• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Knall skrev 2015-02-07 21:36:54 följande:
    Att titta på mellot är lika med självmord för mig.. *letar frenetisk efter någon blodig skräckfilm*
    Ungefär så, ja.

Hm.... blodig skräckfilm kanske kan vara något. Fast jag är inte så mycket för gore, tycker mer om psykologisk skräck. Man kanske skulle se Deadman wonderland.....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    taquine skrev 2015-02-07 22:56:17 följande:

Har min egen skräckfilm här hemma , avkomman ringde "mamma jag spyr" hem och kräks överallt Kräks
    Eden lake är väl en ok film , och barnhemmet som finns på netflix tex , lite lagom hemska sådär 

Meh! Ungar.... =P
    Knall skrev 2015-02-07 22:24:07 följande:
    Asch... Lite blod gör inget, är väl inget större FAN av gore heller, men hellre det än mellot...

Psykologiska thrillers föredrar jag också.. Har du några bra förslag?
    Min favorit The Haunting. Sen, Barnhemmet, Rosemary's baby, Marnie, The Others, Jacob's ladder, Citadel, Sympathy for lady vengeance (koreansk, har jag för mig), Confessions (japansk)

För att inte tala om de här 25:  www.tasteofcinema.com/2014/25-great-psychological-thrillers-that-are-worth-your-time/
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2015-02-08 01:17:10 följande:

Skräckfilm. Såg en för många år sedan som handlade om en tjej som jobbar över i ett stort kontorshus. Hon är ensam i huset...tror hon, men det finns en mördare i huset som är ute efter henne av någon anledning. Hela filmen handlar sedan om hur hon försöker få kontakt med yttervärlden för att få hjälp och hur hon försöker gömma sig och komma undan mördaren. Till slut får hon hjälp. Stort polispådrag och slutet gott allting gott...icke sa nicke. När polisen inte hittar någon mördare frågar de tjejen om hon vill ha eskort till sin bil men hon tackar så klart nej. De gör de ju alltid i sådana här filmer! Ja, så kommer hon fram till bilen då, låser upp och sätter sig i den, startar, tittar i backspegeln och där ser hon...iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Fan vad rädd jag var efter att ha sett den. Kommer inte ihåg vad den heter och skulle vilja se den igen. Vet nån av er vad det är för film?

Googlade "horror movie about a woman trapped in an office bouilding" och fick genast upp Trapped från 1989. Kan det vara den?
  • Aniiee

Vaknade nu, hungrig som en varg. Frukost? Yes please!

• Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-08 14:50:47 följande:
    Hm. Brunch?
    Snarare extremt tidig middag.
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-08 15:05:35 följande:
    Funkar det också!

Vi tänkte göra kyckling i ugn...
    Funny thing, det tänkte vi också =P
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-08 15:21:01 följande:
    Tips på kryddning?
    Tja, vi ska stoppa kyckling med timjan- och salviastuffing (som i christmas stuffing). Annars kan jag tänka mig lite chili och apelsin, eller lime och mynta, eller paprika, spiskummin, fänkål och senap

Eller japanska favoriten här hemma: nori, sesam, mandarin, ingefära, paprika, vallmo, cayenne, salt och peppar.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-02-08 22:10:12 följande:

Det finns 718 kalorier i en portion av Marabou Sensation Caramelized Almonds And Sea Salt. Kalorifördelning: 53% fett, 41% kolh., 6% prot.

Det kluriga är att veta vad som räknas som en portion. Är det hela chokladkakan eller är det som en av mina vänner anser två rutor?

Det är hela kakan, inte en portion.

En portion choklad = 30 g, btw. Hur många rutor sensation det är vet jag inte. 
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-02-08 22:19:01 följande:
    Det är inte så akut. Kom på att jag ville ha det, men affären är stängd och jag är alldeles för lat för någon längre tur. De är nog på 133g kom på att det var länge sedan jag såg dem dock. Kan de ha utgått ur sortimentet?
    Jag tror inte de finns kvar, tyvärr. Nåt restlager nånstans kanske.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-02-08 22:25:09 följande:
    Vilket misstag att ta bort den! Men det löser ju mitt problem. Jag kan ju inte köpa något som inte finns.
    Ja, Marabou tar alltid bort allt som är gott. Korkat affärssystem.....
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!