Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2014-10-01 19:51:02 följande:
    Himmel vad du legat i! Grymt jobbat!
    Startade dagen med att försova mig också men mini kom inrid till skolan och fick äta macka på vägen min cykel var kvar på byn fick skjuts hen igår. Jo när ja kom hem så gjorde jag morgonkaffe kopp två välte jag ur med rumpan på trappan såklart i ljusa jeans haha. Sån fantastisk start på dagen alltså nu garvar jag ju men som jag svor just då.

Så med facit i hand så känns det som att dagen blev okej iaf.

Föresten någon som vet om man kan limma på skinn på en overall eller måste man sy fast det?? Tänkte förstärka minis overall innan det blir vinter. Lyckas hon trasa sönder skinn i sitt klättrade ja då får det vara så liksom. Ett försök att vara förutseende och ha framförhållning.
  • HäckHäxan

God dagens alles folk!

Solsken ute, jag ser ut som en sliten jag vet inte vad. Men det gör inget, livet är okej ändå. De där sakerna som tyngt mina axlar verkar lösa upp sig lite så jag är ju nöjd med det.

Skall snart gå och hämta avkomman, sen dra till mormor så mini kan intervjua henne för ett projektarbete i skolan  6 år och projektarbeten

Själv insåg jag dessutom att jag inte har någon aning om vad förkortningarna på schemat betyder hahahah Ma är matte så långt var jag med och ID är idrott men resten är ett mysterie för min del

Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-10-04 07:31:23 följande:
    Det är redan utrett och nu har vi fått mat i magarna.. och kaffe.. smile2.gif

Kaffet hade dock kunnat sluta illa.. Tog två klunkar, tyckte det smakade märkligt, två klunkar till och fick därefter spotta ut det.. Smakade rengöringsmedel.. smile4.gif

Fick första koppen kaffe denna morgon från maskinen på McDonalds, den var inte riktigt bra.. de var dock supergulliga och fixade en ny (efter att de kört igenom maskinen ordentligt och provsmakat av själva)

Tack för kramen! Kram tillbaks! smile2.gif
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
    Gött att det redde ut sig. Hoppas resan blir bra kram
  • HäckHäxan

Har bakat 30 mini muffins och några i normal storlek. Tyckte de blev så söta

Avkomman har godkänt smaken i vart fall. Funderar på att smaka jag med.

• HäckHäxan
    Brunhilde skrev 2014-10-05 20:08:52 följande:
    Eller så bjuder du en nördig vän på middag och beklagar dig tills denne inte står ut längre och fixar skiten till dig.
    Vill du ha middag?
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-10-05 20:20:18 följande:
    Nödrim, någon? Jag suger verkligen på det där med poesi.....
    Skall du ha ett rim om nöd eller vad?
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-10-05 17:45:37 följande:
    Är det bara jag som är på bra humör idag eller? smile2.gif
    Nope jag är också på bra humör, trots att ja hela dagen gått åt helvete Killen som skulle ta ner häcken med motorsåg åt mig försov sig och dök upp tre timmar efter utsatt tid. När vi väl fick gått ut och blandat bensin och olja och började köra motorsåg så inser vi att den är SLÖ, skojar inte sjukt slö. Bara att lägga ner. Måttligt roande. Dagen gick åt att ringa, vänta, ringa, vänta, muttra lite till och sen asgarva åt jävla motorsågen. Får lämna in den på slipning på mån eller tisdag och så skall jag ringa och hyra en röjsåg istället.

Får dessutom ringa min hyresvärd och meddela att häckjäveln är kvar och kolla om jag får låna kärran ett par dagar till eller om jag skall satsa på att få ner häcken i veckan och kanske kan få låna kärran över nästa helg istället.

Har i vart fall fått snickrat lite på mördarkaninens utebur, satt presenning över så han har regnskydd i en del av den. Skulle snickrat en botten till huset och tänkte isolera med frigolit samt lägga golv det lilla huset men fick lägga ner när jag insåg att spik är för jäkla bra att ha om man tänkt spika. Men nåja bräderna är sågade och klara i vart fall.

Hade jag vetat att dagen skulle gå som den gjorde så hade jag satsat på att koka äppelmos istället. Men men äpplena lär inte rymma gissar jag
  • HäckHäxan
    Smecker skrev 2014-10-05 16:00:14 följande:
    Jag veeeeeet smile9.gif *hjärta* *blåser bubblor med tuggummit* *ler* *hihi*
    Det där är ju för fan min replik, kasta med håret lite också också och blinka med ögonen, fort!
  • HäckHäxan
    Brunhilde skrev 2014-10-05 21:29:58 följande:
    Är inte så bra på att äta just nu, men annars stämmer det kanske in rätt bra på mig {#emotions_dlg.flower}
    Värt ett försök! Jag behövde inte ens googla fram nr till firman som hyr ut röjsåg själv, bara la ut en förfrågan på fb så löste det sig,m vips kom info om vart jag kunde hyra och sen kom nästa kille och skrek nr dit, sjukt bra! Kompisen som satt här bara asgarvade och jaha för du leker inte tjej alls idag ser jag

Inte så bra på att äta jag heller just nu, fast jag åt några mackor med mini till barnkanalen innan jag la henne.
  • HäckHäxan
    Anonym (Signe) skrev 2014-10-05 14:19:24 följande:
    Kära Häckis-vänner! Jag har fått en problem på halsen. Jag är hundvakt i eftermiddag och hundjäveln vägrar att gå ut. Nu har jag försökt i 20 minuter. Kopplet är på men han vägrar att gå utanför dörren. Han är stark och jag är ganska liten. Så nu sitter jag om skriver på Familjeliv istället. Hur får man ut hundjäveln? Jag är van vid djur men den här fåntratten begriper jag mig inte på!
    Hoppas du fick ut hunden. 

Men en fråga hur fan vågar du gå ut med en hund du inte klarar av att hålla? För det är vad jag läser när jag läser vad du skriver. Vad händer om han gör ett utfall mot någon/något när du väl får ut honom? Jag hade aldrig vågat låta dig hålla min hund. För om det händer något och det smäller så får jag ta ansvaret för det även när du håller i kopplet.

Man håller kopplet och så går man ( om det så innebär att man släpar hunden ) och var tyst, prata inte med den, bara gå. Om du skall träna på det där ( vilket jag hade gjort direkt om en hund höll på så där ) Så går du in igen när du fått ut hunden och så går du ut igen och så upprepar du det där hur många gånger det nu kan tänkas behövas tills hunden fattar att du håller i kopplet och du är den som tar ansvar för situationen.

Vad exakt gjorde hunden när du öppnade dörren och gick ut?
    Aniiee skrev 2014-10-05 14:21:41 följande:
    Låt bli? Hunden säger säkert ifrån när han vill ut.
    Annars är jag lite inne på den iden att hunden kanske är gammal nog att säga ifrån. Solig

Men som sagt hade hunden vägrat som den gjorde med dig Signe, så hade jag tvingat den. Men inget tjafs, massa pratande och sånt, tysta budskap. Inget beröm nä man fått ut den heller. Massa snack bara förvirrar djuren ( går skitbra när man grejar med sina egna djur eller andra man känner väl )
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!