Inlägg från: Anonym (okejdå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okejdå)

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

shivas skrev 2014-04-02 22:23:50 följande:
    Ja för karriär, vänner OCH seriöst förhållande kan man ju inte ha. Tungan ute
    Nä, det går inte att ha hela paketet ju! Obestämd
  • Anonym (okejdå)
    shivas skrev 2014-04-02 22:36:12 följande:
    Näpp! Du måste välja EN! 😲Demon
    En känns liiiite snålt Gråter
    Knall skrev 2014-04-03 07:39:01 följande:
    Precis.. Seså.. Vad blir det?
    Ole dole doff?
  • Anonym (okejdå)
    Anonym (cem) skrev 2014-04-03 09:36:16 följande:
    Nu håller alla sina tummar och tår att Lillemans Värden är bra och vi slipper åka till sjukhuset igen!
    Håller tummarna!
  • Anonym (okejdå)
    Knall skrev 2014-04-03 11:35:34 följande:
    Om man blir öm och känner en hård knöl i armhålan så är det bara förkylningen, va?
    Beror nog lite på var den sitter i armhålan. Lymfkörtlarna kan svullna upp rätt rejält av en vanlig infektion.

Inga förändringar i brösten?

Åkte som en liten jojo fram och tillbaka och gjorde den ena undersökningen värre än den andra, när de misstänkte att jag hade bröstcancer. Nu har jag stenkoll på mina tuttar!
  • Anonym (okejdå)
    Knall skrev 2014-04-03 13:11:30 följande:
    Det är bara förkylning... Det är bara förkylning... Det är bara förkylning... *Mantra*

Inte vad jag tänkt på.. Har ju precis haft mens och då brukar de ju svullna och ömma lite..

*Upprepar mantrat*
    Går det inte över efter att förkylningen är bra, så åker du in och kollar! Bättre att kolla en gång för mycket i det fallet.

Vill inte skrämma dig, eller jo det vill jag. en hel del kvinnor som skulle haft en bra prognos, om de kollat bara lite tidigare.
  • Anonym (okejdå)
    Schna skrev 2014-04-03 14:03:45 följande:
    Men gud, nu sitter jag och snörvlar här. www.expressen.se/gt/doende-linas-sista-onskan.../
    *donerar*

Jag behöver mer pengar så jag kan donera till fler. Helst rädda hela världen i ett svep, liksom.
    Munter dag vi har. Själv ser jag på Kunskapskanalens "För fosterbarnets bästa" är innerligt glad över att jag inte är socialsekreterare (eller vad det heter)
  • Anonym (okejdå)
    Schna skrev 2014-04-03 16:03:18 följande:

Ja, gud. Ja. Oerhört munter. Läser de mest bedrövliga trådar med, på diverse forum. Nej man måste nog ha en oerhörd styrka för att orka arbeta med utsatta barn på det viset, utan att bli emotionellt blockerad och kall. Får jag för mig. Gick förbi en bok med titeln "Empatitrött" som vände sig till vård- och omsorgspersonal, jag gissar att det kan ha lite med det att göra.

Fast det ger ju onekligen lite perspektiv.
    Fast jag blir nog hellre empatitrött, än att vara empatistörd från början.
    Gissar att du läst den populäraste ekonomitråden här på FL...

*argh* vill inte vara hemma mer. Fast kanske inte så lämpligt att gå till jobbet imorgon, när jag hostade så jag spydde idag. Skrikandes ( Ja, jag vet det finns de som har det mycket värre!)
  • Anonym (okejdå)
    Schna skrev 2014-04-03 18:24:29 följande:

Ja, det har du rätt i. Det var inte det här forumet jag tänkte på, men jag klickade på tråden du menar och jag orkade bara läsa TS. Hon förstår inte hur man bär sig åt för att hamna i ekonomisk knipa på det sättet. Okej? Lyckligtvis förstår jag numera hur man inte kan förstå att andra lever på andra sätt. Drömmer Ett vanligt fel är nog att man utgår från att den andra människan mår likadant som man själv. Har lika mycket energi, liknande bakgrund och förförståelse, liknande omgivning och nätverk. Visst, man kanske lever på ett sätt som gör att man tömmer sig själv på energi och inte orkar vilket den med mycket energi känner till att den också skulle göra om den levde likadant, men när man väl är där och har oerhört lite energi i sin kropp så fungerar inte slutledningsförmågan på samma sätt. Man upplever sig själv och verkligheten annorlunda och prioriterar därefter. Tänk bara på hur bright man är under en matkoma, och hur långt fram räcker näsan där? (Till närmaste säng/fikabröd/kaffe..)

Så, nu är lektionen slut här

Jag tror inte på arbete när du spyr, lite spontant sådär, men det beror kanske på vad du arbetar med.
    Fast i det fallet handlar det nog mycket om socioekonomiska förutsättningar från början och vilken inställning till pengar man fått med sig hemifrån. Hur impulsstyrd man är, hur naiv man är etc.
    Tror att det är en minoritet som verkligen sätter i system att utnyttja samhällets ekonomiska bistånd.
    Det som skrämmer mig med den tråden, är oförmågan att sätta sig in i andra människors situation.
    Råd som minska dina utgifter och öka dina inkomster (hur vettiga den än kan vara i andra sammanhang), är lite som att be en fattig börja skita guld.

Hamna i en kris eller tillfällig ekonomisk knipa det kan nog faktiskt drabba vem som helst, någon gång i livet.

Tror inte heller att kollegorna uppskattar om jag sitter tårögd med spya i håret oavsett uppgifter
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!