Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:29:52 följande:
    Gröna milen, värd att se flera gånger. Nyckeln till frihet. Stekta gröna tomater gillar jag annars, men hur den berör är ju en helt annan femma.

Har inte sett denna, men det finns en som handlar om en hund vars husse dör och hunden är vid hans grav. Kan bara inte minnas vad den heter, men de är flera som sagt att den är bra. Black swan skall också vara bra, men jag har inte fått sett den heller. Har mängder med filmer jag vill se men inget sällskap att se dom i så det blir aldrig av. Lite trist för jag tycker det är så mysigt att hänga med någon i soffan och glo på film. Men nåja är man singel så är man och alla kompisar har fullt upp med egna ungar och sånt där och de två jag brukade glo på film med som var barnlediga samma helg som jag har bägge flyttat till stan.
    Vi delar samma smak du och jag, nyckeln till frihet har jag sett en väldigt massa gånger och den berör verkligen. 
  • bastardized
    HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:32:39 följande:
    Den verkar skitbra, måste låna ner den på datorn

Joo en krigares hjärt eller heter den en krigares själ den första. Iaf bra filmer tycker jag då.
    Gör det, otroligt fängslande brutal och vacker...
  • bastardized
    Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:30:30 följande:
    Precis samma här. Var riktigt skeptisk innan jag skulle se filmen, men blev förvånad över hur bra jag tyckte att den var, den var inte seg någonstans. Brukar ha svårt för just franskan, men jag väntade mig inte att jag både skulle skratta gott OCH bli berörd på samma gång. 
    På toppen av detta så otroligt vackert filmad, vyerna över förorten och tragiken i bilderna är slående och jag tycker att kontrasterna är så härligt starka i den filmen. 
  • bastardized
    Chiquita89 skrev 2014-04-06 01:37:42 följande:
    Den har jag hört talas om, men missat att se. Tror den finns på Netflix och det har ju jag. Tack för tipset!Glad
    :)
  • bastardized
    HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:32:39 följande:
    Den verkar skitbra, måste låna ner den på datorn

Joo en krigares hjärt eller heter den en krigares själ den första. Iaf bra filmer tycker jag då.

Tack goa du för tipsen!

Känns som om ett drös Lördagskvällar är räddade framöver Hjärta

• bastardized
    HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:44:37 följande:
    Vissa filmer kan man se om och om igen, för de är vackra, de berör och man får lite kontakt med sin egen mänsklighet, hur sköra vi egentligen är när det kommer till kritan, men även hur starka människor kan vara.

Rain man eller om den heter ray man, iaf den är också bra. 

A beautiful mind gillar jag också.
    www.imdb.com/title/tt0268978/?ref_=chttp_tt_1...

Håller med dig. En bra film är lite som en bra låt, man kan lyssnar/se den flera gånger och upptäcka nya saker och infallsvinklar. 

Tack!

• bastardized
    HäckHäxan skrev 2014-04-06 01:48:35 följande:
    Hahha vi skulle varit grannar. Lite rom och bra filmer liksom

Vet det finns en film med Patric Sweizie ( stavas? ) nå iaf han är läkare i indien tror jag och den var bra vill jag minnas, var tonåring och vi hade hyrt den och 2 till, den gick som familjefilm, men den var så brutal att vi fick stänga av och mina småsyskon fick inte se den, 11 års gräns, men den borde varit högre just pga det realistiska våldet. Kommer aldrig glömma hur illa jag mådde när en flicka fick sina mungipor uppskurna, men titel, jadu, minnet suger.

Annars är just Patric alldeles underbar i Dirty Dancing en film jag sett miljoner gånger Solig

Vi bor ju i princip grannar efter vad jag förstår ;)

Dirty dancing top gun och inga kan älska som vi var ju favoriter i unga år och et perfekt tillfälle att få kyssas och pilla i skydd av biosalongens mörker.....

• bastardized
    Schna skrev 2014-04-06 01:58:29 följande:

Hen är nog lite för påtänd för så stort ansvar just nu, är jag rädd.
  • bastardized
    Chiquita89 skrev 2014-04-06 02:06:10 följande:
    Nu tänkte jag bädda ner mig i den, så tomma sängen... och se lite film. Natti på er gott folk! Trevligt att fördriva lite tid härinneGlad
    Natti!
  • bastardized
    HäckHäxan skrev 2014-04-06 02:09:53 följande:
    Nå med FL mått så gör vi det iaf. Fast de är ju rätt kustremsa och nära den underbara staden Solig

Ja hångelfilmer hehe. Tror titanic ingick i mina senare tonår, jag var nog den tråkigaste bruden ever, gick ut och rökte mitt i filmen. Dåvarande pojkvän och hans kompisar satt kvar och jag fick länge efter höra att jag är en märklig brud haha.

Ibland kan jag ändå sakna den där rara tiden. Hångel är underskattat hävdar jag och något jag kan sakna enormt, hångel och bara vara nära.
    Jo men hångel den gången var inte behäftat med en massa åtaganden, livet var just då och vad som hände i morgon var en helt annan historia och allt handlade egentligen bara om att ha kul för stunden. Idag med ålderns rätt följer ju en del ansvar och en stor dos av moral med i dessa sammanhang då man per automatik har gått igenom en del, rätt tragiskt egentligen..
  • bastardized

Hela köket full med disk efter besök av vänner som jag förmodligen borde ha tagit hand om före jag sjönk ner i soffan. Finns en dag i morgon också..

• bastardized
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-20 22:37:06 följande:
    Varför göra det idag som går att skjuta på till i morgon?

Lite så tänkte jag med faktiskt, kanske dock skall gå ut och plocka upp ölburkarna på garageinfarten då grannarna är en aning känsliga och förmodligen är en aning upprörda över att jag spelat musik högt på altanen. Att sedan sällskapet gjorde entre i en Amerikanare gör inte saken bättre..

• bastardized
    Schna skrev 2014-04-20 23:19:54 följande:
    En aning "känsliga" grannar?

Mitt ex hade gäster som lämnade ölburkar på uppfarten och vägen utanför, en gång. Jag var galen. (inombords) Hans vänner ringde mig på jobbet och bad om ursäkt innan jag ens hann hem, hade du varit min granne hade jag varit åtminstone halvgalen vid det här laget. 

/Rabiat
    Jag förstår dig och kan endast ursäkta det hela med att det förekommer väldigt sällan. Är väldigt städad och dessutom väldigt sällan hemma av olika orsaker. 
  • bastardized
    Hegeltegel skrev 2014-04-27 01:13:26 följande:
    får man vara med med ett mellankoliskt bidrag?

" target="_blank">

Äh! 

Livet är fullt av möjligheter..

• bastardized

Segaste Lördagsnatten på väldigt länge...

• bastardized

Hakar på och pillar in en liten melodi i tråden..

• bastardized
    Brunhilde skrev 2014-07-12 01:00:16 följande:
    Hej finaste, hoppas att allt är väl!

Hej fina du!

Allt rullar på och man kanske inte skall klaga över att det är lite mycket av det mesta, motsatsen vore ju värre. Semester nu i någon vecka i alla fall och då sonen önskar att tälta är det bara att anpassa sig ;)

Hoppas allt är kanon med dig och undrar ju så klart hur det har gått för dig med saker vi har pratat om tidigare. 

• bastardized
    Brunhilde skrev 2014-07-12 01:15:07 följande:
    Jag har saknat dig!

Saker och ting är komplicerade och jag hade hoppats på att allt skulle bli enklare ju äldre man blev. Resten tar vi  i PM Hjärta

Va du e go, saknat dig med! 

Pm är grejor de ;)

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!