Man kanske skulle ta någon på RUT som stod och bakade åt en, fan jag skulle bli en tjockis, men en glad tjockis. Förresten man kanske inte kan dra av RUT på bullar? Butterkaka duger det med.
Tyvärr blev muffinsen mjöliga. Jag skulle ha sett till att alla våta ingredienser var i bakmaskinen innan jag hällde på mjölet..... Och småkakorna, ena plåten blev inte tillräckligt gräddade..... så bra var jag på att baka.
Jag ska lägga upp en bildserie på bloggen om hur det gick. Dåliga bilder, men för at motivera mig till att få till hela projektet: 7 småkakor, 5 mjuka kakor/muffins, 3 vetebröd och 1 tårta (som jag ska göra på min mormors födelsedag). Tillsammans med "tvillingprojektet", 7 grytor (gjorde kycklinggryta igår), 5 pajer, 3 soppor och 1 sallad.