• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 13:45:56 följande:
    Jag har ff inte klarat av att se hela "Torka aldrig...". När hans föräldrar var där med tårtan bröt jag ihop.
    Så sorglig? Har inte sett eller läst, faktiskt. 
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-10 14:10:47 följande:
    Sitter du också och väntar på litteraturtips?
    Litteraturtips? Finns väl ingen på det här forumet som ägnar sig åt litteratur? Det finns ju en gigantisk tråd med namnet "Böcker som är som twilight"...... Kräks
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-10 14:15:12 följande:
    Men doktorn som var så bildad och allt hen måste väl ha läst iaf en bok och det verkar ju snålt att inte dela med sig.
    Ja, det är ju snålt. Jag kan vara elak och dela några istället.
    Brunhilde skrev 2015-01-10 14:17:10 följande:
    Det fanns en tråd som hette "Senast lästa bok" lite intressant att se vad folk läste.
    Ja, den var lite intressant. JAg skrev lite i den också, men jag kände mig väldigt utanför jag läste fantasy som Nightrunner och klassiker som Satyricon och alla andra läste Twilight och dåliga svenska deckare och ännu sämre amerikansk tantsnusk.....
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:07:35 följande:
    JV-relaterat...
    IC.

Jaja....

Ska läsa alla "1001 böcker du borde läsa innan du dör". Dags att ta itu med det....
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:16:29 följande:
    Jag ska just börja på Jane Eyre. Älskar den.
    Jane Eyre har jag inte läst på minst 15 år. Kanske är dags igen....
  • Aniiee

BTW, någon som känner igen det här (ska väl skriva en tråd annars....)

Serie. Gick på tv4 för hundra år sedan. Handlade om en flicka som hette Millicent, är jag fullständigt övertygad om, för jag har fått min krälek tilld et namnet från tv-serien.. Utspelar sig "förr i tiden", förmodligen 1800-tal. Tror hon föddes i ett fängelse, tror hennes mamma var prostituerad och hon blev naturligtvis omedelbart föräldralös. Hon kommer senare till nån rik familj, antingen som fosterbarn eller som barnflicka.

Minns inte så mycket. Vill säga att den var brittisk, men kan lika gärna ha varit från USA eller Kanada, men jag vill säga att de pratade brittisk engelska. 

Någon? Tvivlar lite.....

• Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:28:30 följande:
    Min bok har tappat omslaget... Måste hitta en ny som jag kan läsa sönder...
    Brukar dyka upp på bokrean.
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:37:58 följande:
    Känns inte bekant.
    =/
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:38:15 följande:
    På engelska?
    Yupp, även på engelska. Eller, faktiskt har jag aldrig sett den på bokrean på svenska..... Men det kan bero att jag aldrig kollar efter böcker på svenska. Engelska har jag sett massor av gånger.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-10 15:46:01 följande:
    Uh, det enda jag kommer på är Främlingen på Wildfell hall, fast det stämmer inte in riktigt. Den är baserad på en novell av Anne Bronté.
    Nej, den är det inte.

Jag får väl helt enkelt inse att jag har drömt ihop det hela. Fast jag VET att jag inte har det...
  • Aniiee
    Tom Araya skrev 2015-01-10 15:39:57 följande:
    Fisk är bra, fisk är gott, fisk är nyttigt, fisk är livet... Glad

Försöker föra in mer fisk på menyn här i hushållet, men det är svårt...
    Passade på att käka sushi till lunch på stan i veckan...
    Fisk äter jag många dagar i veckan.

Den där sushin vill jag nog inte ha. Dock HAR jag ätit sushi serverrad på en naken kvinna.......
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!